با حضور استاندار گیلان

نخستین مرکز پذیره‌نویسی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی در رشت افتتاح شد/گیلان در ۱۰ سال آینده به یکی از قطب‌های پیوند اعضای کشور تبدیل می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،نخستین مرکز پذیره‌نویسی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خونساز با حضور استاندار گیلان در سازمان انتقال خون استان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نخستین مرکز پذیره‌نویسی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خونساز با حضور استاندار گیلان در سازمان انتقال خون استان افتتاح شد.
استاندار گیلان در مراسم افتتاح پذیره‌نویسی اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی خونساز اظهار کرد: گیلان در ۱۰ سال آینده به یکی از قطب‌های پیوند اعضای کشور تبدیل می‌شود.b0

محمدعلی نجفی افتتاح مرکز پذیره‌نویسی را در راستای تسهیل دست یافتن به هدف مذکور عنوان کرد و گفت: یکی از روش‌های درمان بیماری‌ها و بدخیمی‌های خون پیوند سلول‌های بنیادی خون به بیمار است.

وی با بیان اینکه احتمال یافتن اهدا کننده‌ مناسب در بین افراد خانواده بسیار محدود است، یادآور شد: هدف این مرکز یافتن اهدا کننده‌‌ مناسب از افراد غیر خویشاوند و عضو مرکز است.

به گزارش دیارمیرزا در رابطه با شرایط عضویت در مرکز پذیرش اهداکنندگان سلول های بنیادی خون ساز باید گفت: افراد برای عضویت بایستی حداقل سابقه یک بار اهدای خون را داشته باشند.
همچنین داشتن سن ۱۸ تا ۵۰ سال، انگیزه بالای اهدا کننده برای کمک به بیماران در تمام مراحل اهدای سلول های بنیادی خون ساز، سلامت اهداکننده از نظر بیماری های خونی ، قلبی، کلیوی، سلامت اهداکننده از نظر بیماری های عفونی از جمله هپاتیت و ایدز از جمله دیگر شرایط برای عضویت در این مرکز است.
افراد داوطلب پس از معاینه و مشاوره پزشکی در صورت داشتن شرایط لازم به عنوان اهداکننده سلول های بنیادی خون ساز ثبت نام می شوند و نتایج آزمایشات ژنتیکی (آنتی ژن سازگاری بافتی HLA) خون داوطلبان در پرونده آنها ثبت می شود.

tel final1

Share