فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا خبرداد

آغاز عرشه گذاری پل ریلی آستارا – آستارا / عملیات احداث ۴۵ روز آینده به اتمام می رسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از آغاز عملیات عرشه گذاری پل ریلی بین المللی آستارا – آستارا و اتمام عملیات احداث پل مذکور تا ۴۵ روز آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، «سیروس شفقی» در جریان بازدید از مراحل احداث پل ریلی بین المللی آستارا – آستارا که راه آهن دو کشور جمهوری اسلامی ایران را به جمهوری آذربایجان متصل می کند، اظهار کرد: عملیات احداث این پروژه با پیشرفت بسیار خوب، در حال انجام است.photo366609823203175873

وی با بیان اینکه عملیات احداث پل ریلی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: بر اساس زمان بندی از پیش تعیین شده، ظرف ۴۵ روز آینده شاهد اتمام عملیات احداث این پل خواهیم بود.

وی افزود: عملیات ریل گذاری ۸ کیلومتر خط آهن در خاک جمهوری آذربایجان با سرعت درحال انجام می باشد و در حال حاضر ۵ . ۵ کیلومتر ریل گذاری صورت پذیرفته و الباقی هم با همان سرعت در حال اجرا است.

شفقی در بخش دیگر سخنان خود از چگونگی روند احداث عملیات ریل گذاری ۵ . ۲ کیلومتر خط آهن در خاک جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و توضیح داد: کارگاه تجهیز، نقشه برداری ها به جهت تملک اراضی انجام و اجرای مسیر هم از هفته آینده با توجه به قول پیمانکار پروژه آغاز می شود.

وی اضافه کرد: در حاشیه اجرای عملیات احداث خط ریلی در خاک جمهوری اسلامی ایران شاهد احداث رو گذرها و پل های مربوطه خواهیم بود.

فرماندار آستارا در ادامه از میزان اعتبار پروژه سخن گفت و خاطر نشان کرد: مجموع اعتبار این پروژه حدود یک هزار میلیارد ریال می باشد.

وی در پایان تصریح کرد: برآوردی که از اتمام عملیات پروژه در سطح ایران شده است، این طرح تا دو ماه آینده قابل بهره برداری می باشد.

به گزارش ایسنا، کلنگ احداث پل ریلی آستارا- آستارا، یک اردیبهشت ماه ۱۳۹۵، با حضور وزرا و اعضای کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان در نقطه صفر مرزی آستارا به زمین زده شد.

در طرح مذکور یک پل ریلی به طول ۸۰ متر، با سه دهنه به روی رودخانه مرزی آستاراچای، ۸ کیلومتر خط ریلی از خط آهن سراسری جمهوری آذربایجان تا نقطه صفر مرزی و پل در دست احداث و ۲ کیلومتر خط ریلی از محل مذکور تا محدوده تعیین شده در آستارای جمهوری اسلامی ایران احداث می شود.

با تکمیل این خط ریلی ، «آستارا» نخستین شهر در کشور می باشد که به شکل توأمان از سه روش حمل و نقل، زمینی، دریایی و ریلی بهره مند می شود.

tel final1

Share