رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت

۴۸ بقعه رشت مورد تأیید اوقاف نیست/بقاع مذکور تازه تاسیس هستند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت با بیان اینکه این شهرستان دارای ۲۰۸ بقعه متبرکه است، گفت: به جز این تعداد، ۴۸ بقعه دیگر در رشت وجود دارد که مورد تأیید اوقاف نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از قارس ،حجت‌الاسلام حمیدرضا کریمی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۲۰۸ بقعه متبرکه است، اظهار کرد: به غیر از این بقاع، ۴۸ بقعه دیگر در رشت وجود دارد که مورد تأیید ما نیست.

IMG_4118وی برخی از بقاع مذکور را تازه تاسیس خواند و گفت: با هر گونه بقعه‌سازی برای جلب نظر مردم برخورد می‌شود و شناسایی بقاع تقبلی در حال انجام است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت مهم‌ترین بقاع شاخص این شهرستان را بقعه فاطمه اخری، امامزاده هاشم، دانای علی و … عنوان کرد و افزود: بقاع متبرکه و امامزادگان دارای شجره‌نامه است.

وی در ادامه به اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع رشت اشاره کرد و یادآور شد: این طرح در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در بقاع متبرکه این شهرستان در حال اجراست.

کریمی برپایی خیمه‌های معرفت را از برنامه‌های مهم طرح نشاط معنوی ذکر کرد و یادآور شد: خیمه‌های معرفت دارای بخش‌های مختلف در حوزه خانواده، کودک و نوجوانان و … است.

وی با اشاره به اینکه طرح نشاط معنوی با برگزاری اختتامیه در تاریخ سوم شهریورماه امسال پایان می‌یابد، خاطرنشان کرد: امسال طرح نشاط معنوی در ۳۷ بقعه متبرکه رشت و پنج بخش اطراف این شهرستان در حال برگزاری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت از برگزاری مسابقات قرآن کشوری در گیلان طی سال جاری خبر داد و یادآور شد: امیدواریم میزبان شایسته‌ای برای برگزاری مسابقات قرآنی باشیم.

tel final1

Share