امام جمعه موقت رشت:

زمینه‌های ظهور جهانی حضرت مهدی(عج) در حال فراهم شدن است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه وعده خدا درباره آمدن منجی به‌حق است، گفت: زمینه‌های ظهور جهانی منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) در حال فراهم شدن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, حجت‌الاسلام یوسف صدیق‌عربانی ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) در مصلای این شهر با تسلیت شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت اظهار کرد: امیدواریم از پیروان واقعی راه ائمه(ع) باشیم.(گزارش تصویری)IMG_2685

وی افزود: درقرآن کریم به ولایت تکوینی بسیار اشاره شده و این ولایت نشان‌دهنده تسلط خدا بر تمام موجودات بوده و در سوره مبارکه یاسین به ولایت تکوینی خدا اشاره شده و هر چه خداوند اراده کند محقق می‌شود.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه دشمنان اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی دارند، ادامه داد: شیعه برای دفاع از ارزش‌های اسلامی جان خود را فدا می‌کند.

وی امامت را استمرار پیامبری دانست و تصریح کرد: پیامبر(ص) هر دستوری صادر کرد امامان نیز ادامه‌دهندگان همان بودند و باید خود را با خواسته‌های امام معصوم تطبیق دهیم.

صدیق‌عربانی با اشاره به اینکه برخی‌ها در راه علم کوشیدند و به مدارج بالای علمی دست یافتند، خاطرنشان کرد: باید دید این افراد آیا همانی شده‌اند که ائمه خواسته است.

وی گفت: انسان‌ها باید در نفس خود دقت کنند و هر کسی که به دین پشت کند به ذلت می‌رسد و وعده خدا درباره آمدن منجی به‌حق است و باید به گونه‌ای عمل کرد که با شنیدن صدای اذان مساجد مملو از جمعیت شود.

امام جمعه موقت رشت با تأکید بر ضرورت مطالعه کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه، یادآور شد: این کتاب به تمام مباحث فرهنگی، عقیدتی و… بسیار زیبا پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه در زمان امامت امام صادق(ع) بعضی‌ها قصد مذهب‌تراشی داشتند، گفت: امام صادق با دقت و هوشیاری و تربیت دانشمندان نخبه با این کار به مقابله پرداختند و مذهب شیعه را تثبیت کردند.

صدیق‌عربانی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اسلام را گسترش دهیم باید آگاهی داشته باشیم و با عدم آگاهی و مطرح کردن مطالب نادرست راه را به اشتباه نرویم.

به گفته وی، زمینه‌های ظهور جهانی حضرت مهدی(عج) در حال فراهم شدن است و همه باید در این راستا تلاش کنیم.

tel final1

Share