توهین حامد بهداد به بوعلی سینا برای انتقاد از پزشکان!+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بدون تردید، انتشار معکوس تصویر بوعلی سینا که نقشی در خطاهای پزشکی یا سوءرفتار گروهی از پزشکان امروزی ندارد، به جز توهین به تاریخ علم و فرهنگ در ایران معنای دیگری ندارد و اگر واقعاً این پست بهداد در شرایط غیرطبیعی منتشر شده، انتظار می‌رود، توهینی که به این چهره تاریخی ایران انجام داده را جبران کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تابناک ،حامد بهداد، بازیگر سینما در اقدامی عجیب به حکیم بوعلی سینا در روز پزشک توهین کرد و بدین شکل، انتقاد خود را از پزشکان اعلام نمود؛ رویکردی که با هیچ منطقی سازگار نیست و یکی از نشانه‌های افراط در نقد پزشکان است و نقدهای صحیح درباره چالش‌های مختلف در حوزه سلامت را نیز لوث می‌کند.

حامد بهداد امروز که مصادف با روز بزرگداشت حکیم بوعلی سینا طبیب معتبر ایرانی و روز پزشک است، پستی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کرده که حاوی تصویر معکوس بوعلی سیناست. این اقدام مشخصاً به معنای توهین به صاحب عکس است و بنابراین حامد بهداد، که بعید است بدون آگاهی این کار را کرده باشد، مشخصاً به بوعلی سینا توهین کرده است.

بهداد در ماه‌های اخیر، پست‌های متعددی در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام در انتقاد از پزشکان و خطاهای پزشکی منتشر کرده و بعد از ماجرای فوت عباس کیارستمی و توهین یک پزشک به داریوش مهرجویی، با شدت عمل بیشتری در این زمینه اقدام کرده و بر استمرار در انتقاد از پزشکان اصرار دارد؛ اصراری که حالا رنگ لجبازی به خود گرفته است.

۶۲۵۹۷۲_۳۹۹

بدون تردید، نقد پزشکان متخلف و پیگیری حقوقی و رسانه‌ای خطاهای پزشکی در راستای افزایش حساسیت و کاهش این خطاها، کار مثبتی است اما اینکه کل جامعه پزشکی را هدف نقد قرار داد، حکم خروج از دایره انصاف را دارد و اینکه هر روز پزشکان را هدف گرفت، نیز نوعی بی‌انصافی است که در عمل به بی‌اعتمادی مطلق بیماران به پزشکان منجر می‌شود.

بنابراین، انصاف حکم می‌کند، اعتدال را در این زمینه مد نظر گرفت و با رفتار افراطی، به گونه‌ای عمل نکرد که اگر نقد صحیحی نسبت به شماری از خطاهای پزشکی نیز مطرح شد، شنیده نشود و نقدهای منصفانه نیز در سایه لوث شدن این اعتراضات عصبی و دور از منطق قرار گیرد.

بی گمان انتشار معکوس تصویر بوعلی سینا که نقشی در خطاهای پزشکی یا سوءرفتار گروهی از پزشکان امروزی ندارد، به جز توهین به تاریخ علم و فرهنگ در ایران معنای دیگری ندارد و اگر واقعاً این پست بهداد در شرایط غیرطبیعی منتشر شده، انتظار می‌رود، توهینی که به این چهره تاریخی ایران انجام داده را جبران کند.

نکته قابل تامل اینکه هرچند گروهی از کاربران در انتقاد از بهداد، انتشار معکوس تصویر بوعلی سینا را نهی کرده‌اند، این پست تاکنون بیش از هشت هزار لایک خورده و نشان می‌دهد بسیاری از طرفداران بهداد نیز متوجه ابعاد حرکت زشتِ رخ داده نشده‌اند و بدین شکل، یک بازیگر با تکیه بر شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند یک جریان حتی علیه ابوعلی سینا راه بیندازد!

tel final1

Share