در کمیسیون بهداشت شورا مطرح شد

احداث سامانکنده زنان خیابانی در رشت / نامگذاری یک خیابان به نام پزشک/شناسایی ۱۱۰ کودک کار

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شیرزاد از افتتاح سامانکنده زنان خیابانی در رشت خبر داد و گفت: این سامانکده یک ماه آینده برای اولین بار در رشت با هدف حمایت و جمع آوری زنان خیابانی افتتاح خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در یکصدمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت امروز با حضور سه تن از اعضای شورا و چند پزشک با دستورکار تقدیر از پزشکان به مناسبت هفته گرامیداشت پزشک برگزار شد.
shora-CCCC
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, در ابتدای این جلسه فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با گرامیداشت روز پزشک گفت: پزشکان سفیران سلامت هستند و ضامنین جسم و روح شهروندان می‌باشند و شغل پزشکی اجر معنوی بسیاری دارد.

شیرزاد گفت: به مناسبت این هفته کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با همکاری حوزه پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری رشت در نظر دارد که برنامه های در راستای تجلیل و تقدیر از پزشکان این شهر داشته باشد که از مهمترین برنامه های هفته پزشک همایش روز پزشک است که در ششم شهریور با حضور جمعی از پزشکان و با همکاری علوم پزشکی و مرکز بهداشت شهرستان رشت برگزار خواهد شد.
وی افزود: از دیگر برنامه های هفته گرامیداشت پزشک ویزیت رایگان در سرای محلات، بازدید اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت از بیمارستان رسول اکرم شهرستان رشت ، نامگذاری یک خیابان به نام پزشک و چاپ و پخش ویژه نامه سلامت است.
شیرزاد از افتتاح سامانکنده زنان خیابانی در رشت خبر داد و گفت: این سامانکده یک ماه آینده برای اولین بار در رشت با هدف حمایت و جمع آوری زنان خیابانی افتتاح خواهد شد.

در ادامه جلسه اسماعیل حاجی پور گفت: امکانات ما برای بازنشستگان بسیار ضعیف است و باید کانون بازنشستگان را تقویت کنیم و نسبت به تقاضاهای این عزیزان که سالها عمر خود را برای این شهر و مردم کذاشتند بی تفاوت نباشیم.

در ادامه جلسه مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری و جانشین معاونت خدمات شهری شهرداری رشت به نمایندگی از شهرداری رشت، گزارشی از فعالیت‌های شهرداری از اسفند ۹۴ تا امروز در حوزه سلامت ارائه داد.
بینا گفت: این مرکز از اسفند ماه سال ۹۴ کار خود را آغاز کرده است که هدف احداث این حوزه ارتقای سطح سلامت شهروندان و حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی مثل کارتن خواب ها، کودکان کار زنان خیابانی و معتادین متجاهر است.
بینا مهمترین اقداماتی که در این مدت در این حوزه انجام گرفته است را به شرح زیر ارایه کرد:
واکسیناسیون هپاتیت کارگران ،پاک‌سازی حاشیه رودخانه‌ها ،بررسی طرح نشاط شهروندی، احداث هشت خانه سلاکت در هشت سرای محله که در این خانه های سلامت ۱۰ کانون سلامت راه اندازی شد.
وی همچنین از افتتاح مرکز پرتو (آموزش کودکان کار) و شناسایی ۱۱۰ کودک کار خبر داد و گفت: توانستیم ۱۱ کودک را از سطح خیابانانها جمع کرده و مورد آموزش قرار دهیم.

استقرار اتوبوس سلامت در مناطق کم برخوردار، افتتاح پارک عاری از دخانیات، افتتاح بازارچه میوه و تره‌بار با الگوی حمایتی در عینک ،تعمیر مرکز ماده ۱۶ (معتادان متجاهر) از دیگر اقدامات صورت گرفته بود.

بینا افزود: همچنین در این پروژه که تعداد زیادی از ارگان‌های استان در آن شریک هستند این افراد شناسایی و با حکم دادستانی به مرکز سپرده‌ شدند تا در دوره‌های رایگان ۶ تا ۷ ماه اقدام به ترک اعتیاد کرده و همچنین در جهت توانمندسازی آن‌ها و ارتباط با بازار کار تلاش خواهد شد.

گفتنی است در پایان این جلسه از پنج پزشک که عضو خانواده شهرداری بودند تجلیل شد.

tel final1

Share