محمدی در دیدار با افتخاری:

۱۱۵ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد گیلان هستند/تاسیس صندوق قرض الحسنه ولایت کمیته امداد در آینده نزدیک/یکی از عوامل افزایش تعداد مددجویان تک محصولی بودن استان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدی از تاسیس صندوق قرض الحسنه ولایت کمیته امداد در آینده نزدیک هم خبر داد و افزود: با افتتاح این صندوق ، خیرین و نیکوکاران می توانند از طریق آن در امور خیرخواهانه و رفع مشکل نیازمندان سرمایه گذاری کنند.

kom

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی طی دیدار با مدیرکل کمیته امداد گیلان با تاکید بر اینکه کمیته امداد همواره مامنی برای نیازمندان بوده و هست گفت: افزایش اعتماد عمومی رمز ماندگاری این نهاد انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری با اشاره به اینکه مردم پشتوانه عظیم برای انقلاب محسوب می شوند افزود: مستضعفان و محرومان صاحبان انقلاب اسلامی هستند که باید تلاش کنیم با کمک اقشار متمکن جامعه به یاری نیازمندان بشتابیم.

وی با بیان اینکه انفاق و احسان در جامعه باعث کاهش شکاف طبقاتی می شود تصریح کرد: دین باوری و نهادینه کردن ارزشهای دینی باعث  کاهش فقر در جامعه و به دنبال آن کاهش آسیب های اجتماعی است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر صدقه جاریه، انفاق ، نوعدوستی و … درجامعه ترویج و به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و افراد دارای تمکن مالی از فقرای اطراف خود دستگیری کنند دیگر نیازمندی برای دریافت کمک به نهادهای حمایتی مراجعه نخواهد کرد.

علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز به رویکرد اصلی این نهاد یعنی توانمندسازی خانواده ها اشاره کرد و گفت: توانمندسازی خانواده ها صرفا در اشتغال خلاصه نمی شود اما ایجاد اشتغال جزء اساسی و پایه  دررسیدگی به امور نیازمندان است.

وی نیازسنجی جامعه مددجویی ، شناسایی استعدادها و توانائیهای نیازمندان و… از طریق مددکار محوری را از دیگر برنامه های در حال اجرای کمیته امداد عنوان کرد و افزود : شناسایی به موقع توانمندیهای خانواده ها آنها را به سمت و سوی ایجاد اشتغال هدایت می کند و موجب افزایش اعتماد به نفس و کارایی آنها می شود.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد گیلان هستند گفت: به دلیل شرایط سالمندی گیلان ، ۸۲ هزار نفر از این مددجویان را سالمندان استان تشکیل می دهند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان به تک محصولی بودن استان نیز اشاره و تصریح کرد : یکی از عوامل مداخله گر در افزایش تعداد مددجویان تک محصولی بودن استان است که به دلیل عدم مکانیزه بودن کشاورزی جوابگوی نیاز خانواده ها نیست.

وی از تاسیس صندوق قرض الحسنه ولایت کمیته امداد در آینده نزدیک هم خبر داد و افزود: با افتتاح این صندوق ، خیرین و نیکوکاران می توانند از طریق آن در امور خیرخواهانه و رفع مشکل نیازمندان سرمایه گذاری کنند.
tel final1

Share