در جلسه امروز شورا

ثابت قدم ماندگار شد/بررسی استعفای باقری خطیبانی در هیات رئیسه

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه فوق العاده شورای شهر رشت جهت برگزاری استیضاح محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت دقایقی پیش آغاز شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه فوق العاده شورای شهر رشت جهت برگزاری استیضاح محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت برگزار شد و اعضای شورا به ثابت قدم فرصت دادند تا نواقص را برطرف کند.

محمودباقری خطیبانی، مظفر نیکومنش نودهی، حجت جذب، سید رضا موسوی روزان، محمدحسین واثق کارگرنیا، فرهاد شوقی، عباس صابر، مجید رجبی، اسماعیل tuecplmlieb8zasfa8moحاجی پور، محمدعلی رفیعی نودهی ،مسعود کاظمی ، رضا رسولی و شهردار رشت از حاضرین در جلسه هستند.

این جلسه نیز همانند سایر جلسات شورا با تاخیر, قرائت قرآن و سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز شد.

محمودباقری خطیبانی بعنوان منشی جلسه فرازهایی از وصیت نامه شهید ابراهیم امین پور را قرائت کرد و محمدعلی رفیعی نودهی رئیس شورا نیز ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه و حاضرین جلسه از کلیه رسانه های خبری موافق و مخالف استیضاح قدردانی کرد.

۱۰:۵۰ رفیعی با تبریک روز ولایت حضرت معصومه جلسه امروز را آغاز کردند. این جلسه به منظور استیضاح شهردار برگزار شده است که هدف این جلسه برای توسعه شهر است.

موافقهای استیضاح هرچقدر صحبت کنند شهردار یا مخالفان استیضاح دوبرابر زمان میتواند صحبت کنند.

ناطق اول رجبی با خسته نباشید به خدمت شهردار رشت گفت: در مورد اقدامات انجام داده اید وظیفه اعضای شورا شهر این است که بر عملکرد شهردار ظارت کنند.

وی افزود: ما سوال مطرح میکنیم تا شما جواب بدهید و رای گزفته میشود

باجه های بانک شعر چرا هنوز جمع آری نشده است ؟ ایا باید سد معبر جمع میکرد یا کمیسیون ماده صد؟

ثاب قدم در پاسخ به سوال رجبی گفت: فرایند مجوزها سیر قانونی خود را طی کرده است. بنابراین بحثی نبود،که یک شبه باشد. این تفاهم نامه منعقد شده است با بانک شهر. قرارداط اجرایی شود.قرار شده است و با توجه به نظر شورا تا چند روز دیگر جمع آوری شود.

حاجی پور با بیان اینکه اقای شردار بدون مجوز بانک شهر نصب کرد و  مورد مواخذ قرار گرفت, یادآور شد: اگر بانک شهر روال قانونی اخذ مجوز را طی میکرد این شرایط بوجود نمی آمد.

وی افزود:بهتر است یک مذاکره ای بشود تا کیوسکها جمع نشود چون به ضرر شهر است اما رفیعی در واکنش به اظهارات حاجی پور گفت این ممکن نیست.

رجبی در ابتدای سوال دوم خود گفت: توضیخات در مورد سوال اول برای من کافی نبود.

۱۱:۰۰ بعد از پاسخ شهرداربه سوال اول پنج سوال دیگر اعضا از شهردار به یکباره مطرح شد تا او در مورد همه آن ها توضیح دهد.

تقسیط بدهی مجتمع دانا که مبلغ آن برابر دستورالعمل بیش از اختیارات شهردار بوده با چه مجوزی صورت گرفته و چرا بدون تصفیه کامل بدهی پایان کار این مجتمع صورت نگرفته است؟

چرا علیرغم تذکرات متعدد و تاکید شورا حقوق و مزایای پرسنل با تاخیر پرداخت می شود؟ چرا هنوز حقوق کاگران و آتش نشان ها پرداخت تنشده است؟

سوال چهارم مربوط به تغییر و جابه جایی های مکرر در شهرداری است.

سوال پنجم دلیل تاخیر در پرداخت بیمه اجباری پرسنل پیست؟

سوال ششم مربوط به وضعیت اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی در شهر رشت است. در سال ۹۴ حدود ۱۳۰ دستگاه اتوبوس فعال بود و اکنون ۷۰ عدد است و در اردیبهشت۹۵ فقط پنج عدد فعالبود و وضعیت بی ارتی به ترافیک کمک نکرده است بلکه افزود نیز شده است.

در صورتی که دو سوم اعضای شورا رای به برکناری ثابت قدم دهند وی از سمت خود برکنار خواهد شد.

۱۱:۱۰ شهردار رشت در بحث حقوق و مزایای پرسنل تامین پرداخت بر اساس یک برنامه زمان بندی انجام گرفته و هم اکنون اقدامات اداری انجام شده است و در مورد سازمانها که کسب درامد کرده پرداختی داشته باشند.

وی در خصوص دلیل تغییرات در چارت مدیریت شهرداری رشت گفت: در مورد چابک سازی اقدامات انجام شده است. چارت اصلی بر اساس نیاز شهر تنظیم شده که موازی کاریها که در سازمانها وحود دارد را حل می‌شود و دلیل جابجایی مدیرانی براساس، تخصص و کار ایی بوده است.

