عضو شورای شهر رشت:

خوشبینی رسولی به نتیجه استیضاح شهردار/امضای نامه استیضاح، الزاماً به معنای رای دادن به استیضاح نیست/هدف همکاران من تغییر شهردار نیست/سرعت بیش از حد گاهی اوقات‌ باعث مخاطراتی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رسولی با تاکید براینکه هدف همکاران من در شورا تغییر شهردار نیست، گفت: هدف همه ما حفظ سلامت اموری است که در شهرداری انجام می شود و انطباق آن با برنامه ریزی و سیاستگذاری های تدوین شده در بودجه توسط شورا خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیلان امروز، رییس کمیسیون حمل و نقل ترافیک درباره‌ی نگاه خود نسبت به استیضاح شهردار در روز پنج شنبه گفت‌: همان طور که ‌همشهریان محترم باخبر هستند این روزها بحث استیضاح شهردار شهر رشت توسط بخشی از اعضای محترم شورا قوت گرفته و طبیعتا طبق قانون ماده ٧٣ شورا‌، استیضاح شهردار روال قانونی خود را طی می‌کند. اما قطعاً امضای نامه استیضاح به معنای رای دادن به استیضاح نیست.

IMG_0703rasooliرضا رسولی در ادامه گفت‌: اعضای شورا می‌توانند دغدغه‌هایی را که در حوزه های مختلف شهری دارند پیگیری کنند و مراحل مختلفی را طی کنند تا به نتیجه برسند.

او با اشاره به اینکه شورا محلی برای انجام کارهای گروهی و جمعی است‌، گفت‌: شورا براساس عقلانیت جمعی، هم فکری و تعامل با یکدیگر  به نتایج مطلوبی در ‌زمینه‌های مختلف علی الخصوص موضوع مطروحه خواهد رسید.

این عضو شورا متذکر شد: طبیعی است که در هر کار اجرایی یک سری دغدغه ها و نگرانی ها وجود داشته باشد که بخشی از آن تفاوت در نوع نگرش، علایق و سلایق کاری و اجرایی است و بخش دیگر از آن هم به انحرافات از چارچوب تعریف شده در قانون کار اجرایی مربوط می‌شود‌.

او با بیان اینکه  گفت‌: در خصوص عملکرد پانزده ماهه دکتر ثابت‌قدم و تیم اجرایی‌اش مانند هر مدیر اجرایی دیگر دغدغه هایی مطرح است که خود من نیز از این دغدغه ها مستثنی نیستم اما شیوه نگرش ما به مسئله و رویکردی که برای آن اتخاذ می‌کنیم طبیعتا متفاوت است‌.

رسولی دررابطه با نتیجه روز پنج شنبه گفت: اینکه نهایتا در این روز به چه نتیجه خواهیم رسید، من نسبت به آن خوش بین هستم؛ زیرا نمایندگان مردم در شورای رشت به مباحث شهری و اجرایی احاطه دارند و می دانند که استیضاح شهردار و تغییر او چه قدر می تواند به برنامه هایی که خود ما در شورای چهارم تدوین کرد‌ه ایم و امسال ، سال به نتیجه رسیدن این برنامه‌ها است آسیب برساند .

رییس کمیسیون حمل و نقل ترافیک گفت : امسال، سال اجرای برنامه‌هایی است که  توسط شورا بر اساس نیاز شهر تدوین و سیاست‌گذاری شده است و دارد توسط شهرداری اجرایی می شود.  از جمله این برنامه‌ها می‌توان به حوزه ترافیک، بازآفرینی، تامین منابع در‌آمدی پایدار و خیلی از برنامه‌های دیگر که در حوزه محیط زیست داشتیم اشاره کرد.

رسولی عملکرد اجرایی شهرداری رشت در پانزده ماه گذشته را قابل قبول دانست و گفت :من فکر نمی کنم که هیچ کدام از همکارانم در شورا بخواهند این موضوع را رد کنند و نظر مردم هم در این حوزه شفاف و مشخص است اما به لحاظ قانونی و حقوقی که در حاشیه مباحث اجرایی وجود دارد این شبهات مطرح شده که به نظر من جای بررسی و پیگیری دارد و در اینباره باید به یک نتیجه مطلوب رسید.

