پورناصرانی شهردار منطقه یک رشت در جمع خبرنگاران مطرح کرد

قصد شرکت در انتخابات را ندارم / ایجاد کانال تلگرامی برای اطلاع مردم از وضعیت شهرداری

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پورناصرانی با بیان اینکه به هیچ وجه قصد شرکت در انتخابات را ندارم, تصریح کرد: چنانچه در انتخابات شرکت کردم به همه‌ی مردم سکه می‌دهم, بنابراین برخی دوستان می توانند به راحتی بخوابند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری شهردار منطقه یک رشت به مناسبت روز خبرنگار عصر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, محمد پورناصرانی با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از اصحاب رسانه گفت: شهرداری منطقه یک اهل تبلیغات نیست زیرا مردم از صحبت کردن و شعار خسته شدند و می‌خواهد کارهای عملی را ببینند.naserani.google.com

وی در خصوص استیضاح شهردار رشت گفت: از شورای شهر تشکر می کنم که با مهلت دادن به شهردار از توسعه شهری جلوگیری نکردند.

قصد برطرف کردن داریم عقب ماندگی‌های موجود را داریم

شهردار منطقه یک شهر رشت با بیان اینکه شهر رشت مظلوم واقع شده است گفت: تمام تلاش مجموعه شهرداری خدمت رسانی به مردم است.

پورناصرانی گفت: سعی داریم از تمام ظرفیت های شهری استفاده نماییم و در این راستا پروژه های خوبی در دست بهره برداری داریم.

شهردار منطقه یک رشت با بیان اینکه به هیچ وجه دنبال حاشیه سازی نیستیم اظهار کرد: قصد داریم عقب ماندگی های موجود را برطرف نماییم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ممیزی برخی از ادارات در کمیسیون ماده صد آغاز شده است, گفت: ادارات به دنبال این هستند که بدهی خود را به شهرداری پرداخت کند.

آشتی دادن مردم با شهرداری در سرای محلات

شهردار منطقه یک رشت اظهار داشت: مطالعات مناطق از سال گذشته انجام شده است و تمرکز خود را برای حل مشکلات محلات کم برخوردار گذاشته ایم.

وی با اشاره به مطالعاتی که بر روی پیربازار انجام شده است اظهار داشت: سعی می نماییم که به این محلات رسیدگی کنیم.

پورناصرانی با بیان اینکه سرای محلات از سال گذشته برای کم کردن فضای مردم و مسئولان صورت گرفته است, تصریح کرد: شورای شهر و بسیاری از سازمان در سرای محلات به ما کمک کردند.

وی افزود: هدف اصلی ما در سرای محلات آشتی دادن مردم با شهرداری است و برگزاری دوره های مختلف فقط بخشی از کار سرای محلات می باشد.

شهردار منطقه یک رشت با بیان اینکه سرای محلات کمک شایانی به شهرداری کرده است, گفت: سعی داریم نقش واقعی و مورد انتظار مردم را ایفا کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات حقوقی مردم در جامعه زیاد است اظهار کرد: امروزه مردم می توانند بصورت رایگان به سرای محلات ما مراجع کنند و بسیاری از مشکلات خود را حل کنند.

پورناصرانی با بیان اینکه در حال حاضر از یازده محله منطقه یک رشت تنها یک محله دارای سرای محله است تصریح کرد: تا پایان امسال دو سرای محله در شهرک بهشتی و رشتیان به بهره برداری می رسد.

در جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز تنها هستیم/ خریداری خانه کودکی سایه

وی با بیان اینکه حمل و نقل در منطقه گلسار با مشکلاتی مواجه است, گفت: در حال رفع مشکل حمل و نقل در این منطقه هستیم.

پورناصرانی با بیان اینکه شهرداری های منطقه حق برنامه ریزی ندارند,یادآور شد : شهرداری مناطق فقط مجری هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری در جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز تنها است, اظهار کرد: برای مثال ما مجوز تخریب طبقه همکف را یک ساختمان را می گیریم تا کارهای اداری آن صورت بگیرد آن ساختمان تکمیل شده و رای قابل اجرا نمی باشد.

