دل پر درد مدیران شرکت تولیدی کانال پیش ساخته، لوله و قطعات بتنی گیلان

هزاران لوله بدون مشتری; برخی مسئولان اولویت خریدشان تولیدات گیلان نیست

رئیس هیات مدیره شرکت تولیدی کانال پیش ساخته، لوله و قطعات بتنی گیلان از دپوی هزارات لوله از تولیدات این کارخانه خبر داد و گفت: برای احداث سد شهر بیجار چهار سال قبل قراردادی منعقد شد و در همان چهارچوب محصولات را تولید کردیم ولی میانه راه مشاور پروژه خواستار استفاده از لوله جی آر پی به جای لوله بتنی می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پرویز گلریز رئیس هیات مدیره شرکت تولیدی کانال پیش ساخته، لوله و قطعات بتنی گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این کارخانه در سال ۵۲ به جهت آبرسانی به غرب گیلان در محل فعلی احداث و در سال ۵۶ به بهره برداری رسید, اظهار کرد: اهداف ابتدایی کانال آبرسانی برای ۱۸۰۰ کیلومتر از گیلان بود که هم اکنون کمتر از ۵۰ درصد به بهره برداری رسیده و از سال ۶۶ لوله های آب رسانی گریز از مرکز تحت تولید قرار دارد و صدها کیلومتر لوله سازی صورت گرفته در استان عمدتا از تولیدات این کارخانه بوده است.photo_2016-08-21_14-52-57

گلریز به مشکلات اقتصادی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: این کارخانه تا سال ۹۳ بیش از ۳۶۰ نیرو داشته که به دلیل تنگناهای اقتصادی بیش از ۱۰۰ نفر آنها تعدیل و ۵۰ نفر نیز بازنشسته شدند اما امیدواریم در آینده مشکل رفع شود و این شرکت به جایگاه اصلی برسد.

وی افزود: نوع تولید این کارخانه به صورتی است که به دلیل حجیم بودن تولیدات نمی‎توان محصولات را صادر کرد و عمدتا در استان استفاده می گردد.

رئیس هیات مدیره شرکت تولیدی کانال پیش ساخته، لوله و قطعات بتنی گیلان گفت: بسیاری از نقاطی که از محصولات این شرکت استفاده شده از هدر رفت آب جلوگیری کرده و بسیار کارامد است و خوشبختانه عمدات محصولات با رضایت کامل مشتریان همراه بوده است.

گلریز با قدردانی از ثابت قدم اظهار کرد: شهردار رشت انصافا کمک کرده اند و اگر نگاه مثبت ایشان به این واحد تولیدی نبود همانند بسیاری از واحد تولیدی در سال ۹۵ باید تعطیل می شد.

وی افزود: کمکی که به این واحد تولیدی کردند علی رغم مشکلات متعدد شهرداری واقعا باعث شد جلوی تعطیلی این واحد تولیدی گرفته شود و تلاش ایشان بدون سپاسگذاری باقی نخواهد ماند و  همه دعاگوی ایشان هستیم.

گلریز تصریح کرد: با توجه به عنایتی که دکتر ثابت قدم داشتند به خواست خدا بتوانیم بخش اعظم معوقات پرسنل را پرداخت کنیم.

رئیس هیات مدیره شرکت تولیدی کانال پیش ساخته، لوله و قطعات بتنی گیلان گفت: علی رغم تاکیدات استاندار مبنی بر استفاده از تولیدات داخلی اما برخی مدیران استانی در پروژه هایشان اولویت را خرید از بیرون استان قرار می‎دهند و این موضوع به دلیل مشاوران این مدیران است که عمدتا گیلانی نیستند.

گلریز گفت: امروز به عنوان مثال آب منطقه ای لوله خود را از بیرون استان تهیه می‎کند و باعث می شود که ما نتوانیم حقوق کارکنان خود را پرداخت کنیم و اگر استاندار تاکید ویژه ای به دستگاه های اجرایی داشته باشند این موضوع کمک زیادی به ما می کند.

وی افزود: اگر آب و فاضلاب شهری, جهاد کشاورزی و آب منطقه ای اولویت خود را در خرید محصولات استان قرار دهند مطمئنا این شرکت علاوه بر این که می توانند تولیدات خود را دو برابر کنند بلکه حقوق پرسنل رانیز به نحو احسنت پرداخت نماید.

