روایت آرمان حداد از فتح گاشربروم

پا بر روی قله‎ای گذاشتم که حتی جایی برای ماندن نداشت/ آرزو دارم باری دیگر پا به هیمالیا بگذارم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هیمالیانورد گیلانی عنوان داشت: یک پا به سمت تیغه و آن یکی پا در آن طرف تیغه قرار دادم و پرچم را بیرون آوردم و ناگهان بعد از این همه روز چشمانم به k2 و برود پیک خورد و چه عظمتی…

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آرمان حداد هیمالیانورد گیلانی که موفق به فتح قله گاشربروم شده است صعود خود به قله را روایت کرد.photo_2016-08-04_09-22-40

حداد اظهار کرد: روز های زیادی گذشته بود و خستگی مسیر و شیب‌های بسیار تند و در کنار آن هوای بسیار خراب دست به دست هم داده بودند تا برنامه تکمیل نشود.

هیمالیانورد گیلانی افزود: از تمامی صعودهایم این صعود بسیار سر سخت و مشکل تر بود. تمامی تیم ها برگشته اند، کوهنوردان بزرگی که ۱۴ قله ۸۰۰۰ متری را صعود کرده بوده اند از ادامه کار منصرف شدند.

فاتح گاشربروم اظهار کرد: نمیدانم چرا یک حسی می گفت که باید روی قله بایستم; از کمپ سه تا قله بیشتر از ۲۲ساعت زمان پیمایش بود و من تنها ایرانی در مسیر قله بودم.

آرمان حداد به خستگی خود و همنوردان اشاره کرد و گفت: زیپ های کاپشن پوسیده و پاره شده بودند و تنها ۳ نفر بودیم برای باز کردن مسیر حجم برف سفتی که بسیار خسته کننده بود.

وی ادامه داد: در آن شیب تند و بعد از گذشت این همه مدت زمان سخت و بی انتها پا بر روی قله گاشربروم نهادم. قله ای که حتی جایی برای ماندن نداشت چون به صورت تیغه بود.

هیمالیانورد گیلانی عنوان داشت: یک پا به سمت تیغه و آن یکی پا در آن طرف تیغه قرار دادم و پرچم را بیرون آوردم و ناگهان بعد از این همه روز چشمانم به k2 و برود پیک خورد و چه عظمتی… بعد از گذشت ۳۰دقیقه بر روی قله حالا زمان برگشت است.

آرمان حداد برگشت خود را اینگونه روایت کرد: به کمپ ۳ برگشتم اما کمپی که دیگر وجود ندارد. طوفان و حجم زیاد برف, چادر را زیر خود مدفون کرده و چه شب سختی برای «بیواک» بود.
فاتح گاشربروم در پایان گفت: بعد از گذشت ۶۰ روز ایران , خاک وطن خودم را احساس کردم و آرزو دارم تا باری دیگر پا به هیمالیا بگذارم و شاهد افتخار افرینی برای گیلان و گیلانی ها باشم.

tel final1

Share