امام جمعه رشت

اساس کار امام رضا(ع) اقدام‌های فرهنگی و تبلیغی بود/همه فیلم معمای شاه را ببینند/پول چایکاران باید به‌موقع پرداخت شود/طلب ۴۰ درصد از چایکاران توسط دولت پرداخت نشده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه رشت بر لزوم اهتمام ویژه دولت به حل مشکلات کشاورزان تأکید کرد و گفت: هنوز طلب ۴۰ درصد از چایکاران توسط دولت پرداخت نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: امام هشتم‌(ع) از پدر امام موسی بن جعفر(ع) و مادر تکتم متولد شد و ۵۵ سال زندگی کرد.

ghorbanio_2016-07-02_16-10-52وی با بیان اینکه امام رضا(ع) ۳۵ سال از عمر خود را در حیات پدر بود، افزود: امام رضا‌(ع) ۲۰ سال امامت را به‌عهده داشت و ۱۸ سال در مدینه بود و دو سال به طوس مهاجرت کرد.

خطیب جمعه رشت با تشریح ولایتعهدی امام رضا(ع) در ایران، گفت: مأمون می‌خواست سر و صدا خاموش کند و نمی‌خواست خلافتش را از دست دهد اما حضور امام رضا(ع) در ایران موجب گسترش تشیع و اسلام شد.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) دید اگر در مدینه کشته شود خون حضرت لوث می‌شود، ادامه داد: امام رضا(ع) با پذیرفتن ولیعهدی حقایق ناگفته اسلام را بیان کرد.

قربانی با بیان اینکه امام رضا(ع) می‌دانست مأمون حکومت را رها نمی‌کند، افزود: اساس کار امام رضا(ع) اقدام‌های فرهنگی و تبلیغی بود و موضوع زمامداری دنیای اسلام نبود، بلکه مفتضح کردن حکومت فاسد بود.

وی با تصریح بر اینکه ۸۰ هزار نفر محدث به استقبال امام رضا(ع) در نیشابور رفتند، افزود: مردم از امام رضا(ع) تقاضای صحبت کردند و امام(ع) حدیث سلسله ذهب را بیان کرد.

امام جمعه رشت تقوا را سفری دانست که انسان را از کید شیطان حفظ می‌کند و گفت: دروغ کلید تمام گناهان است و نباید در امانت خیانت کنیم و امانت‌ها را باید به صاحبان آنها دهیم.

وی با اشاره به سالروز آزادگان، افزود: آزادگان پس از سال‌ها رنج در سال ۶۹ به کشور بازگشتند، آنها دوران سخت را گذراندند و زشت‌ترین کارها را علیه آزادگان انجام دادند.

قربانی با اشاره به اینکه آزادگان دوران دفاع مقدس با روسفیدی به کشور برگشتند، گفت: خداوند به آزادگان خیر دنیا و آخرت دهد و وظیفه داریم حرمت آنها را نگه داریم.

وی اضافه کرد: آمریکا در ۲۸ مرداد کودتا علیه مصدق را انجام داد و عده‌ای چاقوکش اجیر و منافع ملت ایران را غارت کرد.

خطیب جمعه رشت با پیشنهاد اینکه همه فیلم معمای شاه را ببینند، گفت: طاغوت‌ها را به زباله‌دان تاریخ انداختیم و با داشتن رهبری آگاه تلاش می‌کنیم این پرچم را به امام زمان‌(عج) برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در سالروز جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان هستیم، افزود: سیدحسن نصرالله اعلام کرد اگر جنگ دیگری پیش آید قادر هستیم رژیم صهیونیستی را نابود کنیم.

قربانی به صادرات دو میلیون تن گندم از کشور اشاره کرد و درباره پرداخت مطالبات چایکاران یادآور شد: پول چایکاران باید به‌موقع پرداخت شود، هنوز طلب ۴۰ درصد از چایکاران توسط دولت پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان اقتصاد مقاومتی را محقق می‌کنند، خاطرنشان کرد: از دولت و وزیر جهاد کشاورزی و نوبخت معاون رئیس جمهور انتظار می‌رود مشکلات کشاورزان را برطرف کنند.

tel final1

Share