هشدار قربانی نسبت به واردات روغن پالم قاچاق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نایب رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با تاکید بر حذف استفاده از روغن پالم در تولید تمامی محصولات غذایی، نسبت به واردات روغن پالم قاچاق از مبادی رسمی هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از خانه ملت ،نایب رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با تاکید بر حذف استفاده از روغن پالم در تولید تمامی محصولات غذایی، نسبت به واردات روغن پالم قاچاق از مبادی رسمی هشدار داد.
ghorbani_6869محمدحسین قربانی درخصوص ضرورت حذف روغن پالم از تولید تمامی مواد خوراکی،گفت: اگرچه در تمامی دنیا استفاده از روغن پالم حتی با درجه‌های ضعیف از چرخه تولید موادغذایی به خصوص روغن‌های سرخ کردنی، بستنی و لبنیات حذف شده اما در ایران طی یک الی دو سال گذشته فاجعه ای مبنی بر ورود بی‌رویه روغن پالم از نوع ضعیف از برخی کشورها وجود داشت که منجر به استفاده از آن در مواد غذایی از جمله بستنی و روغن‌های مصرفی شد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر موضع‌گیری قاطعانه مجلس و دستگاه های اجرایی درآن مقطع مبنی بر جلوگیری از استفاده از این روغن،افزود: خوشبختانه وزیر بهداشت هم در آن زمان موضع گیری شفافی داشت و پس از آن اقدامات قابل قبولی در این زمینه صورت گرفت؛ البته درحال حاضر هم متاسفانه برخی اخبار مطرح می شود دراین خصوص اینکه روغن پالم به صورت قاچاق و حتی از برخی مبادی رسمی وارد کشور می شود که باید با نظارت های بیشتر از این فاجعه جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر افزایش نظارت‌ها از سوی سازمان غذا ودارو و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مبنی بر جلوگیری و استفاده از ورود روغن پالم قاچاق به کشور، تصریح کرد: باید با نظارت‌های دقیق‌تر مصرف این روغن در کشور به حداقل ممکن برسد البته لازمه این مورد آن است که دستگاه‌های تولیدکننده نیز شناسنامه ای برای مواد غذایی خود داشته باشند تا مردم نسبت به کیفیت قابل قبول ماده غذایی اعتماد پیدا کنند.

قربانی با یادآوری حذف روغن پالم از تولید موادغذایی و نظارت دقیق بر این موضوع، گفت: واردات این روغن با پیگیری‌های صورت گرفته از طرف مسئولان نسبت به سال های گذشته کاهش پیدا کرده اما اگر درصدی از آن برای تولید برخی مواد غذایی نیاز است حداقل باید دقت و نظارت ها به شکلی صورت گیرد تا استفاده از این محصول در مواد غذایی دیگر جلوگیری کرد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: به گفته کارشناسان موادغذایی استفاده از روغن پالم باید از تولید تمامی مواد غذایی حذف شده و مجلس شورای اسلامی و کمیسیون بهداشت دراین دوره این موضوع را به طور جدی تری پیگیری می‌کند.

 رییس سازمان غذا ودارو از حذف کامل روغن پالم از تمام انواع لبنیات در کشور خبر داد وگفت:  استفاده از این روغن در لبنیات ممنوع شده و هیچ پروانه تولید فرآورده های لبنی در کشور وجود ندارد که مجوز استفاده از روغن پالم داشته باشد.

tel final1

Share