رئیس انستیتو روانپزشکی تهران

شکایت از همسر بدلیل خیانت افزایش یافته است/ سریال های ماهواره ای مشغول ترویج و آموزش خیانت به همسر هستند/ از طرف مسئولان هیچ تلاشی برای مقابله با این تهدید انجام نمی‎شود/روش وفاداری به همسر را بلد نیستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس انستیتو روانپزشکی تهران با هشدار نسبت به اینکه شکایت از خیانت همسر در جامعه افزایش یافته است، گفت: مردان نسبت به زنان بی بند و بار تر هستند ولی در سال های اخیر زنان نیز برای خیانت جرات پیدا کرده اند.

۱۶۱۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفر بوالهری، استاد روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به افزایش خیانت به همسر ابراز نگرانی جدی کرد و افزود: سریال های ماهواره ای یکسره و با برنامه ریزی دقیق مشغول ترویج، تبلیغ و آموزش خیانت به همسر هستند اما در کشور و از طرف مسئولان هیچ تلاشی برای مقابله با این تهدید مهم انجام نمی شود.

وی گفت: بنده ۱۰ سال است که روی موضوع بی وفایی و خیانت همسر کار و تحقیق میدانی می کنم و از نزدیک شاهد این هستم که تعداد مراجعان به کلینیک های روانشناسی و روانپزشکی که از خیانت همسر شکایت دارند، نسبت به گذشته افزایش یافته است.
بوالهری افزود: با وجود تبلیغات وسیع و سنگین شبکه های ماهواره ای برای ترویج خیانت به همسر، هیچ آموزشی حتی در حد آموزش الفبای وفاداری به همسر در جامعه دیده نمی شود، پدر و مادرها چنین آموزشی را به فرزندان منتقل نمی کنند، آموزش مشخصی قبل از ازدواج وجود ندارد و در جامعه نیز در این زمینه آموزشی دیده نمی شود.

وی گفت: واقعیت این است که بسیاری از ما روش وفاداری به همسر را بلد نیستیم و هیچ مشاوره ای نیز در این زمینه وجود ندارد، هیچ سازمان و نهادی نیز متولی این مسئله نیست و با صراحت بگویم با وجود این تهدید جدی در کشور هیچ کس کاری نمی کند.

بوالهری افزود: اما از آن طرف در ماهواره ها برای ترویج خیانت متولی وجود دارد و با برنامه ریزی دقیق ارتباط باز و آزاد را در خانواده های ایرانی تشویق می کنند به حدی که برخی فکر می کنند که اگر به همسرشان وفادار بمانند، به خودشان خیانت کرده اند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایرنا که اگر خیانت به همسر افزایش یافته است میزان آن چقدر است، گفت: هیچ تحقیق آماری دقیقی در این زمینه انجام نشده است و فقط در حد چند پایان نامه تحقیقات کوچکی انجام شده است بنابراین آمار و ارقامی در این زمینه نداریم.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا که آیا در مسئله خیانت بین زنان و مردان ایرانی تفاوتی مشاهده می شود یا نه، گفت: مردان بی بند و بارتر هستند اما در سالهای اخیر زنان نیز جرئت پیدا کرده اند، البته این استنباط بنده به عنوان یک روانپزشک و یک مشاهده گر جامعه است و آمار و رقمی در این زمینه ندارم.

tel final1

Share