رسولی در ادامه گفت: اعضای شورا قطعا مسئله را  کاملاً سیاه و سفید نخواهند دید و با توجه به آگاهی که نسبت به عواقب تصمیمی که دارند باید بدانند که یک رنگ خاکستری هم وجود دارد. اعتقاد ما این است که باید اهرم های نظارتی و کنترلی روی کارکردهای شهردار و شهرداری رشت  تقویت شود.

او همچنین گفت: با توجه به اینکه شورا ساختارهای نظارتی لازم را به لحاظ اداری ، نیروی انسانی لازم و اختیاراتی که بخواهد در امور به ریز تفحص و حسابرسی کند ندارد؛ من فکر می کنم کلیدواژه  تقویت این اهرم، قطعا کلمه همدلی و همراهی است.

شاید این عدم همدلی و همراهی گاها فضا را برای یک سری از فعالیت‌هایی که درچارچوب بودجه تعیین شده توسط شورا و برخی ضوابط نیستند، ایجاد کرده است.

رسولی استیضاح را برای مجموعه شهری یک فرصت دانست و گفت: فکر می کنم که این اتفاقات باعث می شود بخشی که به لحاظ فنی و اجرایی  و همین طورمباحث کارشناسی و تخصصی دارای قدرت و توان تحلیل و تجربه اجرایی مناسب هستند حول این مسئله به هم نزدیک تر شوند و نشان دهند کارهایی که در شهرمی خواهند انجام دهند علاوه بر اینکه ازلحاظ اجرایی کارهای باارزشی است به لحاظ قانونی و سیاستگذاری همان چیزی است که ما نیازداریم.

او در ادامه تصریح کرد: نتیجه جلسه پنج شنبه قطعا به نفع شهر و یک تلنگر به طرفین ماجرا خواهد بود که نیاز های شهر چه چیزی است و اتفاقاتی که در این چند روز در شهر افتاده ، برای ما حامل پیام هایی است که آنها را می شنویم و ارزیابی می کنیم .

این عضو شورا ادامه داد:‌ نهایتا هدف ما تامین رضایت اجتماعی و عمومی با انجام پروژه های مناسب در چارچوب قانون و ضوابط است و خطوط قرمزی که قانون و چارچوب سیاست‌گذاری که شورا تعیین کرده است ،رعایت شود.

رسولی با تاکید براینکه هدف همکاران من در شورا تغییر شهردار نیست، گفت: هدف همه ما حفظ سلامت اموری است که در شهرداری انجام می شود و انطباق آن با برنامه ریزی و سیاستگذاری های تدوین شده در بودجه توسط شورا خواهد بود.

او همچنین عنوان داشت: انشالله این مسئله با اراده جمعی که در ما اتفاق افتاده  در روز پنج شنبه با رای اعتماد و فرصت مجددی که دوباره توسط اکثریت شورا به شهردار داده خواهد شد، تایید می‌شود و خروجی آن قطعا برای بهبود امور و کنترل کردن شهرداری است تا این نهاد بتواند در ریل گذاری‌هایی که توسط شورا‌ انجام شده است، حرکت کنند.

این عضو شورا  با بیان اینکه سرعت پدیده‌ی خوبی است تا جایی که مجاز باشد، گفت: طبیعتا سرعت بیش از حد گاهی اوقات‌ برای افراد باعث مخاطراتی می شود که موجب صدمه و آسیب به خود و اطرافیانشان خواهد شد.

رضا رسولی در پایان تصریح کرد: ضمن تشکر از مردم بابت همدلی و همراهی که طی این چند روز داشتند خواهش دارم تا به نمایندگان خود اعتماد کنند و امیدوارم در این روز بهترین نتیجه برای این شهر گرفته شود.

tel final1

Share