اظهارات جنجالی استاد دانشگاه الزهرا در گیلان

دلیل خواب راحت مسئولین و بیکاری گسترده جوانان به روایت راغفر/ ایجاد بانک های خصوصی یک حرکت ضد انقلابی بود/بانک مرکزی عامل فساد است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا راغفر با اشاره به اینکه بالاترین سود در کارهای ربوی و خرید و فروش ارز است، گفت: از سال ۶۸ تا پایان ۹۱ سهم درآمد حاصله از تورم در بخش پولی بیست هزار درصد، خرید و فروش زمین شانزده هزار و پانصد درصد، کشاورزی هفت هزار و پانصد و صنعت شش هزار و پانصد درصد بوده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیزدهمین نشست هم اندیشی توسعه با موضوع چالش های ساختاری تحقق اقتصاد مقاومتی با سخنرانی دکتر حسین راغفر، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات سازمان برنامه و بودجه گیلان واقع در رشت برگزار شد.(گزارش تصویری)

به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نباید در حد تبلیغات و نصب بنر توجه کنیمphoto_2016-08-19_13-51-58

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, کیوان محمدی رییس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان ضمن خوشامد گویی به دکتر راغفر، اظهار کرد: بنده از زمانی که آقای راغفر دروازه بان تیم ملی و راه آهن بودند ایشان را می شناسم و همانطور که در فوتبال جزو چهره های ملی است در زمینه علمی نیز جزو چهره های برتر کشور هستند.

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص اقتصاد مقاومتی صحبت کردند، افزود: بزرگترین آفتی که صحبت رهبران بزرگ ما را تهدید می کند شعاری شدن این موضوعات است.

محمدی همچنین تصریح کرد: نباید به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حد تبلیغات و نصب بنر توجه کنیم و باید آن را بصورت عملی تحقق بخشیم.

هدف اقتصاد مقاومتی کاهش آسیب و توانمند کردن اقتصاد است

photo_2016-08-19_13-51-42راغفر با اشاره به ده اقدام اساسی اقتصاد مقاومتی که در سیاست ابلاغی رهبری معظم انقلاب بیان شده است، گفت: عملا در دو برنامه سوم و چهارم قبل از انقلاب نرخ رشد اقتصادی مناسب بود و این موضوع هرگز تکرار نشده است که عامل اصلی آن فروش حجمی نفت بود.

وی گفت: یکی از مشکلات و ضعف های شدید اقتصاد ایران وابستگی به نفت و خام فروشی است و مربوط به انقلاب یا پیش آن و یا دولت خاصی نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا پایین بودن نرخ رشد اقتصادی را از دیگر مشکلات اقتصاد ایران و بیماری آن دانست و افزود: اگر اقتصاد کشور را به سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات تقسیم کنیم از سال ۱۳۳۸ تا ۱۳۹۱ سهم کشاورزی از هر صد تومن هزینه سه تا پنج تومان بوده، صنعت ۲۵ تا ۳۰ درصد و سهم خدمات ۶۵ تا ۷۰ تومان است.

وی افزود: بنابراین اقتصاد ایران بر روی سرش ایستاده است و دچار بیماری است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه افزایش قیمت نفت سبب رشد اقتصادی کاذب و فساد ملایم می شود گفت: هدف اقتصاد مقاومتی کاهش آسیب و توانمند کردن اقتصاد است.

تبدیل فساد ملایم به فساد سیستماتیک در دولت سابق / کسب بیشترین درآمد فعالیت ربوی و فروش ارز

راغفر با اشاره به اینکه ۵۶ درصد درآمد نفتی ایران در هشت سال دولت گذشته اتفاق افتاد گفت: چیزی که با وجود این فروش اتفاق افتاد رکود بی سابقه اقتصاد و تبدیل فساد ملایم به فساد بی سابقه و سیستمی است.

وی با بیان این مطلب که برای خلق شغل نیازمند توسعه صنعتی هستیم گفت: هیچ جای دنیا توسعه اقتصادی بدون صنعت رشد پیدا نکرده است.

عضو هئیت دانشگاه الزهرا اظهار کرد: به جای کشاورزی معیشتی باید کشاورزی در ایران صنعتی گردد.

راغفر با اشاره به اینکه بالاترین سود در کارهای ربوی و خرید و فروش ارز است، گفت: از سال ۶۸ تا پایان ۹۱ سهم درآمد حاصله از تورم در بخش پولی بیست هزار درصد، خرید و فروش زمین شانزده هزار و پانصد درصد، کشاورزی هفت هزار و پانصد و صنعت شش هزار و پانصد درصد بوده است.

وی اظهار کرد: متوجه می شویم در کشور ما دلالی یا کارهای خدماتی سود بسیار بیشتری از صنعت و کشاورزی می برند.

