مراسم اختتامیه اولین مارتن برنامه نویسی وب و موبایل برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،پس از سه شبانه روز تلاش بی وقفه، بیش از ۷۰ از جوانان خلاق و فناور کشور در قالب ۱۳ تیم، در مارتن برنامه نویسی وب و موبایل در حوزه گردشگری، عصر روز جمعه ۲۹ مرداد ماه، مراسم اختتامیه این رویداد با حضور مدیر کل محترم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرکل محترم اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس محترم افتا و رییس پارک علم و فناوری در محل پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،پس از سه شبانه روز تلاش بی وقفه،بیش از ۷۰ از جوانان خلاق و فناور کشور در قالب ۱۳ تیم، در مارتن برنامه نویسی وب و موبایل در حوزه گردشگری، عصر روز جمعه ۲۹ مرداد ماه، مراسم اختتامیه این رویداد با حضور مدیر کل محترم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرکل محترم اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس محترم افتا و رییس پارک علم و فناوری در محل پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد.

img_7671در ابتدای این مراسم دکتر متقی طلب ضمن خوشآمدگویی به حاضرین، گفت: از همه‌ی عزیزانی که با وجود کمبود امکانات در این سه روز با جدیدت و پشت کار تلاش کردند صمیمانه تشکر می‌کنم و امیدوارم که با توجه و حمایت مسئولین استان در آینده شاهد برگزاری باشکوه‌تر این گونه مراسم‌ها باشیم.

رییس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به اهمیت این رویداد گفت: حضور مدیران محترم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان و افتای استان نشانه جدیت مسئولین در حوزه اشتغال‌زایی و حمایت از جوانان خلاق و صاحب ایده استان می باشد.

ایشان ضمن تقدیر از حضور معاون محترم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: حضور پژوهشگاه توسعه فناوری‌های پیشرفته خواجه نصیر الدین طوسی به عنوان حامی این رویداد مرهون زحمات مسئول افتای استان است که در تلاش برای تجاری‌سازی ایده‌های جوانان همواره یاور پارک علم و فناوری هستند.

دکتر متقی طلب ضمن اشاره به برگزاری این چنین رویدادهایی گفت: امیدوارم با کمک خداوند و حضور جوانان بتوانیم برنامه‌های آینده را با امکانات شایسته‌ای برگزار نماییم.

در ادامه این مراسم مهندس توکلی، مدیر کل محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان که به تازگی از سوی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان منصوب شده است، ضمن تشکر از حامیان و مجریان این رویداد اشاره کرد: یکی از اهداف اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایجاد چنین تشکل‌هایی است که ان‌شاءالله در اداره کل ارتباطات استان، این تشکل‌هایی مورد حمایت قرار خواهند گرفت و این یکی از راه‌های بهره‌مند شدن از فناوری اطلاعات و ارتباطات در امر اشتغال‌زایی می باشد.

ایشان در ادامه ضمن حمایت از چنین رویدادهایی به برخی از برنامه خود در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان اشاره کرد و گفت: با توجه به ماموریت این اداره، پنج برنامه پیشنهادی که مورد تاکید وزیر محترم می باشد پیش بینی شده که می توان به شبکه ملی فناوری اطلاعات استان اشاره کرد که در هفته دولت رونمایی خواهد شد و همچنین توسعه خط و زبان فارسی در محیط های مجازی و اینترنت، نهضت تولید محتوا، کاهش شکاف دیجیتال در مناطق محروم و مسئله ایجاد اشتغال و کارآفرینی در استان با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله برنامه هایی است که در این استان پیگیری خواهد شد.

مهندس علیزاده مدیر محترم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این رویداد ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این چنین رویدادهایی در استان گفت: رویداد هاکاتوریسم یک فرصت بسیار مناسبی را در حوزه گردشگری داخلی و خارجی ایجاد می نماید و راه‌های بهره‌مند شدن از فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری را نمایان‌تر می کند.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان در ادامه گفت: استفاده از ابزار فناوری اطلاعات در حوزه گردشگری می تواند بسترهای مناسبی در اشتغال زایی استان ایجاد نماید و بدون تردید می تواند با معرفی دقیق صنعت گردشگری، موجب جلب سرمایه و مشارکت سرمایه گذاران را فراهم آورد.

ایشان در پایان سخنان خود با اشاره به آمادگی کامل این اداره جهت حمایت از طرح های قابل تجاری سازی در حوزه گردشگری گفت: باید عرض کنم که اداره گردشگری استان از فعالان و صاحبان ایده دعوت می کند تا با حضور خود و با ارائه ایده ها و طرح های فناورانه در حوزه گردشگری، در کنار هم کارهای ماندگاری برای این استان به انجام برسانیم.

در ادامه این مراسم با توجه به نظر کارشناسان داوری از مجموع تیم ها سه تیم به عنوان تیم های برتر انتخاب شد.

img_7825تیم اول: استان گیلان

نام تیم: فکربکر

اعضای تیم: فرشاد نعمت دوست، محمد حسین مزروعی و نیما صابری

عنوان پروژه: میرزابلد – پشتیبان هوشمند سفر گیلان

تیم دوم: استان مشهد

نام تیم: وال‌کو

اعضای تیم: محمد حسین محمدی، محمد براتی، جواد وطن دوست و احمد آذرنیا

عنوان پروژه: خانک – اجاره منزل، سوئیت

تیم سوم: استان گیلان

نام تیم: Nerds on Js

اعضای تیم: آرتاخانقلی زاده، آژند مددعلی زاد و مهران مژده

عنوان پروژه: معرفی راهنمای سفر و برنامه ریزی

توضیح اینکه جوایز نقدی این رویداد از طرف پارک علم و فناوری گیلان و پژوهشگاه توسعه فناوری های پیشرفته خواجه نصیر الدین طوسی که از حامیان رویداد هاکاتوریسم بودند تامین و در پایان مراسم با اهدای هدایای نقدی و جوایز سایر حامیان به برگزیدگان اهداء گردید.

tel final1

Share