پایتخت معنوى جهان اسلام باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟/نباید از روی دست عربستان تقلب کنیم!

کیانیان گفت: معنویت و عبودیت رابطه ای ست که بین انسان و خدا وجود دارد. نمود و نتیجه عینى این ارتباط باید در شهرسازی ، ساختمان‌ها ، خیابان‌ها ، کوچه‌ها ، خانه‌ها ، خورد و خوراک ، خرید و فروش و خلاصه روابط ِ زیبا و عینیت بیرونى ِ زیبایی‌ها دیده شود.

به گزارش گروه رصد فضای مجازی دیارمیرزا رضا کیانیان هنرمند برجسته کشورمان در اینستاگرام خود نوشت:

قرار است سال ٢٠١٧ مشهد پایتخت معنوى جهان اسلام شود و آنجا بود که این سؤال برای من مطرح شد،معنویات در یک شهر، چگونه نمود عینى پیدا می کند؟ یک پایتخت معنوی باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ ساختمان‌ها و خیابان هایش باید چگونه باشند؟ آیا احساس آرامش و امنیت در معنویت می گنجد؟ آیا معنویت به این نیست که ما شهر مهربانی داشته باشیم و آدم‌ها با هم خوب رفتار کنند. آیا معنویت به این معنا نیست که در شهر من فقر وجود نداشته باشد، مگر حضرت علی(ع) نمی‌فرماید: از هر دری که فقر وارد شود، از درى دیگر ایمان بیرون مى رود…پس چرا در شهر مشهد این همه فقیر وجود دارد؟!photo_2016-05-19_07-32-00
شهر معنوی شهریست که وقتی مسافر به آن قدم بگذارد بگوید: چه شهر سالمی! چه شهر آرامی! و خیالش راحت شود. اصلاً چه چیزی می‌تواند باعث تعالی و امنیت روح شود؟ خداوند خلاق است! هنر در بشر تجلی زیبایی و خلاقیت است!خداوند در هنرمند پرتویی از خلاقیتش را به ودیعه نهاده است. نمود معنویت در این جهان خلق زیبایی ست!چرا استعدادهایی که در مشهد وجود دارد، وقتی به تهران می‌روند، دیده می‌شوند، اما در شهر خودمان گم می‌شوند؟چرا شهری که می‌توانست خود مرکز تولید هنر باشد، این روزها بیشترمحلی برای ساخت و ساز شده؟ چرا نباید در مشهد بهترین نمایش فیلم‌ها را داشته باشیم؟ چرا از وزارت فرهنگ و ارشاد، فقط ارشادش باقی مانده؟ چرا در شهر مشهد تئاتر ساخته نمی‌شود تا ما بچه‌تئاتری‌ها بتوانیم بهترین نمایش‌ها را در شهر خودمان روی صحنه ببریم؟ چرا ما بچه‌های مشهد، نباید بهترین استودیوهای فیلم‌سازی را داشته باشیم؟ چرا برای فیلم ساختن باید برویم تهران؟ چرا بهترین و زیباترین معماری‌های جهان در شهر من نیست؟ چرا بهترین مجسمه‌های دنیا در مشهد کار گذاشته نمی‌شود؟ چرا بهترین جشنواره‌های هنری دنیا در شهر مشهد نیست؟
مشهد شایسته بهترین سینما‌ها، تئاترها، گالری‌ها و سالن های موسیقی براى بهترین اجراهاست !
معنویت و عبودیت رابطه ای ست که بین انسان و خدا وجود دارد. نمود و نتیجه عینى این ارتباط باید در شهرسازی ، ساختمان‌ها ، خیابان‌ها ، کوچه‌ها ، خانه‌ها ، خورد و خوراک ، خرید و فروش و خلاصه روابط ِ زیبا و عینیت بیرونى ِ زیبایی‌ها دیده شود.
در مشهد_٢٠١٧ باید بهترین معماری‌ها، بهترین سینما‌ها، بهترین سالن های #تئاتر، بهترین سالن های #موسیقی، بهترین #گالری‌ها و بهترین آثار هنری وجود داشته باشند.
ما که نباید از روی دست عربستان تقلب کنیم!

tel final1

Share