خطیب موقت رشت

کار مفید کارمندان در ایران ۶ ساعت در هفته است/ پارک‌ها و مراکز تفریحی فاقد مسجد هستند/ظهور امام زمان(عج) مرحله دهم و آخرین مرحله انقلاب اسلامی است/مجلس ششم بدترین مجلس بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خطیب موقت رشت کار مفید کارمندان در ایران را ۶ ساعت در هفته دانست و افزود: باید در این زمینه اقدام لازم انجام شود ضمن اینکه کارمندان اداره‌ها نباید برای مردم فخرفروشی و تکبر داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: تاکنون ۱۴ خطبه را درباره ولایت فقیه بیان کردیم.

وی با بیان اینکه ولی فقیه در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی بسیار تاثیرگذار است، افزود: انقلاب اسلامی دارای مراحل مختلف است.shafiei_2909

خطیب موقت رشت با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دارای ۱۰ مرحله است، گفت: برخی از مراحل اتفاق افتاده و بعضی مراحل هنوز انفاق نیفتاده و نقش ولی فقیه در تمام مراحل ویژه و تاثیرگذار است.

وی استمرار و تداوم انقلاب اسلامی را از ویژگی‌های آن دانست و تصریح کرد: نقش ولی فقیه در تداوم انقلاب بسیار ویژه است.

شفیعی‌زاده بنی‌صدر را بدترین رئیس جمهور خواند و ادامه داد: مجلس ششم بدترین مجلس بود و هزینه‌های بسیاری به انقلاب اسلامی تحمیل کرد ولی ولی فقیه توانست جامعه را هدایت کند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، شورای عالی امنیت ملی و مجلس برجام را قبول کردند، افزود: اگر ولی فقیه خطوط قرمز را ترسیم نمی‌کرد امروز هیچ دستاوردی از برجام نداشتیم.

نقش مهم ولی فقیه در بیداری اسلامی

وی نقش ولی فقیه در بیداری اسلامی را اساسی خواند و اضافه کرد: پایه‌ریزی تمدن جدید اسلامی از برنامه‌هایی است که توسط ولی فقیه ترسیم می‌شود.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه تمدن اسلامی باید در جهان گسترش پیدا کند، تصریح کرد: یکی از مراحل انقلاب احیا و برقراری تمدن جدید اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه تمدن جدید اسلامی در حال اجرا بوده و ادامه دارد، یادآور شد: ظهور امام زمان(عج) مرحله دهم و آخرین مرحله انقلاب اسلامی است.

خطیب موقت رشت هدف نهایی انقلاب اسلامی را اتصال به ظهور امام زمان(عج) دانست و گفت: این امر توسط ولی فقیه انجام می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه آرزوی ما اتصال انقلاب اسلامی به ظهور امام زمان(عج) است، یادآور شد: این امر از اعتقادهای شیعیان محسوب می‌شود.

شفیعی‌زاده به روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: روز یکشنبه ۳۱ مرداد ماه جاری روز جهانی مسجد است و در ۴۸ سال گذشته رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی حمله کرد و نخستین قبله مسلمانان را به آتش کشید.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال جریحه‌دار کردن احساس مسلمانان بود، افزود: اما مسجدالاقصی بین مسلمانان عزیزتر شده است.

خطیب موقت رشت رژیم صهیونیستی را به دنبال تخریب مسجدالاقصی متهم کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی در سازمان کنفرانس اسلامی پیشنهاد روز مسجد را ارائه کرد تا مسجدالاقصی زنده بماند.

مسجد بالاترین مرکز فرهنگی و اجتماعی/ضرورت احداث مسجد در پارک‌ها

وی مسجد را بالاترین مرکز فرهنگی، اجتماعی و … خواند و گفت: مسجد قابلیت‌هایی دارد که خانواده، مدرسه، دانشگاه و دادگستری ندارد.

شفیعی‌زاده ادامه داد: در جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف پیشرفت‌های بسیاری داشتیم اما در مسجدسازی توفیق بسیاری حاصل نشد و باید به این موضوع اهتمام ویژه‌ای شود.

وی پارک‌ها و مراکز تفریحی را فاقد مسجد خواند و افزود: دولت و مردم باید به این موضوع توجه داشته باشند.

امام جمعه موقت رشت درباره فرا رسیدن هفته دولت بیان کرد: روز شهادت شهیدان رجایی و باهنر رئیس جمهور و نخست وزیر ما که توسط منافقان ترور شدند، به نام روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است.

وی یادآور شد: در نظام اسلامی فعالیت‌های بسیاری توسط دولت انجام شده و باید بیان شود اما نباید غلو کرده و دروغ بگوییم.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه اگر اقدام‌های خوبی انجام شود دولتمردان به مردم گزارش کنند، متذکر شد: می‌گویند گرانی کنترل شده اما مردم واقعیت‌ها را می‌بینند که این انفاق نیفتاده و جامعه متوجه مسائل است.

وی با اشاره به اینکه گفته‌های مسؤولان باید برای مردم ملموس باشد، یادآور شد: اگر گفته‌ها منطبق با واقعیت‌ها نباشد مردم روی‌گردان می‌شوند.

امام جمعه موقت رشت گفت: ۹۸ درصد کارمندان از اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند و حقوق‌های نجومی و غیر متعارف دریافت نمی‌کنند.

وی کار مفید کارمندان در ایران را ۶ ساعت در هفته دانست و افزود: باید در این زمینه اقدام لازم انجام شود ضمن اینکه کارمندان اداره‌ها نباید برای مردم فخرفروشی و تکبر داشته باشند.

شفیعی‌زاده ۳۱ مرداد را روز صنعت دفاعی کشور خواند و گفت: آنها که در این زمینه فعالیت می‌کنند امنیت ما را تأمین کردند.

وی خاطرنشان کرد: دنیا بداند نظام وظیفه دارد از کشور و مردم دفاع کند و مانند برجام در این زمینه مذاکره نمی‌کنیم.

خطیب موقت رشت به مظلوم‌کشی در یمن توسط آل‌سعود اشاره کرد و متذکر شد: در یمن بیمارستان را بمباران کردند اما در این زمینه در غرب حرفی زده نمی‌شود و مظلوم‌کشی انجام می‌دهند.

tel final1

Share