در جمع خبرنگاران مطرح شد

همایش تجلیل از اساتید و فارغ التحصیلان مدرسه عالی مدیریت گیلان برگزار می شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش تجلیل از اساتید و فارغ التحصیلان اولین مدرسه عالی مدیریت گیلان (لاهیجان) هفتم مهر ماه در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش تجلیل از اساتید و فارغ التحصیلان اولین مدرسه عالی مدیریت گیلان (لاهیجان) در رشت برگزار خواهد شد.photo_2016-08-18_18-56-55

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, مسئول هیات اجرایی مدرسه عالی مدیریت لاهیجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدرسه مدیریت عالی گیلان از نخستین مدارس و دانشکده های خصوصی در گیلان بوده است گفت: این مدرسه در آبان ماه سال ۴۹ با ۳۵۰ دانشجو آغاز به کار کرد و در سال ۵۴ خروجی این مدرسه ۳۰۰۰ دانشجو بوده است که از این تعداد ۲۶ درصد از تهران و ۳۷ درصد از استان گیلان بودند که بیشترین آنها از شهرستان لاهیجان بود و به جد می‌توان گفت که این دانشکده خدمت بزرگی به استان گیلان و کشور کرده است.

دکتر مجتبی احمدوند با اشاره به اینکه بیشترین فارغ التحصیلان از این دانشکده در حال حاضر در سمت های دولتی ، کشوری و صنعتی حضور دارند گفت: همایش تجلیل از اساتید و فارغ التحصیلان با سه محور برگزار می‌شود.

وی در خصوص اهمیت برپایی این مراسم اظهار کرد: اول برای ایجاد امید و انگیزه در بین دانشجویان حال حاضر با توجه به اینکه موج دل سردی در قشر دانشجو بسیار زیاد شده است; دوم گردهمایی اساتید با تجربه که از فارغ التحصیلان این مدرسه و موجب تجدید خاطرات آنها می شود و سوم  قدردانی از دانش آموختگان این مدرسه که اکنون در سراسر ایران مشغول کار هستند که به عنوان نمونه دکتر نوبخت و محمدعلی نجفی استاندارگیلان از دانش آموختگان این مدرسه بودند.

photo_2016-08-18_18-56-59احمدوند با بیان اینکه پایان دوره مدرسه عالی مدیریت در لاهیجان با انقلاب فرهنگی در ایران همزمان شد, در خصوص دلایل ناشناخته ماندن این مدرسه تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب این مدرسه با دانشگاه گیلان ادغام شد که اوایل بهای کمی به این مدرسه داده می شد و آن هم به علت اینکه شاید انجمن ها فضای سیاسی داشته باشند اما اگر این دیدگاه که امروزه بسیار تغییر کرده است برداشته شود میتوان از استاتید برجسته و افکار و کمک های مالی جهت پیشبرد علم استفاده نمود.

در ادامه این نشست ناظم زاده عضو هیات اجرایی مدرسه عالی مدیریت لاهیجان با بیان اینکه اکنون دانشجو جذب رشته مدیریت نمی‌شود, اظهار داشت: بهترین کار برای پیشرفت در این رشته ایجاد خانه مدیریت است.

وی افزود: دانشگاه گیلان محلی را در رشت یا در لاهیجان در اختصاص این انجمن قرار دهد تا بتوان در آن خانه مدیریت را احداث نمود و کلاسهای آموزشی و مشورتی را برای سازمانها برگزار کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید فضای مناسب را برای فارغ التحصیلان ایجاد کنند گفت : اگر در دانشگاه فضایی باشد که دانشجویان فارغ التحصیل برای تحقیق بتوانند از امکانات دانشگاه استفاده کنند سبب میشود که افکار و ایده در دانشگاهها به جریان بیافتد و از نیروهای جوانان در جهت پیشبرد علمی استفاده کرد.

ناظم زاده در پایان گفت : این همایش هفتم مهر ماه در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می‌شود و در آن از کتابهایی که اساتید فارغ التحصیل این مدرسه تالیف نمودند به نمایش گذاشته خواهد شد.
tel final1

Share