استاندار گیلان در آیین افتتاح پروژه های آبرسانی روستایی استان در لنگرود

آینده اشتغال گیلان امیدوار کننده است/ برای انجام تجارت مجبور به حمل چمدان پول می‌شدیم/شاخص آبرسانی روستایی ۱۰ درصد ارتقاء یافت/تا زمانی که حتی یک جوان بیکار باشد شرمنده هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در آیین افتتاح پروژه های آبرسانی روستایی استان در لنگرود آینده اشتغال گیلان را امیدوار کننده دانست و افزود : به هر میزان که تلاش کنیم سهم بخش خصوصی و تجاری را در توسعه استان افزایش دهیم به آن می‌بالیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در آیین افتتاح پروژه های آبرسانی روستایی استان  در لنگرود آینده اشتغال گیلان را امیدوار کننده دانست و افزود :  به هر میزان که تلاش کنیم سهم بخش خصوصی و تجاری را در توسعه استان افزایش دهیم به آن می‌بالیم.

IMG_8418دکتر محمدعلی نجفی در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت و روز کارمند اظهار داشت : این روز را به تمامی کارمندان و کارگزاران صدیق نظام که بی ادعا و پرتلاش در خدمتگزاری هر چه بیشتر به مردم در تلاش هستند تبریک می‌گویم.

استاندار گیلان با اشاره به رشد شاخص‌های توسعه‌ای در استان اظهار داشت : آمارها گویای همدلی و همراهی مسئولین و آینده‌ای امیدوار کننده در توسعه و شکوفایی استان است.

نماینده عالی دولت در گیلان با یادآوری مشکلات عدیده کشور در سال‌های گذشته اظهار داشت : بخشی از مشکلات اقتصادی، سیاسی و بین المللی  را به جهت دشمنی استکبار و بخش دیگر را نیز به جهت برخی عملکردهای مدیریتی در کشور بود.

استاندار گیلان به تصمیم دشمنان به منظور کاهش هر چه بیشتر صادرات نفت کشورمان اشاره کرد و با بیان اینکه میزان صادرات نفت کشورمان به کمتر از یک میلیون کاهش یافته بود افزود : اگر مذاکرات صورت نمی‌پذیرفت تصمیم دشمنان بر این بود تا صادرات نفت کشورمان را به کمتر از ۲۰۰ هزار بشکه و آن هم تنها در برابر دارو و نه حتی غذا کاهش دهند.

وی با اشاره به عنایت رهبری و هدایت‌های عالمانه ایشان در موفقیت‌های حاصل شده در بخش‌های مختلف کشور اظهار داشت : الحمدا… سکان دار دولت تدبیر و امید، فردی است که خود دیپلماتی بزرگ و با کوله باری از اندیشه و تجربیات سیاسی، نظامی و امنیتی در بخش‌های مختلف و دارای سوابق عضویت ۲۰ ساله در هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، ۱۶ ساله دبیری شورای امنیت ملی و سوابق درخشان انقلابی است.

دکتر نجفی با ذکر خاطره‌ای از سرمایه‌گذاری که در شرایط سخت تحریم ها برای انجام تجارت مجبور به حمل چمدان پول می‌شد افزود : با فضای جدید ایجاد شده اکنون بیش از ۴۵۰ بانک بین‌المللی با کشورمان شروع به همکاری کردند البته برخی از بانک‌ها که وابسته به صهیونیست و استکبار جهانی به بهانه‌های مختلف با کشورمان همکاری ندارند که ما نیز راضی نیستم با آنها طرف شویم.

استاندار گیلان فضای مثبت ایجاد شده در کشور را موجب تثبیت پول ملی دانست و افزود : این اقدام ارزشمند در صورتی انجام پذیرفت که دولت در آغاز به کار خود با تورم بیش از ۴۰ درصدی و رشد منفی اقتصادی ۶.۷ درصدی مواجه بود.

