مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان

کلونی سنبل آبی در تالاب انزلی وجود ندارد/ پاکسازی ۳۲۰ هکتار از مناطق آلوده تالاب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: خوشبختانه در تالاب انزلی چیزی به عنوان کلونی (توده جمع شده) سنبل آبی مشاهده نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا, مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: خوشبختانه در تالاب انزلی چیزی به عنوان کلونی (توده جمع شده) سنبل آبی مشاهده نشده است.mohammadpor2016-06-02_22-09-41
قربانعلی محمدپور عصر پنجشنبه در حاشیه نشست منطقه ای آموزش و پژوهش و توسعه پایدار اداره های کل حفاظت محیط زیست استان های ساحلی کشور اظهار کرد : ۳۲۰ هکتار از مناطق آلوده تالاب انزلی به کمک انجمن های مردم نهاد ، قایقرانان، افراد بومی و حتی شکارچیان و صیادان پاکسازی شد.
وی با اشاره به پایش مداوم پرسنل محیط زیست به صورت هرسه روز یکبار در تالاب انزلی افزود: زباله های شناور بسیاری نیز در پاکسازی های متعدد به کمک سازمان هایی چون امور زندان ها، دانشگاه ها، انجمن های مردم نهاد جمع آوری شده است.
محمدپور یادآور شد: براساس هماهنگی های به عمل آمده در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل استان با سپاه، نیروی انتظامی، هلال احمر و … مصوب شد که هر ۱۵ روز یکبار تعدادی از دستگاه ها در پاکسازی و پایش تالاب عینک و تالاب انزلی از سنبل آبی مشارکت داشته باشند.
وی با اشاره به تاکید سازمان محیط زیست کشور بر کاربردی کردن مطالعات زیست محیطی تصریح کرد: مطالعات باید در عمل برای کشور و استان تولید ثروت کرده و تهدیدها را کاهش دهد .
محمد پور افزود: با توجه به اقدامات متعدد در جهت مقابله با سنبل آبی و ایجاد حساسیت ملی در این راستا، گیلان به عنوان میزبان اولین دوره این نشست ها انتخاب شد .
محمدپور با بیان این که در سال های گذشته مطالعات زیادی در مراکز تحقیقاتی کشور انجام شده ولی متاسفانه بازخورد عملی نداشته ، افزود : این همایش با هدف جمع آوری مجدد و به اشتراک گذاری آنها در راستای هم افزایی و در نهایت استفاده کاربردی از آنها انجام شده است.

tel final1

Share