اسماعیل کهرم در حاشیه جشنواره گل دهی لاله های تالابی

هیچ وقت نمی‎توانیم گیلان را بدون تالاب انزلی تصور کنیم/ می‌توان در شش سال آینده تالاب را احیا کرد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک فعال محیط زیست قدردانی از لاله تالابی را قدردانی از تالاب انزلی دانست و افزود: هیچ وقت نمی‎توانیم گیلان را بدون تالاب انزلی تصور کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل کهرم مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در جمع خبرنگاران, استقبال بی نظیر از جشنواره گل دهی لاله های تالابی در انزلی را بیانگر موفقیت این جشنواره دانست و اظهار کرد: حتی ذکر کردن نام این پدیده طبیعی نیز تلاش در راستای حفظ آن است.photo_2016-08-13_21-29-58

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, کهرم با تاکید بر ضرورت احیای تالاب انزلی اظهار کرد: این تالاب با این همه نعمتی که به حاشیه نشینان خود داده حیف است که به حال خود رها شود و حیف است که از کنار آن بدون توجه رد شویم.

وی افزود: ذکر نام تالاب و لاله تالابی ما را به این فکر وادار می کند که این تالاب باید وجود داشته باشد و باید در سلامت کامل باشد تا این لاله تالابی سالم باشد.

این فعال محیط زیست قدردانی از لاله تالابی را قدردانی از تالاب انزلی دانست و افزود: هیچ وقت نمی‎توانیم گیلان را بدون تالاب انزلی تصور کنیم.

کهرم یادآور شد: باید کاری کنیم که از تالاب با همه زیبایی آن که لاله تالابی تنها یک نمونه آن است حفاظت کنیم و به بچه های خودمان نیز بیاموزیم.

وی افزود: من خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم جمع کثیری از شرکت کنندگان در این جشنواره کودکان هستند تا درکنار پدران خود تالاب را بشناسند و قدردان آن باشند.

مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور متذکر شد: باید از تالاب به نحو شایسته و بدون آسیب زدن به آن استفاده کرد.

کهرم گفت: تالاب انزلی درختی است که میوه ای به نام لاله دارد و به ضرر خودمان است که از آن استفاده غلط کرده و متاسفانه برخی گل آن را می چینند و در این برنامه ها و جشنواره ها باید طریقه صحیح و پایدار استفاده از تالاب انزلی را گوشزد کنیم.

وی افزود: تالاب انزلی یک شبه به این معضلات گرفتار نشده و یک شبه هم نمی توان آن را برطرف کرد.

این فعال محیط زیست خاطرنشان کرد: باید در ابتدا احساس مسئولیت کنیم و برای احیای این تالاب توسط تصمیم گیران و سازمان محیط زیست و با فرهنگ سازی اهمیت این تالاب را دربین مردم و ذینفعان تالاب نیز مشخص تر خواهد شد.

کهرم گفت: اجرا و عملیاتی کردن طرح ها و اندیشه ها نیاز به حمایت مالی و نظر متخصصین دارد و درصورت مجموعه این موارد فراهم شود روند بهبود تالاب انزلی به حرکت خواهد افتاد و خیلی زود در شش سال آینده می توانیم با این روند به بهبود تالاب انزلی نائل آییم چرا که این اراده در بین مسئولان ما وجود دارد.

مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی اظهار کرد: مسئله محیط زیست در تمام دنیا یک مقوله نوپاست و در ۵۰سال پیش چیزی به نام محیط زیست و مشکلات زیست محیطی وجود نداشت.

کهرم گفت: اولین کنفرانس در هلند برگزار شد و بعد کنوانسیون رامسر برگزار شد که درمورد تالاب و پرندگان مهاجر بود و تالاب انزلی و امیر کلایه انتخاب شدند.

وی در پایان گفت: مقوله محیط زیست همانند کودک نوپایی است که نیاز به راهنمایی و هدایت, تداوم و استمرار دارد و بدون مایوس شدن و خسته شدن باید این راه را ادامه‎ داد.

کهرم یادآور شد: اگر رسانه ها خسته نشوند و به فرهنگ سازی خود ادامه دهند حتما نتیجه می گیریم.

tel final1

Share