شهردار سابق رشت:

قانون استیضاح باید اصلاح شود تا شورا هر دقیقه نتواند به بهانه آن تن و بدن شهردار را بلرزاند/شورای شهر رشت ظرفیت لازم را ندارد/جا به جایی بودجه یک امر طبیعی است/انتصاب سرپرست در شهرداری تنها به درد امتیاز گرفتن می‌خورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار سابق رشت اظهار کرد: به نظر من قانون استیضاح باید اصلاح بشود تا اینکه شورا هر دقیقه نتواند به بهانه آن تن و بدن شهردار را بلرزاند، باید سوال های شورا بررسی شود که آیا مستدل هست یا نه، با این روند حتی اگر شهردار پاسخ مستدل هم بدهد باز هم اگر اعضا به هر دلیل شخصی نخواهند می توانند قبول نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ۸ دی, اصغر شکرگزار با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر سفری به اصفهان داشته است اظهار داشت: وقتی شهر اصفهان را مشاهده می کنید و آن را با رشت مورد مقایسه قرار می دهید واقعا افسوس خواهید خورد، زیرا وقتی به این شهر نگاه کنید متوجه خواهید شد که فرهنگ توجه به شهر در مغز استخوان مردم و مدیران اصفهانی جای گرفته است.

My beautiful picture

وی با بیان اینکه به هر حال یک بخش از راه حل مشکلات شهر تامین بودجه است افزود: توجه به شهر بزرگی مانند رشت فقط نباید به شورا و شهردار خلاصه و محدود شود بلکه استاندار، فرماندار، و نمایندگان همگی با هم باید همت کنند تا این شهر آباد شود.
شهردار سابق رشت هر چند خود انتقاداتی به شهردار فعلی داشت گفت: آقای ثابت قدم هنوز سه یا چهار ماه هم نشد که آمده بود و برخی بحث استیضاح ایشان را مطرح کردند، این تنها نشان دهنده ی این است که شورای شهر رشت ظرفیت لازم را ندارد، باید پرسید اگر این آقا بد بود پس چرا از او دعوت کردید، مگر از تجربه یکساله ی قبلی او آگاهی نداشتید، حالا که دعوت کرده اید باید کمک کنید تا ایشان کار کنند.
شکرگزار در خصوص علل انحراف بودجه اظهار کرد: گاهی اوقات برای پیشرفت پروژه نیاز به پول دارید، در نتیجه لازم می شود که در بودجه جا به جایی رخ دهد و این یک امر طبیعی بوده و در قانون هم پیش بینی شده است که هر مدیری می تواند ۱۰ درصد از کل بودجه را جا به جا کند.
وی با تاکید بر اینکه حل مشکل آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهر رود تنها مربوط به شهرداری نیست گفت: اداره‌ی آب و فاضلاب، پول فاضلاب را از مردم می گیرد اما همه از شهرداری انتظار دارند این مشکل را حل کند، همه‌ی دستگاه ها باید با هم همکاری کنند تا فاضلاب ها به داخل این رودخانه ریخته نشود و قبل از اینکه وارد نهرها شود عمل تصفیه انجام پذیرد به همین جهت ما نمی توانیم به شهردار در این خصوص فشار بیاوریم چون خیلی ارتباطی با شهرداری ندارد زیرا پولش را جای دیگری دریافت می کند.
شهردار سابق رشت اظهار کرد: به نظر من قانون استیضاح باید اصلاح بشود تا اینکه شورا هر دقیقه نتواند به بهانه آن تن و بدن شهردار را بلرزاند، باید سوال های شورا بررسی شود که آیا مستدل هست یا نه، با این روند حتی اگر شهردار پاسخ مستدل هم بدهد باز هم اگر اعضا به هر دلیل شخصی نخواهند می توانند قبول نکنند.
شکرگزار با بیان اینکه تنها چند ماه تا انتخابات شورا باقی مانده است افزود: دیگر فرصتی باقی نمانده است، اگر بخواهند شهردار را برکنار کنند ناچارند در این چند ماه از سرپرست استفاده کنند و متاسفانه مدیریت سرپرستی لرزان خواهد بود و شاید تنها به این درد بخورد که بعضی از آقایان امتیازاتی بگیرند و گرنه کار مهمی صورت نخواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه بعضی از کارهای شهردار فعلی با اشکالاتی رو به رو است اظهار داشت: یکی از انتقادات وارده به آقای ثابت قدم این است که میزان جا به جایی و تغییرات در سطح شهرداری خیلی زیاد بوده و این یکی از ضعف های شهردار است زیرا یک مدیر باید بتواند با کمترین جا به جایی کاروان خودش را به حرکتت در آورد و تنها اگر کسی از غافله عقب ماند باید فکری به حالش کرد.
شهردار سابق رشت گفت: یکی دیگر از انقاداتی که به شهردار وارد است مسئله تاخیر در حقوق آتش نشان هاست، البته این مسئله را می توان ناشی از کاهش درآمد شهرداری دانست که در نتیجه تجمیع عوارض و کاهش ساخت و ساز با این مشکل رو به رو شده اند.
وی در پایان در خصوص اشکالات پیاده را فرهنگی رشت خاطرنشان کرد: پیاده راه باید این امکان را داشته باشد تا در همه‌ی ساعات روز مردم بتوانند از آن استفاده کنند که یکی از شرایط این مسئله درخت کاری و ایجاد سایه است ولی متاسفانه این کار صورت نگرفته و در طول برخی مسیر ها مانند چهار راه میکائیل و فرهنگ نیز درخت هایی کاشته شده اند که از قدرت کافی برای ادامه حیات طولانی برخوردار نیستند.

tel final1

Share