در بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود مطرح شد:

محمدپور:کتابخانه های عمومی بازوان فرهنگی شهرداری هستند/جوادپور: در تخصیص اعتبارات به کتابخانه های عمومی جدیت بیشتری خواهد شد/کحالی:ایجاد قفسه کتاب در معابر عمومی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،امیر محمدپور در جریان بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود و در دیدار با مسئولین این شهرستان کتابخانه های عمومی را از مراکز اصلی فعالیتهای فرهنگی در استان و بازوان فرهنگی شهرداری ها عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان گیلان ،امیر محمدپور در جریان بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود و در دیدار با مسئولین این شهرستان کتابخانه های عمومی را از مراکز اصلی فعالیتهای فرهنگی در استان و بازوان فرهنگی شهرداری ها عنوان کرد.

امیر محمدپور روز گذشته(دوشنبه۴مرداد) از کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود بازدید و در جلسات متعددی با فرماندار، شهرداران ، اعضای شورا، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود و کتابداران این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

محمدپور: بهره برداری از کتابخانه عمومی چاف و چمخاله طی دو سال آتی

photo_2016-07-26_10-47-26مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در دیدار با سید رضا جوادپور فرماندار شهرستان لنگرود ضمن ارائه گزارش از آخرین وضعیت کتابخانه های عمومی این شهرستان پیشرفت های اخیر در حوزه توسعه فضای مطالعه را ناشی از نگاه فرهنگی مسئولین دانست و با ابراز خوشبینی نسبت به همدلی موجود در این زمینه تصریح کرد: امروز کتابخانه های عمومی بعنوان یکی از مهمترین پایگاههای فرهنگی در اقصی نقاط استان در دسترس عموم مردم قرار دارند.

امیر محمدپور همچنین در خصوص آغاز عملیات تکمیل کتابخانه عمومی بخش چاف و چمخاله نیز گفت: در جلسات متعددی که با شهردار و اعضای شورای اسلامی این بخش داشتیم روند ازسرگیری عملیات تکمیل این پروژه بررسی شده و در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز این کتابخانه طی دوسال آتی به بهره برداری کامل خواهد رسید.

جوادپور: در تخصیص اعتبارات به کتابخانه های عمومی جدیت بیشتری خواهد شد

در این جلسه فرماندار شهرستان لنگرود نیز ضمن تشکر از پیگیریهای مجدانه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از روند پیشرفت کمی و کیفی کتابخانه های عمومی در سال گذشته و جاری دستاوردهای حاصل شده در این مجموعه را مثال زدنی توصیف کرد.

سید رضا جوادپور یکی از مصادیق بارز این پیگیریها را توسعه کتابخانه عمومی شمس گیلانی لنگرود برشمرد و رضایت علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در این شهر را محصول بر آمده از دل نگاه فرهنگی مسئولین دانست. وی بازسازی و توسعه کتابخانه های عمومی را از اهداف اصلی خود در سال جاری برشمرد و گفت: در سال جاری در زمینه تخصیص اعتبارات عمرانی به کتابخانه ها جدیت بیشتری صورت خواهد گرفت.

وی همچنین احداث کتابخانه عمومی چاف و چمخاله را برطرف کننده نیازهای مطالعاتی مردم آن منطقه عنوان کرد اظهار داشت: تکمیل این کتابخانه نیز از برنامه های میان مدت شهرستان و از اهداف توسعه فرهنگی شهرستان لنگرود است.

پس از این دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با همراهی فرماندار لنگرود، رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان و شهرداران شهر کومله و اطاقور از کتابخانه های عمومی حضرت زهرا(س) کومله و امام علی (ع) اطاقور بازدید کرد. فرماندار شهرستان لنگرود در این بازدیدها ضمن بررسی مشکلات این کتابخانه ها به بخشداران و شهرداران این شهرها دستور داد در سریعترین زمان نسبت به حل  این مشکلات اقدام کنند.

کحالی: پیشرفت و توسعه کتابخانه ها نتیجه پیگیریهای مدیر کل فرهنگی این مجموعه است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین در سفر به شهرستان لنگرود با رضا کحالی شهردار و رئیس شورای اسلامی لنگرود دیدار کرد. در این دیدار شهردار لنگرود امیر محمدپور را از چهره های ذاتا فرهنگی استان با نگاه ملی به مقولات فرهنگی یاد کرد و گفت: حضور برخی افراد در راس امور موجب حرکت و پیشرفت و نیز توسعه ملموس مجموعه می شود که این موضوع در اقدامات ارزشمند مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به عینه قابل مشاهده است.

photo_2016-07-26_10-36-55شهردار لنگرود با قدردانی از حمایت های همه جانبه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از توسعه کتابخانه های عمومی در شهر لنگرود این حمایت را مایه دلگرمی اهالی فرهنگ و ادب شهرستان برشمرد و گفت: یکی از مهمترین این اقدامات را توسعه فضای مطالعه کتابخانه شمس گیلانی لنگرود عنوان کرد و گفت: با توسعه این کتابخانه بسیاری از نیازهای مطالعاتی علاقمندان به کتاب رفع و فعالیتهای فرهنگی شهرستان با رشد مضاعفی همراه شده است.

وی همچنین ایجاد قفسه کتاب در معابر عمومی و نیز راه اندازی بوستان کتاب در محوطه شهرداری را از برنامه های خود در جهت توسعه کتابخوانی در شهر لنگرود برشمرد.

کحالی در پایان یادآورشد ایجاد روحیه و انگیزه مطالعه در میان شهروندان از وظایف اصلی ماست و در این حوزه حمایت مالی و فکری کامل از کتابخانه های عمومی خواهیم داشت.

کتابخانه های عمومی بازوان فرهنگی شهرداری هستند

امیر محمدپور نیز در این نشست کتابخانه های عمومی را بازوان فرهنگی شهرداری دانست و اظهار کرد: امروز کتابخانه ها به جز برآورده کردن نیازهای مطالعاتی شهروندان به مهمترین مرکز فهالیتهای فرهنگی با محوریت کتابداران تبدیل شده است و در این راستا اقدامات ارزشمندی به انجام می رساند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان برگزاری محفلهای ادبی و نشستهای کتاب خوان با محوریت معرفی کتابهای پرمخاطب را یکی از برنامه های اصلی این مجموعه در سال گذشته و سال جاری برشمرد و گفت: ۱۷۰نشست کتاب خوان در ۴ماهه نخست سال جاری در کتابخانه های عمومی استان برگزار شده است.

وی ایجاد بخشهای ویژه کودک در همه کتابخانه های عمومی استان و نیز شاداب سازی۲۰درصد کتابخانه ها را از دیگر برنامه های مجموعه عنوان کرد. مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان این دوره از بازدید های خود از کتابخانه عمومی علامه طباطبایی شلمان بازدید و با همراهی شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر در جریان پیشرفت پروژه در حال احداث کتابخانه عمومی این شهر قرار گرفت.  وی همچنین با همراهی شهردار چاف از محل احداث پروژه کتابخانه عمومی چاف و چمخاله نیز بازدید کرد.

tel final1

Share