امام جمعه موقت رشت

طلاق معضل بزرگ جامعه است/نماز جمعه قرارگاه دشمن‌شناسی و استکبارشناسی است/برجام پس از یک سال هنوز روی کاغذ مانده/آمریکا در برجام دغل‌باز و حیله‌گر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه موقت رشت به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: برجام پس از یک سال هنوز روی کاغذ مانده و نقاب را از چهره آمریکا کنار زده، به طوری که آمریکا دغل‌باز و حیله‌گر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،حجت‌الاسلام احمد عبدالله‌زاده پاشاکی امروز در نماز جمعه این شهر با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: تنها راه نجات انسان در دنیا و آخرت داشتن توشه‌ای به نام تقوا است.

IMG_3198pashakiوی افزود: در روایت داریم اگر انسان مدت چهل روز تقوای الهی را رعایت کند چشمه‌هایی از قلب او به جوشش می‌آید که به زبان جاری می‌شود باید از خدا توفیق بخواهیم و بنده با تقوا و شاکر باشیم.

خطیب موقت رشت در ادامه با بیان اینکه طلاق بنیان خانواده‌ها را متزلزل می‌کند و شایسته جامعه اسلامی نیست، ادامه داد: امروز طلاق معضل بزرگ جامعه است.

وی خانواده را محکم‌ترین بنیان در اسلام خواند و تصریح کرد: دشمن به دنبال ایجاد شبهه در بین خانواده‌ها و از بین بردن این کانون گرم است.

عبدالله‌زاده پاشاکی با اشاره به اینکه اساس خانواده نباید از هم پاشیده شود، گفت: طلاق موجب ایجاد مشکلاتی در جامعه می‌شود و پیامبر (ص) بر ازدواج تأکید کرده است.

* وی با تصریح بر اینکه اسلام طلاق را به دست مرد به عنوان راه‌حل داده است، افزود: در اسلام بن‌بست وجود ندارد و حاکم شرع باید حکم کند و اگر مردی سه بار همسر خود را طلاق دهد باید هزینه سنگین پرداخت کند.

امام جمعه موقت رشت سخت‌گیری‌ها را برای حفظ بنیان خانواده دانست و اضافه کرد: مردان روزگار به اخلاق زنده هستند و اگر اخلاق اسلامی در خانواده‌ها نهادینه شود طلاق دیگر معنا ندارد.

به گفته وی، گاهی یک نگاه به نامحرم بدبختی‌های بسیاری برای انسان ایجاد می‌کند و خانواده متلاشی می‌شود.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی تحصیل، تهذیب و ورزش را سه موضوع مورد تأکید مقام معظم برای جوانان عنوان کرد و ادامه داد: تجهیزات ورزشگاه‌ها باید تکمیل شود تا جوانان بتوانند در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

* نماز جمعه قرارگاه دشمن‌شناسی و استکبارشناسی است

وی با بیان اینکه پهلوان‌ترین مردم فردی است که بر هوس خود غلبه کند، به فرا رسیدن پنجم مرداد سالروز نخستین اقامه نماز جمعه توسط آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و افزود: این نماز با حکم امام (ره) در تهران انجام شد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه نماز جمعه در حال فراموشی بود و امام(ره) آن را احیا کرد، خاطرنشان کرد: نماز جمعه به عنوان قرارگاه بصیرت باید تقویت شود.

وی نماز جمعه را مروج فرهنگ اسلامی در جامعه نامید و گفت: دشمن ترور فرماندهان قرارگاه نماز جمعه را در دستور کار خود قرار داد و امامان جمعه را به شهادت رساند.

عبدالله‌زاده‌پاشاکی نماز جمعه را قرارگاه دشمن‌شناسی و استکبارشناسی دانست و یادآور شد: نماز جمعه دارای برکات بسیار بوده و هشت هزار شهدای گیلان از نمازهای جمعه‌ به جبهه‌ها اعزام شدند.

وی با بیان اینکه آرمان‌ها و ارزش‌های الهی از نماز جمعه ترویج شده است، افزود: نماز جمعه هدیه الهی بوده و محور است و موجب پرتوافکنی گرمای اسلامی در جامعه می‌شود.

امام جمعه موقت رشت به دیدگاه مقام معظم رهبری درباره نماز جمعه اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمود هر کدام از خطبه‌های نماز جمعه یک نسخه شفابخش است.

* آمریکا در برجام دغل‌باز و حیله‌گر است

وی در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و افزود: برجام پس از یک سال هنوز روی کاغذ مانده و نقاب را از چهره آمریکا کنار زده است.

عبدالله‌زاده پاشاکی با تصریح بر اینکه در مقابل دشمن دغل‌باز و حیله‌گر قرار داریم، اظهار کرد: سازمان ملل جایی که باید از مردم مظلوم یمن دفاع کند سکوت کرده و این از بدبختی بان کی‌مون رئیس این سازمان است.

وی سیاست جمهوری اسلامی را بر مبنای صلح و دوستی خواند و متذکر شد: نظام اسلامی کودتا در ترکیه را کرده و منطق باید در جامعه حاکم شود.

tel final1

Share