دو عضو شورا

نیکومنش: استیضاح شهردار به صلاح اعضای شورا نیست/شورا نباید آرامش و آسایش شهروندان را به بحران تبدیل کند/شوقی: حمایت‌های عمومی از شهردار رشت در تصمیمات اعضای شورا چندان تأثیر‌گذار نخواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در حالی که مدیریت محمدعلی ثابت قدم به‌عنوان شهردار رشت به کمتر از یکسال و نیم رسیده و فقط نه ماه ازعمر شورای اسلامی شهر رشت باقی مانده است اما بار دیگر اعضای شورا قصد دارند شهردار را که به اعتقاد برخی از شهروندان پس از سال‌ها در رشت تغییراتی ایجاد کرده است، استیضاح کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از همشهری گیلان, در حالی که مدیریت محمدعلی ثابت قدم به‌عنوان شهردار رشت به کمتر از یکسال و نیم رسیده و فقط نه ماه ازعمر شورای اسلامی شهر رشت باقی مانده است اما بار دیگر اعضای شورا قصد دارند شهردار را که به اعتقاد برخی از شهروندان پس از سال‌ها در رشت تغییراتی ایجاد کرده است، استیضاح کنند.

استیضاح به صلاح اعضای شورا نیست

«مظفر نیکومنش نودهی» رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز با بیان مخالفت خود با استیضاح می‌گوید: با توجه به وضعیت فعلی شهر رشت و اوضاع سیاسی و اقتصادی آن الان زمان مناسب برای استیضاح نیست و ممکن است استیضاح و به چالش کشیدن مدیریت شهری رشت موجب وقوع بحران در رشت شود.--۴-۲-۹۵nikoomanesh
وی می‌افزاید: شورا نباید آرامش و آسایش شهروندان را به بحران تبدیل کند. هر‌ مدیری دارای یک‌سری اشتباه است و طبیعی است که در مدیریت شهری نواقصی وجود داشته باشد.
نیکو‌منش افزود: مدیریت در رشت صددرصد بی اشتباه نیست، اما می‌توان این نواقص و ایرادها را با گفتمان و نشست‌های متعدد حل کرد نه اینکه خودمان مشکلات را به بحران تبدیل کنیم و مدیریت شهر را زیرسؤال ببریم.
وی ادامه داد: با این اتفاق قطعا رشت از نظر ورود سرمایه‌گذار لطمه می‌خورد و با توجه به اینکه در اواخر عمر این شورا قرار داریم برای خود اعضا اصلا مصلحت نیست. معتقدم این استیضاح، کار غیر‌کارشناسی است و رای نمی‌آورد.

وی اظهار کرد: باید اعضای شورا با شهردار به توافق برسند و نواقص را برطرف کنند. درغیر این صورت اگر ثابت قدم جابه‌جا شود، دیگر کسی رغبت نمی‌کند سکان مدیریت شهری را در ۹ ماه باقی مانده شورای شهر به‌دست بگیرد.

شوقی: حمایت‌های عمومی از شهردار رشت در تصمیمات اعضای شورا چندان تأثیر‌گذار نخواهد بود

«فرهاد شوقی» عضو کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر رشت نیز با بیان اینکه در استیضاح شهردار اعضای شورای شهر منافع عمومی شهر را دنبال می‌کنند، افزود: تصمیماتی که اعضای شورای شهر می‌گیرند به نفع رشت خواهد بود.
وی با بیان اینکه ما نیز در جریان پروژه‌ها ی مفید در دوران کار ثابت قدم هستیم، به دغدغه‌های اعضای شورا اشاره و اظهار کرد: این دغدغه‌ها شامل روند اجرای پروژه‌ها و تخلفاتی است که در مجموعه شهرداری اتفاق می‌افتد نه شهردار رشت. البته شاید این تخلفات اشتباهاتی باشند که اعضای شورای شهر با داشتن اطلاعات کافی از‌ریز امور بیشتر در جریان آن باشند. بنابراین تلاش می‌کنیم تا شهر و شهروندان از این اشتباهات آسیب نبینند.

وی درباره واکنش شهروندان به استیضاح شهردار بیان کرد: ما نیز جز مردم این شهر هستیم و با مردم در ارتباطیم . اما حمایت‌های عمومی از شهردار رشت در تصمیمات اعضای شورا چندان تأثیر‌گذار نخواهد بود.
این عضو شورای اسلامی شهررشت تصریح کرد: ما به‌عنوان نمایندگان مردم رشت در شورا با مردم در ارتباط و از نظرات آنها آگاه هستیم. تا امروز هنوز درباره ماندن یا نمادن ثابت قدم به جمع بندی نرسیده ایم و اگر قرار بر ماندن وی باشد شهردار باید تعهداتی در رفع ایرادات و اشتباهات صورت گرفته در مجموعه شهرداری به شورا بدهد.
tel final1

Share