فرماندار رشت در پنجمین جلسه بررسی مشکلات پدیده نوظهور سنبل آبی اظهار کرد:

در جمع آوری سنبل آبی تالاب عینک حرکت انقلابی صورت پذیرفته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مهدوی فرماندار شهرستان رشت گفت: به دنبال مشکلات حاد پیش آمده در تالاب عینک، سنبل آبی، این گیاه زیبا، ولی مزاحم، در مجموعه تالاب عینک مشاهده شده و با توجه به ایجاد تهدید جدی برای تالاب و محیط زیست، با دستور استاندار محترم، شورای پدافند غیر عامل تشکیل شده و به شکل منشوری اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان رشت ،پنجمین جلسه بررسی مشکلات پدیده نوظهور سنبل آبی عصر امروز به ریاست فرماندار و سایر مسئولین ذیربط، در فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد.IMG_3826mahdavi

سیدعیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت گفت: به دنبال مشکلات حاد پیش آمده در تالاب عینک، سنبل آبی، این گیاه زیبا، ولی مزاحم، در مجموعه تالاب عینک مشاهده شده و با توجه به ایجاد تهدید جدی برای تالاب و محیط زیست، با دستور استاندار محترم، شورای پدافند غیر عامل تشکیل شده و به شکل منشوری اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

وی در ادامه اذعان نمود: با همکاری همه دستگاهها و با مدیریت پدافند غیر عامل و محیط زیست و با اجرای شهرداری رشت ، شورای پدافند غیر عامل شهرستان رشت بر اساس تصمیمات فوق تشکیل شده و هماهنگی اجرایی تصمیمات فوق با مدیریت فرمانداری شهرستان رشت بوده است.

مهدوی بر لزوم همکاری همه نهادهای متولی تاکید نمود و اذعان داشت: هماهنگی و همدلی با نهادهای انتظامی و نظامی، فوق العاده مشهود بوده و یک حرکت انقلابی صورت پذیرفته است.

وی با ابراز خرسندی و رضایت از روند انجام کار افزود: خوشبختانه هشت هکتار از اراضی تالاب عینک پاکسازی شده و حدود ۷۰  الی ۸۰ درصد کار جمع آوری سنبل های آبی انجام شده است که تا پایان هفته آینده عملیات تکمیلی محو و انتقال این گیاه، به طور کامل صورت پذیرفته و پس از آن برخورد با این پدیده مهاجم در شهرستانهای دیگر مانند شهرستان شفت به همین منوال اجرایی خواهد شد .

 امیر مرادی مدیرکل پدافند غیر عامل استان گیلان نیز در این جلسه گفت : اکثریت حجم گیاه سنبل آبی یعنی بالغ بر حدود۷۰  الی ۸۰ درصد آن محو شده است ؛ یعنی با توجه به اینکه به ازای هر هکتار، ۷۰۰ الی ۸۲۰ تن از این گیاه روییده بود، تا کنون ۴۹۰۰ تن از آن زدوده شده است.

 وی در ادامه با ابراز نگرانی اظهار داشت: مشکلاتی برای عبور و مرور بیل مکانیکی وجود دارد و در چند روز آینده جمع آوری دستی را آغاز خواهیم کرد و اجرایی شدن این مهم به همکاری مبرم سازمان هلال احمر و نیروهای زندانی نیاز دارد.

وی همچنین در ادامه افزود: برای انتقال این تفاله های جمع آوری شده، به ۷۰۰ دستگاه ماشین کامیون نیاز  است که در طی چهار پنج روز آتی در دسترس خواهند بود.

 مرادی در ادامه اذعان داشت: نگاه مسئولین و مردم به تالاب عینک است و هر چقدر زودتر به مشکلات این تالاب پایان داده شود، شبهات موجود سریع تر برطرف خواهد شد.

وی در پایان با نوید اینکه تا پایان هفته آینده ۹۵ درصد سنبل های آبی جمع آوری خواهد شد گفت: انشاالله مراسم اختتامیه این پروژه بزرگ ملی،  با حضور استاندار گیلان به زودی برگزار خواهد شد.

tel final1

Share