با هدف اجرای فعالیتهای مشترک بین منطقه آزاد انزلی و شهرداری منطقه دو رشت:

نشست مدیر منطقه دو شهرداری رشت با معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: مطرح کردن شهر رشت به عنوان شهر جشنواره ها با توجه به هویت فرهنگی این شهر می تواند اتفاق خوبی را برای شهر رشت و استان گیلان رقم بزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مدیر منطقه دو شهرداری رشت به همراه چند تن از مدیران منطقه به دعوت مجید فاتحی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی در روز سه شنبه مورخ ۱۹ مرداد جهت برگزاری نشست مشترک به منظور بحث و گفتگو در خصوص اجرای اقدامات مشترک فرهنگی حاضر شد.photo_2016-08-10_10-10-02

در این دیدار فاتحی معاون فرهنگی منطقه آزاد ضمن تقدیر و تبریک به خاطر تمام اتفاقات خوبی که در شهر رشت در حال انجام است گفت: زمینه های همکاری بین شهرداری منطقه دو رشت و منطقه آزاد وجود دارد که تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: این برنامه ها می تواند با نشست های مشترک جهت اجرای برنامه های هدفمند و اجرایی محقق شود.

فاتحی با اشاره به شهرهای بزگ دنیا مانند رم و مادرید گفت: عبور از مسیر فرهنگی دستیابی به قله های موفقیت را برای آنها میسر کرده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی ادامه داد: مطرح کردن شهر رشت به عنوان شهر جشنواره ها با توجه به هویت فرهنگی این شهر می تواند اتفاق خوبی را برای شهر رشت و استان گیلان رقم بزند.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد مصمم است تا در بحث فرهنگی بسترسازیهای خوبی را مهیا سازد گفت: این امر با توجه به عملکرد چند سال اخیر در این منطقه قابل مشاهده است.

فاتحی تصریح کرد: برنامه ریزی و اقدامات قابل توجهی به منظور تجلیل از هنرمندان، چهره های ماندگار و مفاخر شهر و استان در زمان آقای عاطفی در سازمان فرهنگی تدوین و اجرا گردیده بود که این امر جای تقدیر بسیاری دارد.

۲مرتضی عاطفی مدیر منطقه دو شهرداری رشت نیز ضمن تشکر از فرصت فراهم شده گفت: موضوعات گردشگری و فرهنگی در شهر رشت مغفول مانده است.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه ۹۰ درصد زمینه های موجود در منطقه آزاد، گردشگری است، اجرای اقدامات فرهنگی می تواند بهانه حضور گردشگر و موتور محرکه ای برای سایر حوزه ها باشد.

عاطفی گفت: این موضوعات می تواند زمینه های مشترک بین شهرداری و منطقه آزاد باشد و برنامه ریزی جهت زنده کردن فرهنگ بازی های بومی و محلی و اجرای جشنواره ها می تواند با همکاری یکدیگر انجام شود.در پایان این نشست، طرفین بازدیدی نیز از اقدامات انجام شده برای گردشگران در منطقه آزاد به عمل آوردند.

مهدی کاظمیان مدیر فرهنگی منطقه آزاد نیز در این نشست با اشاره به پل ارتباطی شهرداری رشت که سبب حضور چهره های هنری و محبوب کشور در رشت شده است گفت: این موضوع می تواند به عنوان یک نقطه مشترک سبب همکاری های دو جانبه را فراهم نماید.

tel final1

Share