راغفر افزود: بنابراین وقتی ما به کشاورزی و صنعت نه تنها پاداش نمی دهیم بلکه تنبیه هم می کنیم پس در نتیجه آن شغل ایجاد نمی شود.

فرار مالیاتی در بسیاری از کشور های دنیا معادل قتل است/ دلیل خواب راحت مسئولین و بیکاری گسترده جوانان

photo_2016-08-19_13-51-16این استاد دانشگاه با بیان اینکه فرار مالیاتی در بسیاری از کشور های دنیا معادل قتل است گفت: در ایران پس از بررسی های مداوم فرار مالیاتی شش ماه تا دو سال حبس است.

راغفر تصریح کرد: اگر مسئول سیاستگذاری دولت خودش در بخش خصوصی فعالیت کند، فساد است. تمامی وزیران ما از سال ۸۴ به بعد یا خودشان یا آشنایان آنها در بخش خصوصی فعالیت می کنند.

این اقتصاددان افزود: حالا مشخص می شود که مسئولین چرا راحت می خوابند ولی جوانان ما بیکار هستند. مسوولی که خودش از قوانین منتفع می شود ضد خودش قانونی را وضع نمی کند.

راغفر با اشاره به اینکه سود در ساخت و ساز مسکن بسیار بالاست گفت: افزایش قیمت مسکن و عدم پرداخت مالیات باعث سود کلان می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از مسوولین ما خودشان در کار ساخت و ساز هستند و قوانینی برخلاف خودشان وضع نمی کنند.

تبعیض و بیکاری جوانان یک تهدید امنیتی است/ ایجاد بانک های خصوصی در کشور حرکت ضد انقلابی بود

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا با بیان اینکه پس از بررسی بهار عربی متوجه شدیم دو عامل تبعیض و بیکاری جوانان باعث این موضوع شده است که متأسفانه تبعیض و بیکاری جوانان در کشور ما بسیار زیاد است و این موضوع تهدید امنیتی و سیاسی برای کشور ما است.

راغفر سهم مالیات املاک و مستغلات از کل مالیات ایران را صفر درصد دانست و تصریح کرد: آمریکا مستکبر و جهانخوار بیشترین درآمد کشور خودش را از بخش مالیات بدست می آورد که سهم عمده اش مالیات بر املاک است.

این استاد دانشگاه گفت: ایجاد بانک های خصوصی در کشور حرکت ضد انقلابی بود که به  اقتصاد کشور ضربه سنگینی زد.

بانک‌ها غده سرطانی اقتصاد ایران هستند و بانک مرکزی عامل فساد است

تحلیلگر ارشد مسائل اقتصادی با بیان اینکه راه حل های لازم برای حل مشکلات اقتصاد کشور وجود دارد اظهار کرد: البته با این ساختار هرگز عملیاتی نمی شود و در ابتدا باید نظام بانکی اصلاح گردد که غده سرطانی اساسی اقتصاد ایران است که جرأت این کار در کشور وجود ندارد و بانک مرکزی عامل اصلی این فساد است.

وی راه حل دیگر نجات اقتصاد را اصلاح نظام مالیاتی دانست و افزود: بسیاری از افراد فرار مالیاتی دارند و بسیاری نیز مانند آستان قدس رضوی با این حجم اقتصادی مالیات نمی دهند ولی معلمین و پرستار ها مالیات می پردازند.

راغفر با بیان اینکه اصلاح فضای کسب و کار از دیگر عوامل نجات اقتصاد کشور است افزود: ورود برخی ارگان ها در اقتصاد خلاف وظیفه اصلی آنها است و ضربه بزرگی به اقتصاد می زند.

وی ادامه داد: با ورود این افراد خاص در اقتصاد بخش خصوصی نمی تواند ورود نماید و باعث بیکاری جوانان و به وجود آمدن اعتیاد و جرم و جنایت در جامعه می گردد.

استاد دانشگاه الزهرا گفت: وقتی انحصار ورود شکر و فیلتر خودرو به  شخص خاصی داده می شود، اقتصاد ضربه می بیند.

انحصار ها باعث شد که ثمره برجام روی سفره مردم نیاید

راغفر افزود: انحصار ها باعث شد که ثمره برجام روی سفره مردم نیاید وگرنه برجام نتیجه داشته است.

وی در پایان با بیان اینکه ایران با توجه به ظرفیت هایش می تواند در کمتر از یک دهه قدرت اقتصادی جهان شود گفت: عوامل خارجی با عوامل داخلی خود نمی گذارند این اتفاق رخ دهد.

این اقتصاددان در پایان گفت: صحبت های من در اینجا هیچ ارتباطی به سازمان برنامه و بودجه ندارد و نباید مسئولان این نهاد را به خاطر اظهارات من شماتت کرد.

tel final1

Share