شهردار منطقه یک رشت گفت: وظیفه ذاتی ما جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز است ولی اگر سایر سازمان ها پای خود را عقب بکشند در این کار موفق نخواهیم بود و امیدوار هستم قانون به شکلی اصلاح شود و این مشکل حلگردد.

وی در خصوص خرید خانه کودکی استاد امیر هوشنگ ابتهاج گفت: تصمیم گیری در رابطه با این موضوع با پیگیری شهردار رشت و کمک تمام قد شورای شهر صورت می گیرد و چه خوب است که در دوره چهارم شورای شهر انجام شود.

دلیل احداث پارک در کنار رودخانه

پروناضرانی در خصوص علت احداث پارک درکنار رودخانه ها اظهار کرد: با توجه به گران بودن املاک در این منطقه نمی توانیم آن طور که دلمان می خواهد فضای سبز را ایجاد کنیم و به همین دلیل مجبور شدیم در کنار رودخانه ها فضای سبز را احداث کنیم و جا دارد از مدیر آب منطقه‌ای گیلان و شهردار با جرأت رشت که در این راه به ما کمک شایانی توجهی نمودند قدردانی نمایم.

وی افزود: وقتی می بینیم که مردم در پارک ها تفریح می کنند و لبخند بر لبان آنها جاری می شود، شادمان می شویم و تلاش داریم تا مشکل کمبود پارک ها را مرتفع نماییم.

پورناصرانی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه شهرداری متولی ایجاد شغل نیست, گفت: با این وجود بازارچه هایی توسط شهرداری جهت ساماندهی دست فروشان ایجاد شده است.

وی افزود: سد معبر برای شهر رشت معضل بزرگی است و مسئولان ارشد استان باید در زمینه اشتغال ورود کنند تا این مشکل به طور کامل حل گردد.

از تغییر مسیر کندرو معلم به قلی پور تا ساختمان دانا

شهردار منطقه یک رشت افزود: از شرکت برق درخواست کردیم که تیر برق های مسیر کندرو معلم به قلی پور را جمع آوری کنند ولی اداره برق چهار میلیارد تومان از ما درخواست کرده است.
پورناصرانی متذکر شد: شهرداری با حداقل پول اجازه نصب تیر برق را داده ولی اداره برق امروز هزینه هنگفتی را از ما مطالبه می کند که قادر به پرداخت آن نیستیم.

وی تصریح کرد: به همین دلیل ما مجبور شدیم که مسیر کندرو معلم به قلی پور تغییر دهیم.

پورناصرانی در خصوص حواشی رخ داده در خصوص ساختمان دانا نیز گفت: دوستان دلواپس همیشه حضور دارند ولی ما بصورت شفاف این موضوع را توضیح دادیم. اعضای شورای شهر شاید در صحن شورا انتقادات تندی انجام دهند ولی در خارج از صحن شورا کمک خوبی به ما کردند.

وی افزود: محال ممکن است شما در پروژه های شهری ریخت و پاش نداشته باشید ولی یک گروه باتجربه می تواند میزان ریخت و پاش ها را کم کند.

قصد شرکت در انتخابات را ندارم بنابراین دوستان راحت بخوابند

پورناصرانی با بیان اینکه به هیچ وجه قصد شرکت در انتخابات را ندارم, تصریح کرد: چنانچه در انتخابات شرکت کردم به همه‌ی مردم سکه می‌دهم, بنابراین برخی دوستان می توانند به راحتی بخوابند.

وی در پایان گفت: قول ایجاد یک کانال تلگرامی برای اطلاع مردم از وضعیت شهرداری منطقه یک را می دهم.

گفتنی است در پایان این مراسم از خبرنگاران تجلیل شد.

tel final1

Share