رئیس هیات مدیره شرکت تولیدی کانال پیش ساخته، لوله و قطعات بتنی گیلان از دستور شعبان نژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در سال جدید مبنی بر خرید کلیه محصولات در بحث جمع آوری اب های سطحی از این واحد تولیدی خبرداد و افزود: از مسئولان انتطار داریم حمایت بیشتری بکنند و از محصولات ما که کیفیت بالایی داند استفاده کنند و نباید به بهانه قیمت از شرکت های غیرگیلانی خریدار کنند.

گلریز یادآور شد: قیمت محصولات ما به لحاظ کیفیت گران تر از جای دیگری نیست ولی به دلیل این که مشاوران مدیران خارج از استان هستند محصولات مورد نیاز نیز از همان استان ها خریداری می شود. بدانید که اگر منافعی نصیب این کارخانه شود به جیب فرد خاصی نمی رود و به همین کارگران می رسد.

گلایه از آب منطقه ای گیلان

رئیس هیات مدیره شرکت تولیدی کانال پیش ساخته، لوله و قطعات بتنی گیلان از دپوی هزارات لوله از تولیدات این کارخانه خبر داد و گفت: برای احداث سد شهر بیجار چهار سال قبل قراردادی منعقد شد و در همان چهارچوب محصولات را تولید کردیم ولی میانه راه مشاور پروژه خواستار استفاده از لوله جی آر پی به جای لوله بتنی می شود.

وی افزود: این کار در حالی صورت گرفته که لوله های بتن در آب رسانی مناسب تر هستند اما درشرایطی که مناقصه برگزار شده و بخشی از پول هم پرداخت شده ولی با تغییر سلیقه مشاور همه چیز باطل می شود و آنها بر ما غلبه می کنند.

گلریز ادامه داد: آب منطقه ای در سال ۹۰ از این شرکت لوله میخرد ولی الان می‌گویند باید برویم از فارس لوله بخریم.  به جای این که از یک واحد صنعتی بومی حمایت کنیم در صدد ابطال مناقصه هستند و این در حالی که همه متفق القولند که این لوله ها بهترین کیفیت را دارند.

رئیس هیات مدیره شرکت تولیدی کانال پیش ساخته، لوله و قطعات بتنی گیلان گفت: استاندار اسبق مازندارن قصد داشتند که از لوله های این شرکت در یکی از پروژه ها استفاده کند ولی مازندارانی ها اجازه ندادند که حتی تابلو شرکت ما که اسم گیلان در آن آمده استفاده شود و گفتند که ما مازندرانی ها اجازه نمی دهیم که از محصولات گیلان استفاده شود.

وی با قدردانی از کارگران این شرکت افزود: کمتر واحد تولیدی را میتوان دید که شش ماه حقوق نگیرند ولی چیزی نگویند.کارگران ما بسیار خوب و دوست داشتنی هستند ولی این نباید مانع رسیدن آنها به حق و حقوقشان شود و تلاش می کنیم تا پایان شهریور مطالبات آنها را پرداخت کنیم.

گلریز ضمن اعلام آمادگی این شرکتبرای همکاری با سایر ارگان ها گفت: علاوه بر توسعه محصولات در سال جاری دو واحد تولیدی خط تولید لوله های ویبره ای و جدوال بتنی و سنگ بلوک های بتنی راه اندازی می شوند.

ثابت قدم دلسوز است / مدیران استان منافع کارگران گیلانی را در نظر بگیرند

اکبر درزی مدیرعامل شرکت تولیدی کانال پیش ساخته، لوله و قطعات بتنی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه نوع لوله ای که در این کارخانه تولید می شود هم اکنون در اروپا در حال استفاده است, اظهار کرد: در کشور دو یا سه عدد کارخانه مشابهه ما وجود دارد و کارخانه های دیگر از لحاظ سایز لوله تولیدات آنها متفاوت است.

درزی گفت: وقتی اعتبار از سوی تهران تزریق می شود آن ها تاکید دارند که باید از نوع لوله های خاصی استفاده کنند و این باعث میشود که به خارج از استان برای خرید بروند.

وی افزود: شهردار رشت با هماهنگی شورای شهر از لوله های این واحد برای جمع اوری آب های سطحی خریداری کردند.

مدیرعامل شرکت تولیدی کانال پیش ساخته، لوله و قطعات بتنی گیلان ثابت قدم را دلسوز شرکت های بومی دانست و گفت: اگر از تولیدات بومی استان استفاده شود کارخانه پابرجا می ماند و مدیران باید منافع کارگران گیلانی را در نظر بگیرند.

خبرنگار: محمد جعفرزاده

tel final1

Share