امام جمعه آستانه اشرفیه

طرح توسعه اطراف حرم و وضعیت فرهنگی حرم مقدس پیگیری شود/ دختران نسبت به پسران از اهمیت بیشتری برخوردارند/ نمی‌خواهیم مچ‌گیری کنیم/ توضیحات ساجدی درباره یک مصاحبه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه در خطبه‌های دوم این هفته خود درباره مسائل مطرح‌شده طی دو هفته گذشته در نماز جمعه که در رسانه‌های استانی بازتاب داشته است گفت: کاش آن سایت استانی تمام متن مصاحبه مرا منتشر می‌کرد و حتی حاضر نشد یک توضیح بدهند که فلانی باما تماس گرفته و توضیحات مرا چاپ کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از جلال شرق, حجت‌الاسلام محمد ساجدی بابیان اینکه در دو هفته گذشته نکاتی را من عرض کردم که بخشی از مطالب من در خطبه‌های هفته گذشته و هفته قبل از آن، یعنی در مورد وضعیت فرهنگی حرم مقدس حرم آقا سید جلال‌الدین اشرف و هم در ارتباط با طرح توسعه اطراف حرم یک مقداری بازتاب داشت اظهار کرد: یکی از دوستان خوب ما یک مصاحبه‌ای کردند و درباره این دو موضوع و عرایض بنده و سایر فرمایش دوستان درجاهای دیگر اظهارنظر کردند.امام-جمعه-حجت-الاسلام-ساجدی

خطیب نماز جمعه افزود: این عزیز ما، البته در هر دو بخش دارای مسئولیت هستند و از دوستان بسیار مورد اعتماد و مورداطمینان ما هم است، بعد از مصاحب‌هایشان یکی از سایت‌های استانی مکرر با من تماس گرفتند که ما می‌خواهیم با شما درباره این موضوع مصاحبه کنیم و چون این‌ها جوان هستند و برای من که تعلقی به جوان‌ها دارم و احترام می‌گذارم، بعد از چند بار تماس که گرفت، بار آخر من به ایشان گفتم که من بنا بر اظهارنظر از طریق رسانه‌ها را ندارم و حرف‌هایم را در تریبون می‌زنم اما چون شما جوان هستید و پیگیر هستید به احترام شما برای شما توضیح می‌دهم اما این توضیحات من را مصاحبه تلقی نکنید منظورم این بود که منتشرش نکنید.

حجت‌الاسلام ساجدی بابیان این نکته که بعد آن آقا (سایت) برداشت به‌ طور معمول تقطیع کرد – کاش تمام متن مصاحبه مرا منتشر می‌کرد – و آن را انتشار داد که بعد من به ایشان پیام دادم که من به شما گفتم که با شما مصاحبه نمی‌کنم و انتشار نکن، حتی حاضر نشد یک توضیح بدهند که فلانی باما تماس گرفته و توضیحات مرا چاپ کند.

وی ادامه داد: به هر صورت این عزیز ما توضیحاتی را در یک متنی که دریکی از رسانه‌های محلی انتشار دادند و مطالب جدیدی را گفتند، ما استقبال می‌کنیم از حساسیت دوستان، چون واقعا تا حساس نباشیم و مسائل را پی گیری نکنیم که شاهد این تغییر و تحول نخواهیم بود.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اذعان این نکته که ممکن است من یک حرفی را بزنم ولو یک موضعی را در نماز جمعه بگیرم و درست نباشد و قابل نقد باشد و نیاز به توضیح و تفسیر داشته باشد یادآور شد: دوستان بگویند و اگر اشتباه کردم بیایم آن را اصلاح کنم و سایر عزیزان هم که نکاتی را عرض می‌کنم توجه کنند این نماز، نماز عبادی و سیاسی است مثل نمازهای جمعه قبل از انقلاب ما نیست که امام‌جمعه فقید ما نمی‌توانستند درباره مسائل جاری حرف بزنند.

وی با تصریح این نکته که از این حساسیت، من استقبال می‌کنم خاطرنشان کرد: منتها معتقد هستم که همه اشخاص پیگیری مسائل و اصلاح آن‌ها باشند ما می‌خواهیم دست همدیگر را بگیریم نمی‌خواهیم مچ‌گیری کنیم من از همه عزیزان و به‌ویژه این برادر عزیزمان که پیش من خیلی محترم هستند و نقش بسیار ارزشمندی درگذشته و حال استان و شهرستان دارند از همه مسئولین ذی‌ربط عزیزان ما در شهرداری و شورای شهر و عزیزان ما در هیئت‌امنای حرم و همه بخش‌های شهرستان بخصوص فرماندارمان که حضور دارند از شخص ایشان و از نماینده محترم مجلس انتظار دارم که به‌طورجدی ورود کنند و تقاضای می‌کنم مسائل مختلف شهرستان ازجمله این دو مورد که اشاره قرار گرفت یعنی بحث طرح توسعه اطراف حرم و وضعیت فرهنگی حرم مقدس را پیگیری کنند و بنده هم به سهم خودم برای همفکری با عزیزان و همکاری و همیاری با آن‌ها باکمال تواضع اعلام آمادگی می‌کنم.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه در بخش نخست خطبه‌های دوم خود به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و از نمازگزاران خواست به سنت و سیره آن امام همام به‌ویژه سیره علمی و فرهنگی آن اهتمام و تاسی جویند.

وی افزود: روش امام جعفر صادق (ع) در تولید و انتشار علم و شیوه برخورد و تعامل وی با مخالفان و شاگردان ازجمله نکاتی است که ما باید سرلوحه امور خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام ساجدی با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه (ع) و روز دختر و آغاز دهه کرامت گفت: همه فرزندان و جوانان ما مهم و عزیز هستند اما دختران از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و باید توجه بیشتری به آن‌ها داشت زیرا خداوند به خاطر نقش مادری‌شان، آن‌ها را با عطوفت و لطافت خلق کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دختران امروز، مادران فردای جامعه و همسران مردانی هستند که در دامن خود انسان‌های شهادت‌طلبی را می‌سازند و چنین مردان شهادت‌طلب باید در دامن همین دختران و مادران فردا تربیت می‌یابند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه به‌روز حقوق بشر اسلامی و کرامت اسلامی انسان اشاره کرد و درباره تشکیل این نهاد و خاستگاه غربی آن و نقش کشورهای اسلامی و بلوک شرق در تدوین قوانین مربوط به حقوق بشر سخنانی را بیان کردند.

وی در بخشی دیگر به جنبش آزادی‌خواهی ملت ایران در مقابل استبداد مطلقه در تاریخ معاصر ایران اشاره کرد و با اشاره به سالروز مشروطه گفت: با توجه به تجربه مشروطیت و قیام ۱۵ خرداد، ملت ایران با پیروزی در ۲۲ بهمن ۵۷ با استقرار نظام جمهوری اسلامی، یک الگویی جدیدی را به دنیا عرضه کرد.

حجت‌الاسلام ساجدی مخالفان نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی را یک طیف وسیعی دانستند که از یک‌طرف سکولارها و از طرف دیگر مقدس‌مآبان قرار دارند.

وی الگوی نظام جمهوری اسلامی ایران بی‌بدیل عنوان کرد و افزود: گروه اخیر که با عنوان حکومت اسلامی، نه با عنوان جمهوری اسلامی به مخالفت با جمهوری اسلامی برخاسته‌اند. و در مقابل این الگوی بی‌بدیل یک الگوی مخدوشی را در دنیا تحت عنوان حکومت اسلامی عراق و شام با کمک استکبار شکل داده‌اند.

tel final1

Share