معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در جمع خبرنگاران گیلان خبر داد

رکورد بی‌سابقه مصرف برق در ایران طی یک روز

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،محمود رضا حقی فام با بیان این که تلفات ناشی از توزیع برق منجر به کاهش بهره وری آن می گردد گفت: یکی از وظایف وزارت نیرو با توجه به اهمیت اقتصادی ویژه آن رساندن تلفات برق به کمتر از ۱۰ درصد در کشور است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پیش از ظهر امروز نشست خبری معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اصحاب رسانه در شرکت توزیع برق گیلان با محوریت تلفات برق و مدیریت مصرف برگزار شد.photo_2016-08-02_13-30-10

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ،محمود رضا حقی فام با بیان این که تلفات ناشی از توزیع برق منجر به کاهش بهره وری آن می گردد گفت: یکی از وظایف وزارت نیرو با توجه به اهمیت اقتصادی ویژه آن رساندن تلفات برق به کمتر از ۱۰ درصد در کشور است.

وی به موفقیت شرکت توانیر در کاهش آمار تلفات در دوسال گذشته اشاره کرد و افزود: میزان تلفات برق در دو سال گذشته حدود ۱۵.۷ درصد بوده است که با تلاش های فراوان و همکاری مردم توانستیم این رقم را به ۱۱ درصد برسانیم.

حقی فام با بیان این که به ازای هر ۱ درصد کاهش از میزان تلفات برق مبلغی حدود ۲۲۰ میلیارد تومان به صنعت برق کمک خواهد کرد اذعان داشت : کاهش تلفات برق به کمتر از ۱۰ درصد تا پایان امسال امکانپذیر است و این برنامه توسط کمیته میزان تلفات الکتریکی رصد می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه گزارش تلفات برق شرکت توزیع برق استان‌های گیلان، گلستان و مازندران ارائه شده است، تصریح کرد: گزارش تلفات برق ارائه شده از وضعیت خوبی برخوردار است.

حقی فام تلفات توزیع برق را به ۲ دسته کلی تقسیم نمود و تصریح کرد: به طور کلی تلفات برق به دو بخش فنی و غیر فنی تقسیم می شوند که بخش غیر فنی آن شامل اشتباهات در ارتباط با قرائت کنتور ،ایرادات کنتور،منع قانونی در برق رسانی به مراکز و واحد های مسکونی و هم چنین تلفات فنی تلفاتی هستند که به صورت ذاتی در شبکه توزیع برق وجود دارند.

وی، متوسط میزان تلفات برق در دنیا را هشت درصد عنوان کرد و گفت: نرخ تلفات برق مذکور متغیر است و در برخی از کشورها مانند هند تا ۴۰ درصد تلفات و کره تا چهار درصد تلفات برق گزارش شده است.

حقی فام با اشاره به اینکه رسیدن به کاهش هشت درصدی تلفات در شبکه برق‌رسانی کشور قابل وصول است، خاطرنشان کرد: تا پایان امسال تلفات برق گیلان باید به ۱۰ درصد برسد.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف برق و کاهش اوج مصرف آن اذعان داشت: در برخی از ساعت که معروف به پیک مصرف برق است تقاضا برای استفاده از برق بسیار بالا می رود و ما برای این که هیچ گونه خاموشی در کشور نداشته باشیم و تمام مردم بتوانند از برق به نحو احسنت استفاده کنند باید سرمایه‌گذاری گسترده در کشور انجام دهیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نقش مردم و کمک رسانی مردم به شرکت توانیر را راهکار بسیار مناسب برای جلوگیری از سرمایه گذاری های عظیم برشمرد و افزود: اگر مردم کمک کنند و با مدیریت درست در زمان های پیک مصرف و استفاده از تجهیزات با راندمان بالا می توانند کمک شایانی به دولت و شرکت توانیر داشته باشند.

وی با اشاره به ثبت رکورد بی سابقه در کشور از لحاظ مصرف برق در تاریخ ۲۹ تیر سال جاری گفت: در این روز ۵۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات برق در ایران مصرف شد بدون اینکه خاموشی و اختلال در شبکه برق کشور اتفاق بیفتد و این یک رکورد بی سابقه در سالیان اخیر بود و با توجه به پیش بینی ها انجام شده در چند روز آینده نیز شاهد یک پیک بالای مصرفی در استان گیلان باتوجه به گرمای هوا خواهیم بود که از تمام مردم این تقاضا را داریم که با همکاری و صرفه جویی درست در مصرف برق از خاموش شدن جلوگیری کنند.

حقی فام در پایان ساعت پیک مصرف برق در کشور را صبح ها از ساعت ۱۲ الی ۴ و شب ها از ۸ تا ۱۲ اعلام کرد و از مردم تقاضا داشت با مصرف درست در این ساعت شرکت توانیر را همراهی کنند.

tel final1

Share