فرماندار آستانه اشرفیه

آستانه برند جهانی بادام زمینی است/برای جبران خوبی های بادام زمینی، برگزاری جشنواره بسیار شایسته است/اگر تمام جهان هم بادام بکارند بادام آستانه یک چیز دیگرست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار آستانه اشرفیه گفت: اگر تمام جهان هم بادام بکارند بادام آستانه یک چیز دیگری است.:بادام زمینی بسان مادریست که فرزندان به هیچ وجه نمی توانند جوابگوی تمامی محبت های او باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، فرماندار آستانه اشرفیه گفت: اگر تمام جهان هم بادام بکارند بادام آستانه یک چیز دیگری است.

img_1389حیدری گفت:بادام زمینی بسان مادریست که فرزندان به هیچ وجه نمی توانند جوابگوی تمامی محبت های او باشند.

وی افزود:منفعت بادام زمینی صرفا در خوردن آن نیست؛صدها خانوار در شهرستان استانه اشرفیه با آن ارتزاق می کنند، صدها کسبه با آن کسب درآمد می کنند، صدها نفر به واسطه آن مشغول به کارند، سالهاست به بهانه آن مسافرانی به این شهرستان کشیده می شوند، بادام باعث توسعه اقتصادی شده، بادام باعث ایجاد صنایع تبدیلی شده، بادام باعث شهرت شده، بنابراین برای جبران خوبی های بادام زمینی، برگزاری جشنواره بسیار شایسته است و شاید حداقل کاریست که می توان انتظار داشت. حال که جمع مدیران علاقمند، رسانه های پیگیر و مردم بادام دوست! جمع است باید آن را به فال نیک گرفت و بادام را به جایگاه واقعی اش رساند. چرا که ارتقاء آن، ارتقاء ماست.

حیدری ادامه داد:شاید فردا مدیر یا مدیرانی بیایند و دانسته و یا ندانسته بگویند بادام صرفه اقتصادی ندارد و یا مثلا بهداشتی نیست پس نکارید و نخورید. یادمان باشد در شهر ما سابقه منسوخ شدن مسبوق به سابقه است(کنف و نوغان). کنف خودبخود منسوخ نشد بلکه وقتی از کنف حمایت ما خارج شد منسوخ شد.

فرماندار آستانه اشرفیه خاطر نشان کرد:استارت مجدد انتقال ایستگاه تحقیقاتی بادام زمینی از لشت نشاء به آستانه که با تدبیر فرماندار آغاز و با پیگیری توامان ایشان و نماینده شهرستان قابل دسترس است بسیار مسرت بخش است، علاقمند به انجام این مهم هستم،اما مهم تر از انتقال، فعال بودن ایستگاه است.

وی ادامه داد:ایستگاه باید فعال باشد و نقاط مستعد کشت را در تمام کشور شناسایی کند. ایستگاه باید فعال باشد و گونه های متنوع پر محصول را معرفی نماید. رمز پایداری بادام،توسعه آن است،اگر بادام نباشد دیگر جشنواره و ایستگاه تحقیقاتی معنا نخواهد داشت.

حیدری تصریح کرد:بادام بخوریم و بادام بخورانیم و کشتش را توسعه دهیم و از توسعه آن در دیگر نقاط کشور نترسیم.

وی افزود: نقاط بسیاری در کشور پنیر تولید می کنند اما لیقوان یک چیز دیگرست. اگر تمام جهان هم بادام بکارند بادام آستانه یک چیز دیگرست.

وی گفت:با توجه به فرصت کم باقیمانده تا برگزاری مراسم جشنواره بادام‌زمینی با توجه به برنامه‌ریزی‌های مناسب و فشرده صورت گرفته و استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستانی،استانی و کشوری نوید برگزاری جشنواره‌ای باشکوه و درخور شأن مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه به آن‌ها می‌دهیم.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به اهداف و محوریت‌های برگزاری جشنواره بادام‌زمینی تصریح کرد: استقرار مرکز تحقیقات بادام‌زمینی در آستانه‌اشرفیه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این روزهای قطب بادام‌زمینی کشور است که این جشنواره به اهمیت این ایستگاه در رونق و افزایش محصول بادام می‌پردازد و با توجه به قول‌های مساعدی که از مهندس شعبان نژاد مدیرکل جهادکشاورزی استان گیلان گرفته‌شده است می‌توان از ایستگاه تحقیقاتی به‌عنوان یکی از دستاوردهای این جشنواره اشاره کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان معرفی و عرضه مستقیم محصول بادام آستانه‌اشرفیه را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌ شده در این جشنواره دانست و افزود:با توجه به بیماری‌هایی که درباره بادام‌زمینی وجود دارد و نقش مهمی که بادام در وضعیت معیشت مردم بازی می‌کند و از ۳۲۰۰ هکتار از اراضی بادام در استان ۲۵۷۰ هکتار آن در این شهرستان وجود دارد این زمینه دیده می‌شود.

tel final1

Share