در دیدار سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان با رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مطرح شد

لزوم استقرار پایگاه دائمی هلال احمر در منطقه آزاد انزلی و اجرای طرح هلال روستا در این منطقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مسرور گفت: با توجه به افزایش محدوده منطقه ازاد انزلی، سکونت بیش از ۳۰ هزار نفر در این منطقه و حضور گردشگران، لازم است است که یک پایگاه دائمی در این منطقه مستقر شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مهدی ولی پور سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان با رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار کرد ،توسعه همکاریهای مشترک در حوزه امداد ونجات ، استقرار پایگاه ثابت هلال احمر در منطقه آزاد انزلی و اجرای طرح هلال روستا به زودی در روستاهای این منطقه از مهمترین مباحث مطرح شده در این بود.

Mr-masror-&-modir-kol-helal-ahmar-ostan-2-1395.05.05 مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ضمن استقبال از اجرای طرح هلال روستایی در این منطقه  گفت: هلال احمر در کشور در زمینه کنترل و رفع بحران و حوادث غیر مترقبه در کشور نقش بسیار حائز اهمیتی دارد.

وی افزود: با توجه به افزایش محدوده منطقه ازاد انزلی، سکونت بیش از ۳۰ هزار نفر در این منطقه و حضور گردشگران، لازم است است که یک پایگاه دائمی در این منطقه مستقر شود.

مدیرعامل سازمان با بیان اینکه آمادگی حمایت های لازم برای برگزاری آموزش های تخصصی و عمومی برای ساکنین ،فعالان اقتصادی و کارمندان این سازمان را داریم ، عنوان کرد : با توجه به نیاز استان به تجهیزات مدرن امداد و نجات ، هلال احمر میتواند در زمینه تامین اقلام و تجهیزات مورد نیاز از مزیت های قانونی منطقه آزاد بهره مند شود و این سازمان حمایت های لازم را در جهت پیشبرد اهداف جمعیت هلال احمر گیلان ارائه خواهد داد.

 مسرور با اشاره به احداث پروژه های زیرساختی و عمرانی در این منطقه به ویژه مجتمع بندری کاسپین بر پیش بینی به منظور تامین نیازهای حوزه امداد و نجات و هلال اجمر این طرح های توسعه ای تاکید و خاطر نشان کرد: توسعه زیر ساخت های گردشگری یکی از برنامه های این سازمان است و مرکز تفریحات دریایی یکی از مراکز تفریحی است که مورد استقبال قرار گرفته است.

در این دیدار مهدی ولی پور با تشریح وظایف و اهداف سازمان متبوع خود ،گفت: امداد و نجات ، امور داوطلبان ، ارائه آموزش های لازم و کاربردی و امور جوانان از وظایف جمعیت هلال احمر بوده و با افزایش همکاری و تعاملات میان سازمان منطقه آزاد انزلی و جمعیت هلال احمر گیلان می‌توان در شرایطی ایده ال خدمات رسانی کرد.

وی با اشاره به استقرار دو پایگاه جاده ای هلال احمردر سطح منطقه در ادامه افزود: با توجه به وسعت منطقه آزاد انزلی،طرح های مختلف در دست اجرا در این منطقه  و فعالیت ۸ طرح سالمسازی در نوار ساحلی منطقه  ، برای استقرار یک پایگاه دائمی هلال احمر در منطقه آزاد انزلی به منظور ارائه خدمات به بهترین شکل در کوتاه ترین زمان  آمادگی داریم ودر نظر داریم  به زودی طرح هلال روستایی در روستاهای منطقه  آزاد انزلی با هدف آموزش ساکنان این منطقه در برابر حوادث غیر مترقبه اجرا کنیم.

در پایان این دیدار اعلام شد که تفاهم نامه همکاری میان جمعیت هلال احمر گیلان و سازمان منطقه آزاد انزلی منعقد می‌شود.

tel final1

Share