در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی رشت مطرح شد:

شوقی: دست‌های پشت پرده مانع از ادامه اکران «ایستاده در غبار» در رشت شد/باقری خطیبانی:شهردار رشت هر کسی را که تمایل داشته باشد بدون آزمون و مصوبه جذب شهرداری می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو شورای اسلامی شهر رشت در زمینه استخدام فامیلی شهردار این شهر در بدنه شهرداری و اهدای کارت هدیه و سکه به برخی رسانه‌ها افشاگری کرد.

شورای شهر رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،فرهاد شوقی عصر امروز در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی رشت اظهار کرد: اجرای برخی از پروژه‌ها در مناطق رشت بسیار ضروری است.

۲۰۱۵۱۱۲۶۱۲۰۰۵۰_shoghi71وی با بیان اینکه هر پروژه‌ای که قرار است اجرایی شود باید براساس اولویت‌بندی باشد، افزود: دغدغه‌های فرهنگی در این زمینه وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در ادامه به اکران فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» اشاره کرد و آن را از آثار برگزیده در جشنواره فیلم فجر نامید.

وی اضافه کرد: این فیلم در شهر رشت تنها به مدت پنج روز اکران شد و سپس به بهانه اینکه مخاطب نداشت آن را از روی پرده‌های سینما برداشتند.

شوقی با انتقاد از اکران زودهنگام فیلم مذکور گفت: دست‌های پشت پرده این فیلم را از روی پرده سینماهای رشت برداشت و مخاطب نداشتن آن واقعیت ندارد.

وی نمایش چنین آثاری را بسیار سازنده خواند و خاطرنشان کرد: نباید چنین برخوردهایی با آثار سازنده سینمایی شود.

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در جلسه مذکور با اشاره به سکونتگاه‌های غیر رسمی در این شهر اظهار کرد: باید برای برطرف شدن این مشکل دقت عمل داشت.

مجید رجبی تصریح کرد: مشکل سکونت‌گاه‌های غیررسمی در رشت زمانی برطرف می‌شود که به آنها مجوز دهند و در این شرایط بسیاری از مشکلات برطرف و شرایط کسب شکار نیز بهتر می‌شود.

محمود باقری‌خطیبانی عصر امروز در جلسه شورای اسلامی رشت از استخدام ۱۰۶ نفر در شهرداری رشت انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: بر چه اساس و مجوزی شهردار رشت اقدام به عقد قرارداد با ۱۰۶ نفر نیروی جدید و بدون سر و صدا در شهرداری و سازمان‌های تابعه رشت کرده است.

bagheriMG_2454عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه فرزندان تحصیلکرده شهروندان با مدارک تحصیلی کارشناسی و ارشد بیکار هستند، گفت: به چه دلیلی شهردار رشت هر کسی را که تمایل داشته باشد بدون آزمون و مصوبه جذب شهرداری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهردار رشت نسبت به اعضای شورا بی‌توجه است، گفت: در شرایطی که شهرداری عهده پرداخت حقوق پرسنل خود را ندارد با کدام دلیل قانع کننده اقدام به برگزاری جشن‌های بدون نتیجه و بازخورد در رشت می‌کند.

باقری‌خطیبانی گفت: قرار بود در ایام ماه مبارک رمضان یک وعده غذای سحری گرم به رفتگران داده شود اما در این زمینه اقدامی صورت نگرفت.

وی با اعتراض به پرداخت کارت‌های هدیه و سکه به برخی از افراد و رسانه‌ها گفت: این کارت‌ها و سکه‌ها چرا تنها به تعدادی مشخص اهدا شد و برخی از رسانه‌ها از آن بی‌اطلاع هستند.

عضو شورای شهر رشت اضافه کرد: از پرداخت این سکه‌ها و کارت هدیه اسنادی در دست دارم که حاضرم آن را علنی کنم.

وی با انتقاد از جابه‌جایی مداوم نیرو در شهرداری رشت، یادآور شد: شهردار رشت به بهانه چابک‌سازی مدام در حال جابه‌جایی نیرو بوده که به اعتقاد بنده این کار «چابک‌سواری» است.

باقری‌خطیبانی اظهار کرد: شهردار رشت خواهر همسر خود را به صورت نیروی قراردادی وارد بدنه شهرداری کرده که این موضوع باید شفاف‌سازی شود.

tel final1

Share