همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)؛

دو شهید گمنام در گوراب زرمیخ صومعه سرا تشییع می شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،همزمان با سالروز شهادت امام جمعفر صادق(ع) دو شهید گمنام از عملیات های خیبر و والفجر هشت در بخش گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا تشییع و خاکسپاری می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از مهر ،همزمان با سالروز شهادت امام جمعفر صادق(ع) دو شهید گمنام از عملیات های خیبر و والفجر هشت در بخش گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا تشییع و خاکسپاری می شوند.

shidمدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان در جلسه هماهنگی تشییع شهدای گمنام که صبح چهارشنبه در دفتر فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: صومعه سرا سابقه خوب و درخشانی در زمینه استقبال و تشییع شهدای گمنام دارد.

سرهنگ رسول جلائی با اشاره به مراسم سال گذشته شهدای گمنام این شهرستان، افزود: این مراسم جزء دو مراسم برجسته استان از نظر هماهنگی و حضور جمعیت بود.

وی با بیان اینکه موضوع تدفین شهدای گمنام در گوراب زرمیخ از ماه مبارک رمضان به صورت جدی پیگیری شده، گفت: نکته قابل توجه در اجرای این گونه برنامه ها همکاری و تمایل خود مسئولان مناطق بوده که در صورت نبود این همکاری تشییع و تدفینی صورت نمی گیرد.

وی در ادامه به بررسی های انجام شده در خصوص جانمایی محل تدفین شهدای گمنام درگوراب زرمیخ اشاره و خاطرنشان کرد: محل تدفین شهدا دارای شرایط و ضوابط خاصی است که نداشتن معارض و یا چالش جدی و اینکه محلی برای تجمع و وحدت مردم شود از جمله این شرایط است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس گیلان ،گوراب زرمیخ را یکی از محل های حضور مبارز گیلانی میرزا کوچک خان عنوان و تصریح کرد: حضور شهدای گمنام نیز در این منطقه افتخار دیگری برای مردم این شهر است.

جلائی با بیان اینکه مسئولیت اجرای کلیه برنامه های مربوط به این مراسم بر عهده سپاه ناحیه صومعه سرا است، تأکید کرد: این مسئولیت نباید موجب شود که سایر دستگاه های اجرایی هیچ همکاری و تعاملی برای برگزاری این مراسم نداشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بسیار بالای مدیریتی در بخش گوراب زرمیخ صومعه سرا، اظهار کرد: سوابق تاریخی این بخش نشان دهنده این مهم بوده و امیدواریم در روز مراسم نیز همانند همیشه مردم با حضور پرشور و حماسی، دین خود را به شهدای عزیز به ویژه این دوشهید به نمایش بگذارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان یادآورشد: برای مراسم بدرقه و وداع با شهدای گمنام پیکرهای پاک این عزیزان غروب روز جمعه به شهرستان انتقال داده شده تا مراسم برگزار شود.

گوراب زرمیخ میزبان دو شهید گمنام

در ادامه این جلسه نیز فرماندار صومعه سرا نیز ضمن گلایه از برخی ناهماهنگی ها در بخش های شهرستان در خصوص اجرای برنامه ها، اظهار کرد: شهرستان صومعه سرا افتخار این را دارد که برای دومین بار از شهدای گمنام میزبانی می کند.

حسین اسماعیل پور با اشاره به مراسم تشییع باشکوه سه شهید گمنام در سال گذشته افزود: این باعث افتخار و سربلندی بوده که امسال نیز شهر گوراب زرمیخ میزبان دو شهید گمنام است.

 وی تأکید کرد: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب در این زمان محدود بتوانیم مراسمی باشکوه تر از سال گذشته برای شهدای والا مقام برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید برای حضور گسترده و اطلاع رسانی مردم شهرستان و حتی سایر نقاط استان تدارک لازم تهیه و تبلیغات محیطی ورسانه ای به ویژه در فضای مجازی توسط شهرداری ها و بخشداری ها صورت گیرد.

فرماندار صومعه سرا در ادامه شروع مراسم تشییع و تدفین پیکرهای پاک  دو شهید گمنام را رأس ساعت ۱۰ صبح روز ۹ مرداد همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اعلام کرد و افزود: همه دستگاه ها باید برای برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسم با سپاه ناحیه صومعه سرا همکاری کنند.

وی همچنین حرکت کاروان تشییع شهادی گمنام را از بقعه آقا سیدابراهیم گوراب زرمیخ عنوان و اظهار کرد: پارک شهر گوراب زرمیخ نیز محل تدفین پیکرهای این عزیزان است.

به گفته این مسئول دو شهید گمنام شهرگوراب زرمیخ مربوط به عملیات های «خیبر و والفجر هشت» و جزء شهدای آبی- خاکی هستند.

tel final1

Share