سند قابل توجهی که مدیر روابط عمومی استانداری گیلان منتشر کرد+جزئیات

در سفر هفته گذشته به آستراخان به سندی رسمی به زبان روسی دست یافتم که نشان می دهد گیلان، استان پیشتاز در روابط با آستراخان است.

به گزارش گروه رصد فضای مجازی دیارمیرزا یوسف گلشن مدیر روابط عمومی استانداری گیلان که چندی پیش به همراه محمدعلی نجفی استاندار گیلان به آستراخان روسیه سفر کرده بود, در صفحه شخصی اینستاگرام خود سند جالب ی از سفر سال ۷۴ نجفی به آستراخان را منتشر کرده است.golshan-2015-09-24_20-41-44

گلشن نوشته است:

پس از فروپاشی اتحاد شوروی و تشکیل جمهوری های مستقل، فرصت مناسبی برای کشورمان و بالاخص گیلان به عنوان استان معین در زمینه ارتباط با روسیه پیش آمد تا از مجموعه توانمندی های بالفعل و بالقوه خود در راستای کسب درآمد و توسعه سرمایه گذاریهای مولّد استفاده کنند.
در سفر هفته گذشته به آستراخان به سندی رسمی به زبان روسی دست یافتم که نشان می دهد گیلان، استان پیشتاز در روابط با آستراخان است.
این سند را دکتر نجفی استاندار گیلان که درآن زمان معاون استاندار وقت و سرپرست اولین گروه اعزامی و مرحوم گوژوین استاندارسابق آستراخان در تاریخ سیزدهم فروردین سال ۱۳۷۴ امضاء کرده بودند.
نکته جالب این سند که منجر به برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی های جمهوری اسلامی ایران با مدیریت گیلان در خرداد ماه همان سال شد این است که معمولا در اسناد، تفاهم نامه ها را مقامات همطراز امضا می کنند در حالی که یک طرف این سند، معاون وقت استاندار گیلان و طرف دیگر، شخص استاندار وقت آستراخان بود که نشان از اهمیت و جایگاه گیلان در مناسبات با استانهای جنوبی روسیه دارد.
در سفر هفته گذشته و آذر ۹۳ دکتر نجفی به روسیه که بنده نیز حضور داشتم مقامات روسی بر اساس پیشینه تاریخی گفتند که گیلان دروازه ورود ما به ایران است.
چنان که پرده برداری از مجسمه عمرخیام در استراخان و ساخت سرای تجاری ایرانیان در این استان با مدیریت اتاق بازرگانی گیلان نیز موید همین نکته است.
البته همان طور که استاندار گیلان بارها تاکید کردند در بعد سیاست خارجی و ارتباطات بین المللی با کشورهای مختلف، بالاخص روسیه، دیدگاه استان گیلان در چارچوب منافع ملی و هم افزایی توانمندی های همه استانها است و در سرای تجاری نیز میز استانها مستقر خواهد شد و افتخار حضور در مراسم رونمایی از مجسمه عمرخیام برای همه هموطنان بود.
چرا که هدف همه ما سربلندی ایران عزیز است.

photo_2016-08-11_15-21-09
متن ترجمه سند مذکور
پروتکل
توافق در زمینه سازماندهی نمایشگاه فروش
کالاهای استان گیلان در استان آستراخان

بر اساس تفاهم نامه همکاری فیمابین استان گیلان ( جمهوری اسلامی ایران ) و استان آستراخان ( فدراسیون روسیه ) در جریان سفر رسمی هیات استان گیلان در تاریخ ۱۴-۹ فروردین ۱۳۷۴ به سرپرستی آقای محمدعلی نجفی معاون استاندار گیلان، طرفین به توافق رسیدند که:
برپایی نمایشگاه فروش کالاهای استان گیلان را در استان آستراخان از ۵ خرداد ۱۳۷۴ به مدت ۱۵ روز سازماندهی نمایند.
استانداری آستراخان محل برپایی نمایشگاه فروش، امنیت و حفاظت از نمایشگاه را تأمین می نماید و همچنین تجهیزات ضروری را ارایه می نماید.
استانداری آستراخان برای دریافت روادید ورود به روسیه جهت اعضای هیات ایرانی که به نمایشگاه اعزام می شوند مساعدت می نماید. ترکیب هیئت توسط استاندار گیلان تعیین می گردد.

استانداری گیلان و استانداری آستراخان همه مسایل مربوط به سازماندهی نمایشگاه فروش را به شرکت « آندرومد » واگذار می نمایند. (شرایط همکاری شرکت « آندرومد » در سازماندهی نمایشگاه فروش بوسیله پروتکل جداگانه ای مشخص می گردد(
استانداری گیلان نیز ارایه چنین خدماتی را برای سازماندهی نمایشگاه فروش استان آستراخان در شهر رشت تضمین می نماید.
پروتکل حاضر در تاریخ ۱۳/۰۱/۱۳۷۴ در شهر آستراخان در دو نسخه به زبانهای فارسی و روسی امضاء شده اند که هر دوی آنها دارای ارزش یکسانی هستند.

معاون استاندار گیلان (جمهوری اسلامی ایران ) محمد علی نجفی استاندار آستراخان (فدراسیون روسیه) (آ. پ. گوژوین )

tel final1

Share