سردار اسماعیل کوثری خبرداد

فعالیت تروریست ها در مرزهای ایران با حمایت عربستان/ ایران قاطعانه برخورد می کند/اطلاعات آقا محسن دقیق است/پس از انجام عملیات علیه تروریست ها اطلاع رسانی می کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) تصریح کرد: اطلاعات و مسائلی را که آقای رضایی مطرح کرده است بواسطه حضور ایشان در مجمع تشخیص مصلحت نظام و آمار دقیقی است که از سوی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی دریافت می کنند و لذا کاملا درست و موثق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تابناک, رئیس سابق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حمایت سعودی ها از برخی گروهک های تروریستی برای انجام برخی تحرکات در مرزها و خاک ایران، گفت: سعودی ها پیشتر تیم های عملیاتی برخی تروریست ها در شرق کشور را مورد حمایت قرار داده بودند و اخیرا هم در غرب کشور اقدام به حمایت و آموزش برخی گروهک های تروریستی بر علیه جمهوری اسلامی ایران کرده اند.Kosari

اسماعیل کوثری درباره تحرکات تروریستی اخیر در مرزهای غربی کشورمان اظهار کرد: اقلیم کردستان عراق باید پاسخگوی اینگونه اقدامات و چرایی تاسیس پایگاه های آموزشی و حمایتی برای تروریست ها باشد و باید بگوید چرا به آنها اجازه چنین اقداماتی در آن منطقه و در نزدیکی مرزهای ایران می دهد؟

اطلاعات آقا محسن دقیق است

وی با اشاره به اطلاعات اخیری که توسط «سرلشکر محسن رضایی» درباره فعالیت دو پایگاه تروریستی در نزدیکی مرزهای غربی جمهوری اسلامی ایران و در منطقه اقلیم کردستان عراق ارائه شده بود، افزود: آقا محسن رضایی مسائلی را در این خصوص مطرح کرده بودند که بنا بر اطلاعات موثق به ایشان رسیده است.

فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) تصریح کرد: اطلاعات و مسائلی را که آقای رضایی مطرح کرده است بواسطه حضور ایشان در مجمع تشخیص مصلحت نظام و آمار دقیقی است که از سوی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی دریافت می کنند و لذا کاملا درست و موثق است.

پس از انجام عملیات علیه تروریست ها اطلاع رسانی می کنیم
وی در خصوص جزئیات اقداماتی که نیروهای اطلاعاتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران علیه این گروهک های تروریستی و برای جلوگیری از اقدامات خرابکارانه آن ها انجام داده است، ادامه داد: بعضی از عملیات هایی که علیه این گروهک ها انجام می شود، قابل طرح و اطلاع رسانی است، اما در مورد برخی از کارها و عملیات ها اجازه بدهید برخوردها و اقدامات لازم از سوی ایران صورت بگیرد، سپس اطلاع رسانی جامعی در ارتباط با برخورد با تیم های تروریستی، شناسایی و دستگیری آن ها ارائه خواهد شد.

کوثری با تاکید بر اینکه جای نگرانی برای اقدامات و فعالیت های این گروهک ها وجود ندارد، یادآور شد: قطعا نیروهای نظامی، اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران هرگونه اقدام تروریستی علیه کشورمان را در نطفه کشف و خنثی می کنند و برخورد جدی با عوامل آن و کسانی که سعی در برهم زدن امنیت کشورمان دارند، خواهند داشت.

وی در خصوص اظهارات اخیر «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی که اتهامات بی اساسی دیگری را علیه جمهوری اسلامی مطرح کرده است نیز گفت: از وزیر خارجه جوان، بی عقل و بی تدبیر سعودی، جز اینکه یک سری اراجیف را به عنوان اظهار نظر مطرح کند، انتظاری نیست.

جزئیاتی از حمایت سعودی ها از تروریست ها
به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجالس هشتم و نهم، وزیر خارجه سعودی اختیاری از خود ندارد و هرچه می گوید به دستور آمریکا و اسرائیل است. در حالی که اظهر من الشمس است که عربستان با حمایت اربابان خود فجایع انسانی بزرگی در منطقه بوجود آورده و تلاش های زیادی برای ناامنی و بی ثباتی در یمن، بحرین، سوریه، عراق و اخیرا هم تحرکاتی برای حمایت از تروریست ها در مرزهای جمهوری اسلامی ایران داشته است.

وی اضافه کرد: سعودی ها با اظهارات خود بر علیه ایران و تلاش بیهوده ای که برای خارج کردن روسیه از مسیر حمایت از جریان مقاومت دارند، تلاش می کنند تا فرار رو به جلو انجام بدهند. اگر دادگاه منصفی در جهان بود، قطعا افرادی نظیر وزیر خارجه عربستان را محاکمه می کرد.

کوثری با اشاره به سخنان اخیر «عادل الجبیر» درباره حمایت از روس ها در منطقه در قبال عدم حمایت آن ها از دولت قانونی سوریه که مورد تمسخر مقامات روسی و کارشناسان قرار گرفت، از تلاش بیهوده ای که قبلا وزیر اطلاعات عربستان در این باره انجام داده بود نیز خبرداد.

وی گفت: پیشتر هم وزیر اطلاعات سعودی پیشنهاد مبالغ زیادی به روسیه داده بود تا آن ها دست از حمایت از سوریه بردارند، اما پوتین محکم مقابل آن ها ایستاد و با پیشنهاد عربستانی ها مخالفت کرد. الان هم روسیه با درایت و قاطعیت بار دیگر پاسخ منفی به درخواست سعودی ها داده است.

رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم با انتقاد از رفتار آمریکایی ها برای حمایت از کشورهایی نظیر عربستان سعودی، خاطر نشان کرد: آدم از رفتار آمریکایی ها و حمایت آن ها از افرادی نظیر «الجبیر» و سعودی ها تاسف می خورد. قطعا دستگاه دیپلماسی کشورمان باید با حالت تهاجمی به اینگونه رفتارها و اظهار نظرها پاسخ بدهد تا بدانند جمهوری اسلامی به حرف های بی پایه و اساس توجهی ندارد و پاسخ محکمی به اینگونه رفتارها می دهد.

tel final1

Share