دبیر اجرایی نمایش بزرگ فصل شیدایی خبر داد:

اجرای «فصل شیدایی» هیجان ‌انگیزترین نمایش میدانی در گیلان/حضور ۱۴۰ هنرمند و هنرور گیلانی در نمایش «فصل شیدایی»/آغاز ارایه اینترنتی بلیط نمایش «فصل شیدایی» در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر کارگروه هنر و رسانه جبهه ‌فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان گفت: نمایش «فصل‌ شیدایی» ترکیبی از جدیدترین تکنیک‌های نور، صدا و تصویر است و هبوط حضرت آدم(ع) تا ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) را روایت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان ،مجید رحمانی، دبیر کارگروه هنر و رسانه جبهه ‌فرهنگی انقلاب گیلان با اشاره به اجرای نمایش «فصل شیدایی» در استان، اظهار کرد: این نمایش توسط مهنا (مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی) و حمایت سازمان هنری و رسانه‌ای اوج برگزار می‌شود.photo_2016-09-12_13-04-36

وی افزود: «فصل شیدایی» نسخه جدیدتری از قالب بومی آثاری همچون شب‌های آفتابی و ستاره صبح است که به مراتب تکنیک‌های جدیدتری از ترکیب نور، صدا و تصویر به همراه اجرای نمایش‌های میدانی، فرم و رزمایشی است.

رحمانی تصریح کرد: این نمایش به مدت ۱۰ شب از تاریخ ۲۴ شهریور تا دوم مهر همزمان با دهه ولایت و هفته دفاع مقدس در رشت اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایش در طول اجرا ده شب میانگین ۱۰هزار مخاطب از سراسر استان را خواهد داشت، تاکید کرد: با توجه به حجم استقبال این اثر در سایر شهرهای کشور و با توجه به هنر دوستی مردم گیلان پیش‌بینی می‌شود، نمایش «فصل شیدایی» بزرگترین فعالیت هنری استان گیلان را رقم بزند.

وی با تاکید بر اینکه نمایش «فصل شیدایی» از ساعت ۲۰ هر شب اجرا می‌شود، گفت: این نمایش در کیلومتر ۴ جاده رشت به تهران، دهکده مقاومت (محوطه ورودی لشکر ۱۶ قدس) به روی صحنه می‌رود.

حضور ۱۴۰ هنرمند و هنرور گیلانی در نمایش «فصل شیدایی»

رحمانی به ایفای نقش ۱۴۰ نفر از بسیجیان هنرمند و هنرور داوطلب گیلانی در این نمایش فاخر اشاره و خاطرنشان کرد: نمایش «فصل شیدایی» به مدت دو ساعت اجرا می‌شود و مخاطب را در جای خود میخکوب می‌کند.

دبیر اجرایی این فعالیت فرهنگی با اشاره به اینکه نمایش فاخر «فصل شیدایی» پیش از گیلان در استان‌های تهران، کرمانشاه، یزد، بوشهر، همدان، قزوین و چند شهر دیگر برگزار شده است، گفت: اجرای این نمایش در رشت، با کمی تغییر در بخش‌های اصلی و اضافه‌شدن بیشترین تعداد آیتم بومی نسبت به اجراهای پیشین به روی صحنه می‌رود.

وی با بیان اینکه نمایش بزرگ «فصل شیدایی» روایت هنری هبوط حضرت آدم تا ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) است، اظهار کرد: این نمایش اثری فاخر به لحاظ فرم و محتوا است که تقدیم به نگاه‌های مهربان گیلانیان می‌شود.

رحمانی به فعالیت گسترده کمیته اجرایی و هماهنگی نمایش «فصل شیدایی» در گیلان اشاره کرد و افزود: مشارکت جمع گسترده‌ای از فعالان فرهنگی استان در بیش از ۲۰ کمیته تخصصی از جمله این اقدامات است.

آغاز ارایه اینترنتی بلیط نمایش «فصل شیدایی» در گیلان

رحمانی به اقدامات کمیته های «فصل شیدایی» برای تهیه بلیط رایگان نمایش اشاره و تصریح کرد: بسترهای مناسب برای تهیه بلیط نمایش به دو صورت اینترنتی و حضوری فراهم شده است.

دبیر کارگروه هنر و رسانه جبهه ‌فرهنگی انقلاب گیلان افزود: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت اینترنتی سراج۸ به آدرس www.seraj۸.ir بلیط حضور در نمایش به تفکیک شب‌های اجرا را الکترونیکی و رایگان دریافت کنند که به ازای هر کد ملی یک بلیط صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین علاقمندان می‌توانند در چهار نقطه از شهر رشت از جمله باجه‌هایی پیاده راه فرهنگی علم الهدی، میدان شهدای ذهاب (شهرداری)، گلسار (فلکه صابرین) و پارک شهر (نمایشگاه فرهنگی) به طور حضوری بلیط نمایش را به صورت رایگان تهیه کنند.

رحمانی بیان کرد: برای سهولت در اختیار قراردادن بلیط نمایش برای دستگاههای اجرایی و نهادها و مجموعه های فرهنگی نیز شماره تلفن ۰۱۳۳۳۵۴۶۹۰۸ آماده هرگونه همکاری در تهیه بلیط جمعی است.

دبیر اجرایی نمایش بزرگ فصل شیدایی به نحوه حضور مردم در محل اجرای نمایش اشاره و تصریح کرد: برای تسهیل در رفت و آمد مردم رشت از ساعت ۱۸ روزهای نمایش از میدان مصلی وسیله‌ ایاب و ذهاب عمومی تدارک دیده شده است.

وی همچنین به تعبیه پارکینگ اختصاصی برای بینندگان نمایش اشاره و افزود: چندین پارکینگ جهت حضور مردم با وسیله شخصی در نزدیکترین منطقه به محل نمایش تدارک دیده شده است.

رحمانی با بیان اینکه نمایش فاخر «فصل شیدایی» به همت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان و سپاه قدس گیلان اجرا می‌شود، اذعان کرد: همچنین شهرداری رشت و شورا، شرکت توزیع برق گیلان، راه و شهرسازی گیلان، بنیاد مسکن، استانداری، صداوسیمای مرکز گیلان، صنعت معدن و تجارت گیلان، نیروی انتظامی استان و هلال احمر و بسیاری دیگر از دستگاه‌ها نیز در اجرای این نمایش مشارکت دارند.

photo_2016-09-11_12-49-32

tel final1

Share