۱۱:۲۰ ثابت قدم یکی از دلایل انباشته شدن معوقات شهرداری را حسابرسی سازمان ها دانست و گفت: بیمه پرسنل ها بر میگردد به پرداختی هاکه به مرور انجام خواهد شد و این مشکل بزودی رفع می گردد.

۱۱:۲۳ شهردار رشت در خصوص وضعیت اتوبوسرانی اظهار کرد: در این مورد چندین مکاتبه با شورا انجام شد و فرآیند کار به علت خارحی بودن کمی طول کشید.

وی افزود: بحث دیگر در مورد پلاک گذاری بود که قرار بود پلاک منطقه آزاد باشد و همین امر نیز سبب طولانی تر شدن کار شد. ان شالله اگر بتوانیم به ظرفیت خطوط اتوبوس رانی اضافه می‌کتیم و تلاش بر این است که حدود ۲۵ اتوبوس جدید خریداری نماییم تا به ناوگان اضافه شود.

۱۱:۳۱ رضا رسولی در مخالفت با استیضاح شهردار رشت گفت: خطوط بی ارتی با خط ویژه فرق میکند. در رشت بی ارتی نداریم و اعتراضات آقای رجبی به این پروژه مربوط نیست و لحاظ نمی‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا گفت: در بحث اتوبوسرانی ارائه امار های نادرست سبب شد تا شهردار عزل شود.

وی افزود:باید امارها دقیق شود تا تصمیم ها به درستی گرفته شود. پروژه بی ارتی نیز نیاز به ارزیابی دارد و نمی‌شود الان در خصوص شکست یا موفقیت آن نظر داد.

۱۱:۳۴ رسولی گفت: باید شبکه بی ارتی  توسعه داده شوند وگرنه شبیه به اسباب بازی میشود. در ضمن اجرای این پروزه در رشت به شهردار بر نمیگردد و مصوبه شورا در سال ۹۴ بوده است.

۱۱:۳۷ عضو شورای شهر رشت جابجایی پرسنل را یکی از الزامات شهرداری برای بروزرسانی ساختار دانست و گفت: معوقات در زمان شهردار قبلی نیز بوده است و این فقط،به ثابت قدم بر نمی گردد.

۱۱:۵۰ محمود باقری خطیبانی در موافقت استیضاح اظهار کرد: گذاشتن بانک شهر بدون مجوز شورا و پایان کار ساختمان دانا بدون مجوز شورا بود. آقای شهردار باید رک و راست باشد. صحبت کردن با چند از اعضای شورا دلیل بر موافقت همه نیست و باید هر لایحه ای با مجوز شورا باشد.

وی افزود: همین شورا شما را انتخاب کرده است. محمود باقری همیشه پیروز بوده است چون با خدا معامله کرده است.

باقری خطیبانی پس از این اظهارات استعفای خود را اعلام کرد و گفت: به احترام شهدا و به دلیل تخلفات شهرداری این کار کردم.

۱۱:۵۵ رفیعی گفت: اگر قصد استعفاء دارید، به هئیت رئیسه بدهید تا به رای گذاشته شود! بعد از این برای را گیری تنفس اعلام شد و شهردار صحن شورا را ترک کرد.

photo_2016-08-05_11-59-53

 

۱۲:۴۵ سید امیر حسین علوی از دغدغه های اعضای شورا برای حراست از بیت المال تشکر کرد و گفت: در مبحث استیضاح اتفاقات فراوانی افتاد. شورا برآمده از رای مردم است و در حراست از منافع عمومی راه را ادامه می دهند.
علوی گفت: از توضیحات شهردار در بعضی موارد قانع نشده ام اما صدای کسانی را که  نگران مسیر توسعه رشت بودند را شنیدیم.
وی افزود: شورا از حق خود می گذرد و شهردار باید با شورا همراهی کند.

اعضای شورا به شهردار فرصت دادند

۱۲:۵۰ در نهایت رای گیری انجام نشد تا نقص ها بر طرف شود. بدین ترتیب با فرصت یک ماهه ای که از سوی شورا به شهردار داده شد, ثابت قدم در سمت خود ماندگار شد.

محمدعلی رفیعی نوده نیز با بیان اینکه از صحبتهای شهردار قانع نشده ام اظهار کرد: به نظر اکثریت احترام میگذارم و میدانم که دوستان هم قانع نشدند اما این فرصت را به شهردار دادند.

وی افزود: ما اعضای شورا هیچ منافع مالی و مادی ندازیم. اگر ثابت قدم نقص ها را برطرف نکند بار دیگر همین سوالات پرسیده می شود. بنده هیچ وقت به ایشان رای ندادم و نمیدهم. بهتر است ایشان به فکر لابی های شبانه و یار گیری نباشد و به فکر شهر و کار باشند.

همچنین مرخصی شورا از ۱۶ مرداد به مدت دو هفته خواهد بود و همچنین استعفای محمود باقری خطیبانی در هیات رئیسه شورا بررسی خواهد شد.

tel final1

Share