معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان

شرایط پذیرش ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان/اخذ تعهد محضری برای ماندن ۸ سال در آموزش و پرورش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان جزییات و شرایط پذیرش ۱۰ هزار دانشجو در این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا ،نعمت الله موسی‌پور؛ معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به صدور ردیف استخدامی سال ۱۳۹۵ آموزش و پرورش از سوی سازمان امور استخدامی اظهار داشت: در حال حاضر این امکان وجود دارد که شرکت کنندگان کنکور ۱۳۹۵ و کسانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند؛ با مراجعه به دفترچه انتخاب رشته آزمون  سراسری ۹۵، تقاضای خود را برای ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ارائه کنند.

۳۰۶۶۰۸_۴۸۰معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با بیان این مطلب که بررسی‌ها در این رابطه ابتدا توسط سازمان برنامه و بودجه و اخیراً توسط سازمان امور استخدامی با توقف و کندی روبرو شد، خاطرنشان کرد: طی برگزاری جلساتی، به این نتیجه رسیده بودیم که برای سال تحصیلی ۹۶ – ۹۵،  ۱۰هزار نفر دانشجو از دیپلم و ۱۰ هزار نفر دانشجوی مهارت آموز از لیسانس پذیرش کنیم.

وی اضافه کرد: تفکیک سازمان امور استخدامی از سازمان برنامه باعث شد، صدور مجور به تاخیر بیفتد، اما در نهایت مجوز روز گذشته صادر شد و عملاً نامه نگاری‌ها به سازمان سنجش آموزش کشور صورت گرفت.

موسی پور در ادامه توضیح داد: در حال حاضر سازمان سنجش در تلاش است، پیوستی را برای دفترچه شماره ۲ راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۹۵ تدارک ببینند که در آنجا اعلام خواهد شد، دانشگاه فرهنگیان در چه رشته‌هایی دانشجو پذیرش خواهد کرد.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های سال ۹۹ دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی مشخص شده است، خاطرنشان کرد: اغلب نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش در گروه مردان است. به همین منظور دانشگاه فرهنگیان امسال حدود ۱۰ هزار نفر دانشجو را پذیرش می کند که کمتر از ۴ هزار نفرشان دختر و بقیه دانشجوی پسر هستند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه ما به شیوه از بوم برای بوم دانشجو پذیرش می کنیم ولی آموزش در بوم  نداریم، خاطرنشان کرد: دانشجویان به تناسب ظرفیت‌های  پردیس‌ها، در بین پردیسها توزیع می‌شوند، به همین دلیل ممکن است کسانی که پذیرش می شوند در جایی دورتری از محل زندگی تحصیل کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه پذیرفته شدگان ذیل قانون متعهدین وزارت آموزش و پرورش یک دریافتی خواهند داشت که از همان ابتدای ورود به  دانشگاه و استخدام در آموزش و پرورش به آنها پرداخت می شود، بیان کرد: در مقابل آنها نیز متعهد می شوند که ۲ برابر مدت تحصیل‌شان حداقل ۸ سال به آموزش و پرورش تعهد محضری بدهند که در این دستگاه خدمت کنند.

موسی پور با اشاره به اینکه امسال همچون سالهای قبل، پیش از اعلام نتایج نهایی، ۲ برابر ظرفیت به ما اعلام می‌شود، گفت: در ادامه مصاحبه‌هایی برای سنجش صلاحیت‌های عمومی و تخصصی افراد انجام می‌دهیم. در این مصاحبه‌ها جنبه‌های جسمی، روانی و شخصیتی متقاضیان مورد بررسی قرار می‌گیرد و آنها نهایتا با موفقیت در این دوره، پذیرش خواهند شد.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با بیان این مطلب که کسب نمرهء علمیِ کلِ ۶۵۰۰ و بالاتر، پایه پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خواهد بود، تصریح کرد: ضمن اینکه داشتن معدل کلِ  ۱۵ در دوره دوم متوسطه، پایه‌های اول و دوم و سوم دورهء دوم متوسطه و حداکثر ۲۲ سال سن، از دیگر شرایط ضروری پذیرش در دانشگاه فرهنگیان است.

وی در پایان تاکید کرد که افراد باید قبل از ۲۶ سالگی درس‌شان تمام و وارد خدمت آموزش و پرورش بشوند.

tel final1

Share