سید رضا علوی زمیدانی

نظارت و ارزیابی با فحش و ناسزا میسر نمی شود

دوران بی برنامگی،روزمرگی،احساسی گذشته است و اگر کسانی خود را حامی مردم می دانند باید قاعده نظارت را بلد باشند وگرنه یک شهر به بن بست خواهد رسید.

چرا بعضی از اعضای محترم شورای شهر از اینکه در سه سال اخیر با شهردار همان شهر جلسه ای نداشته اند به خودشان افتخار می کنند؟photo_2016-07-22_12-31-29

بعضا شنیده می شود عدم ارتباط مستمر بین بعضی از اعضای شورای اسلامی یک شهر با شهردار منتخب خودشان، افتخار محسوب می شود و دوستان به جای اینکه با مذاکره مستمر و کارشناسی حوزه نظارت،ارزیابی و سیاست گذاری شان را مدیریت کنند بر طبل مخالف با شهردار می کوبند و از اینکه در سه سال اخیر می بایستی با شهردار شهرشان به نمایندگی از مردم جلسه های مستمر و کارشناسی می گذاشتند و حقوق مردم را مطالبه می کردند او را به حال خود رها کردند و امروز نیز افتخار می کنند.
از چنین اعضایی به عنوان یک شهروند گله می کنم چرا که نظارت و ارزیابی با فحش و ناسزا میسر نمی شود.
نمی شود ناظر و ارزیاب بود ولی با مجری قهر هم باشیم.
ناظر و ارزیاب باید با ترازهایی اندازه گیری کند آنوقت به مجری نمره بدهد.
آیا نمی توان هم ناظر بود و هم در صورت انحراف از برنامه توسط مجری به او و تیمش تذکر نیز داد؟
شاخص های ارزیابی با شاخص های توسعه شهری سنجیده می شود و سرنوشت چند صد هزار نفر شهروند و مسافر را نمی توان بدون مطالعه سیاست گذاری کرد.
دوران بی برنامگی،روزمرگی،احساسی گذشته است و اگر کسانی خود را حامی مردم می دانند باید قاعده نظارت را بلد باشند وگرنه یک شهر به بن بست خواهد رسید.
نظارت بر پروژه های چند هزار میلیارد تومانی نیازمند آگاهی فنی و مالی دارد که با مشاوران امور عمرانی و امور حسابداری میسر خواهد بود.
تخصیص اعتبار،محقق شدن بودجه،اولویت دادن به پروژه های شهری با قهر کردن با شهردار محقق نمی شود ضمنا ناظر و ارزیاب قوی با شهردار تعارف نمی کند اگر شهردار از مسیر قانونی،اجرایی و مدیریتی عدول کند بر اساس ضوابط می شود با او برخورد کرد.
به جای اینکه به پروژه های چند هزار میلیاردی توجه و نظارت شود به فاکتورهایی که ارزش مطرح کردن در صحن علنی شورا را ندارند بسنده می کنند و طبعا شهردار با چنین وزنی از شورا به راحتی خودسر خواهد شد.
به عنوان یک شهروند از اعضای محترم شهرهایی که بدون مطالعه و نظر کارشناسی از تریبون رسمی شورا سخن پراکنی می کنند عرض می کنم که از این امانتی که مردم در اختیار شما قرار داده اند نهایت استفاده را ببرید و اجازه ندهید وزن شورا کاسته شود.
به منابع درآمدی شهرداری، محل های هزینه، فرصتهای سرمایه گذاری در شهر، ترافیک،فضای سبز،بافت های فرسوده،زباله،عفونتهای بیمارستانی،آسیب های اجتماعی و فرهنگی و ورزشی فکر کنید و دقیقا با شاخص های توسعه شهری سنجش کنید هر جا اگر شهردار به طور جدی فعالیت می کند حمایت کنید و هر جا خودسر شد بی تعارف تذکر دهید ولی هیچگاه به قهر بودن با شهردار به عنوان عضو شورا افتخار نکنید چرا که مجری بدش نمی آید که ناظر موشکافانه ورود نکند و فقط به نطق های آبکی دلخوش باشد.

سید رضا علوی زمیدانی- کارگزار روابط عمومی

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

tel final1

Share