استاندار گیلان خبر داد

نشست بررسی مشکلات چوکا در تهران/ برخی از مدیران نمی‌توانند از اقدامات خوب دولت دفاع کنند/۱۰۰ واحد راکد ونیمه فعال صنایع کوچک و متوسط در دولت تدبیر و امید در گیلان احیاء شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات کارخانه چوکا اشاره کرد و با بیان اینکه در حاشیه نشست هیئت دولت با وزرای صنعت ،معدن و تجارت و تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در خصوص این مشکلات صحبت کردم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان امروز به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک از تعدادی از واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال که در دولت تدبیر و امید احیاء شدند در شهرک صنعتی شماره ۱ منطقه آزاد انزلی در حسن رود بازدید کرد(گزارش تصویری)اصلی

 دکتر محمدعلی نجفی صبح امروز در این بازدید که تولیدکنندگان به بیان مسائل و مشکلاتشان پرداختند با اشاره به رشد صادرات منطقه آزاد انزلی در دولت تدبیر و امید اظهار داشت : در دوران فعالیت دولت یازدهم میزان صادرات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی از ۴۴۰ هزار دلار به ۴۲ میلیون دلار افزایش یافته است.

وی با ابراز خرسندی از احیاء ۴۰ واحد صنعتی در منطقه آزاد انزلی اظهار داشت : الحمدا… در بخش صادرات توفیقات خوبی در  این منطقه آزاد حاصل شد.

دکتر نجفی با اشاره به مصوبات کارگروه رفع موانع تولید اظهار داشت : در زمینه تامین مالی بنگاههای تولیدی کوچک، متوسط و طرحهای نیمه تمام باپیشرفت بالای۶۰درصد در  راستای اقتصادمقاومتی بیش از ۵۴ فقره تسیهلات با مبلغی بالغ بر ۵۳۳ میلیارد ریال به واحدهای تولیدی پرداخت  شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه استان گیلان موفق گردید در بخش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی مقام نخست و در تعداد پروژه‌ها جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص دهد افزود : دولت کمر همت را بسته تا مشکلات را در این بخش حل کند.

استاندار گیلان از حل ۶۳۵ مورد از مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه رفع موانع تولید خبر داد و افزود : از این تعداد مشکلات ۳۲۲ مورد در بخش بانکی، ۲۲۹ مورد مشکل با سایر ادارات در خصوص زیرساختهای زیربنایی نظیر آب ،برق و گاز ، ۳۷ مورد در بخش تأمین اجتماعی و ۴۷ مورد در بخش امور مالیاتی بود.

وی افزود : ۱۰۰ واحد راکد ونیمه فعال صنایع کوچک و متوسط در دولت تدبیر و امید در گیلان احیاء شد و به چرخه تولید برگشت .

دکتر نجفی بر ضرورت ارتباط هر چه بیشتر واحدهای شهرستانی ادارات با مراکز خود در استان‌ها تأکید کرد و افزود : با شکل گیری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان توفیقات خوبی را در طی این ۳ سال شاهد هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت تلاش بیشتر نظام بانکی در حفظ جایگاه اولی استان در اعطای تسهیلات تأکید کرد و افزود : باید تلاش کنیم تا در بخش ستاد تسهیل، رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی همچنان جایگاه نخست کشوری را به خود اختصاص دهیم.

استاندار گیلان عشق به تولید، کار و تلاش را دلیل ورود تولید کنندگان به این عرصه دانست و افزود: همه مدیران باید با قوت و جرات در جهت حل مشکلات تولید کنندگان تلاش کنند.

وی با تأکید بر آنکه مدیرانی که قادر باشند از تولید کنندگان حمایت کنند در استان خواهند ماند افزود : برای تولید کنندگان نباید هیچ مانع صادراتی به بهانه‌های مختلف وجود داشته باشد.

استاندار گیلان متأسفانه گاهی مدیرانی که وظیفه‌ای جزء توسعه صادرات ندارند،‌ وظیفه خود را گم می کنند افزود : اگر چنانچه مشکلی در کالاهای صادراتی تولید کنندگان وجود داشت مدیران باید آنان را توجیه کنند و حداکثر ظرف ۳ تا ۵ روز پاسخ آنان داده شود.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان خود واقف هستند که اگر محصولات آنان استاندارد نباشد قطعاً بازار را از دست خواهند داد افزود : امروز بازارهای هدف در صادرات از استانداردهای جهانی برخوردار هستند و باید این استانداردها دست یابیم.

استاندار گیلان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته جهت کسب استانداردهای لازم برای صادرات مرغ به روسیه اظهار داشت : اگر در گذشته برای محصولات تولیدی نظیر مرغ و لبنیات، استانداردهای لازم را کسب شده بود دیگر وقت خود را صرف این بخش نمی‌کردیم و می‌توانستیم از موفقیت صادراتی فراهم شده در روسیه بیشتر بهره گیریم.

استاندار گیلان با اشاره به نصب مجسمه عمرخیام در آستراخان روسیه از جایگاه خوب گیلان در این کشور خبر داد و افزود : متأسفانه در طی سالیان گذشته استفاده لازم از این ظرفیت نشده است.

دکتر نجفی بر ضرورت داشتن تولید کنندگان به نگاه صادراتی تأکید کرد و افزود : دولتمردان موظف هستند تا زمینه لازم را برای تولید کنندگان جهت صادرات محصولات آنان فراهم کنند.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت برگزاری نشست شهرک‌های صنعتی ۳۲ گانه سراسر استان تأکید کرد و افزود : به دنبال آن هستیم تا مشکلات واحدهای تولیدی را بر طرف کرده و از واحدهای فعال و پویا نیز قدردانی کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه مدیران با صدای بلند عملکرد خود را گزارش دهند افزود : الحمدا… عملکرد گیلان در دولت تدبیر و امید مثبت بود و تمام شاخص‌های توسعه‌ای شاهد افزایش هستیم.

دکتر نجفی با انتقاد از عدم توانایی برخی از مدیران در دفاع از دولت تدبیر و امید اظهار داشت : برخی از مدیران نمی‌توانند از اقدامات خوب دولت در بخش های مختلف دفاع کنند.

وی اظهار داشت : گاهی مدیران آنقدر در مقابل آنهایی که در طی ۸ سال این مشکلات را برای کشور به وجود آورده اند منفعل می‌شوند که آنان مدعی تعطیلی صنایع استان می‌شوند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات کارخانه چوکا اشاره کرد و با بیان اینکه در حاشیه نشست هیئت دولت با وزرای صنعت ،معدن و تجارت و تعاون ،کار و رفاه اجتماعی  در خصوص این مشکلات صحبت کردم گفت : نشست بررسی مشکلات این شرکت با حضور معاون وزیر صنعت ،معدن وتجارت ،نماینده ای از استانداری ،رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت گیلان  و ،سهام داران در تهران امروز برگزار می شود.

دکتر نجفی با اشاره به اهمیت کارخانه چوکا در اشتغال استان گفت: متاسفانه در سه دهه گذشته در خصوص بازسازی و نوسازی این کارخانه اقدام موثری انجام نشد اما سال گذشته دولت ۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی آن اختصاص داد که بخشی از آن هزینه شد.

وی گفت :تمام تلاش ما این است تا کارخانه چوکا به شرایط ایده آل خود برسد.
tel final1

Share