مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

دشمن در دوران دفاع مقدس جنایت‌های بسیاری انجام داد/در یک قبر ۲۷ نفر از دختران ایرانی را کشف کردیم/«تقعد» خواسته امام از رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تفکر، تقعد و تدبیر خواسته امام (ره) از فرماندهان در دوران دفاع مقدس بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس,  سردار مرتضی قربانی شامگاه پنجشنبه در مراسم بیست‌ونهمین سالگرد شهادت سردار حاج ابراهیم رضوانی در مسجد جامع لشت نشا اظهار کرد: شهید رضوانی با خلوص معرفت به فیض رفیع شهادت رسید و به صفوف سپاه امام حسین(ع) پیوست.۱۳۹۵۰۵۲۲۰۰۰۰۰۵_PhotoA

وی به خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دشمن در دوران دفاع مقدس جنایت‌های بسیاری انجام داد و در یک قبر ۲۷ نفر از دختران ایرانی که توسط نیروهای بعثی به شهادت رسیدند را کشف کردیم.

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه در عملیات طریق‌القدس خدمت امام(ه) حضور پیدا کردیم، بیان کرد: امام راحل فرمودند؛ نام شهدا، پدران و مادران آنها در طومار زرین امام حسین(ع) ثبت شده و ای کاش من نیز یک پاسدار بودم.

قربانی، خواسته امام(ره) از فرماندهان را تفکر، تقعد و تدبیر عنوان کرد و گفت: جلسه مذکور به پایان رسید و رزمندگان دست و صورت امام (ره) را بوسیدند و از آن جمع ۷۰ درصد فرماندهان به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه شهید رضوانی در دوران دفاع مقدس با سن پایین در صحنه حضور داشت، خاطرنشان کرد: شهید حسین املاکی از جمله فرماندهان لشکر قدس گیلان در خط مقدم جبهه‌ها حضور داشت و در نوک پیکان حمله دشمن به شهادت رسید.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شهید رضوانی را فرماندهی بزرگ خواند و تصریح کرد: در عملیات نصر۴ شهید رضوانی جمعیت بزرگی از رزمندگان اسلامی را فرماندهی کرد.

قربانی با اشاره به اینکه شهید رضوانی در صف نخست مبارزه با دشمن قرار داشت، یادآور شد: شهید رضوانی همیشه خود را سپر بلای نیروهای رزمنده می‌کرد و سرانجام این سردار بزرگ اسلام به شهادت رسید.

 سال ۱۳۴۴ سردار شهید حاج ابراهیم رضوانی جانشین لجستیک لشکر قدس در یک خانواده مذهبی و متوسط در لشت‌نشا متولد شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی به عضویت بسیج در آمد و در دوران دفاع مقدس عازم جبهه شد.

شهید رضوانی پس از مدتی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد، در سال ۶۴ وارد لشکر قدس شد و مسؤولیت تسلیحات و مهمات لشکر را به عهده گرفت.

شهید رضوانی در عملیات‌های والفجر۹، کربلای۲ و کربلای۵ مسؤولیت معاون عملیاتی لجستیک لشکر قدس را به عهده گرفت و در ۳۱ شهریور ماه سال ۶۶ در عملیات شهادت‌طلبانه نصر۴ در شهر ماووت عراق به شهادت رسید.

tel final1

Share