وی برشمرد و افزود : البته بیان این آمارها به معنای نادیده گرفتن تلاش گذشتگان نیست اما دولت می‌بایست عملکرد خود را به مردم گزارش دهد.

استاندار گیلان با یادآوری کاهش ۴۰۰ درصدی پول ملی به جهت پایین آمدن ۴۲ درصدی درآمد کشور در سال ۹۱ اظهار داشت : این امر موجب گردید تا قیمت دلار هزار تومانی به حدود ۴ هزار تومان افزایش یابد .

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به کاهش ۴۱.۵ درصدی درآمد کشور به علت کاهش قیمت نفت در سال گذشته اظهار داشت : علی رغم محدود شدن اعتبارات ملی و پایین آمدن درآمد کشور به دلیل کاهش قیمت نفت در سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه گذاری در بخش‌های خصوصی و دولتی را شاهد بودیم .

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز تمام تلاش دولتمردان بر این است که کشور را از رکود خارج کنند افزود : دولت در تلاش است که با حرکت آرام کشور را از رکود خارج کرده به گونه‌ای که باعث تورم و کاهش ارزش پول ملی نشود .

دکتر نجفی با بیان اینکه در هفته دولت سال جاری و علی رغم محدودیت اعتبارات و پایین آمدن درآمد کشور بیش از هزار و ۱۸۷ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید افزود : ۷۰۰ میلیارد تومان از این پروژه‌ها مربوط به بخش خصوصی می‌باشد.

وی در ادامه افزود : به هر میزان که تلاش کنیم سهم بخش خصوصی و تجاری را در توسعه استان افزایش دهیم به آن می‌بالیم.

استاندار گیلان از فراهم شدن زمینه استقرار ۹۰ مرکز دانشگاهی، پارک علم و فناوری و مراکز رشد در منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود : برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها فرصتی برای بیان اندیشه‌های دانی بنیان و بخش فناوری در استان است.

وی آینده اشتغال گیلان را امیدوار کننده دانست و افزود : باید با تمام توان در جهت اشتغال هر چه بیشتر جوانان و فارغ التحصیلان استان تلاش کنیم.

دکتر نجفی با اشاره به شکل‌گیری کارگروه رفع موانع تولید در استان و کشور مبتکر آن را گیلان دانست و افزود : گیلان باید در توسعه و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان و بخش فناوری جزو استان‌های برتر کشور شناخته شود.

استاندار گیلان گفت : در دولت تدبیر و امید نرخ بیکاری گیلان از ۱۵.۶ درصد سال ۹۲ برای نخستین بار به ۱۱ درصد تقلیل یافت البته هنوز راضی نیستیم افزود : تا زمانی که حتی یک جوان بیکار و فارغ التحصیل بیکار در استان وجود داشته باشد ما راضی نبوده و شرمنده این عزیزان هستیم.

وی از جمله نگرانی‌های استان در ۳ سال گذشته را تفاوت شاخص‌های توسعه‌ای استان از میانگین کشوری بود و افزود : امروز با تلاش‌های صورت گرفته در بخش آبرسانی روستایی شاخص این بخش ۱۰ درصد ارتقاء یافته و این در صورتی است که تمامی استان‌ها در جهت توسعه در تلاش هستند.

وی تأکید کرد : باید با تلاش بیشتر موجبات بهبودی رفاه و معیشت مردم را فراهم کنیم.

در سومین روز از هفته‌ی دولت طرح آبرسانی به ۱۷۱ روستا به صورت همزمان صبح امروز با حضور استاندار گیلان در شهرستان لنگرود به بهره‌برداری رسید.

برای اجرای این طرح‌ها که ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت روستایی استان از آن بهره‌مند می‌شوند، ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

در ابتدای دولت تدبیر و امید شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستایی ۶۴ درصد بوده که این آمار هم اکنون به ۷۴ درصد رسیده است.

tel final1

Share