انتقاد شدیدالحن جعفرزاده از عاملان قتل مردم در جاده ها

خودروسازان از خون مردم برای خود کیسه دوخته اند/به سودجویان بیش از این مهلت ندهند/به درد نخورترین خودروها را با گران ترین قیمت به مردم مظلوم ایران می فروشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جعفرزاده گفت: قاتلان مردم از خون و جان مردم برای خود کیسه دوخته اند. اینها با سودهای کلانی که از پول خون مردم به دست می آورند، جیب خود را پر می کنند و در نهایت این سر مردم است که بی کلاه می ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در حالی که مردم به دلیل بالا بودن قیمت ها در بازار خودرو و همچنین وجود رکود، انتظار کاهش قیمت ها را داشتند، خبرهای رسیده، از موج جدید افزایش قیمت در این بازار حکایت دارد.IMG_0632jafarzade

تابناک نوشت: با اینکه بیش از یک سال است، رکود در بازار خودرو حاکم شده، در کمال ناباوری، برخی خودروسازان، لیست قیمت های خود را افزایش دادند، به گونه ای که در روزهای گذشته، پراید بین ۳۰۰ تا ۳۷۰ هزار تومان، سایپا ۱۳۲ حدود ۵۷۰ هزار تومان و تندر ۹۰ حدود ۳۰۰ هزار تومان افزایش داشت، در دیگر خودروهای داخلی نیز افزایش های چشمگیری از سوی دو خودروساز اعمال شده است.

همچنین افزایش قیمت کارخانه ای این محصولات و کم شدن قیمت زمینه ای خودروهای صفر، باعث شده تا قیمت در بازار نیز افزایش پیدا کند. با وجود این، این پرسش مطرح است، زمانی که تقاضا در بازار برای خرید خودرو کم است، دلیل افزایش قیمت چیست؟

چند فرضیه برای پاسخ به این پرسش وجود دارد؛ نخست اینکه خودروسازی ها به مانند سال های گذشته، سناریو جدیدی برای جا انداختن قیمت های جدید در بازار دارند و یا بار دیگر چرخ تولید خودرو لنگ می زند و یا آنکه خودروسازی ها با ترفند قطره چکانی، قصد تحریک بازار را دارند.

در این میان، برخی کارشناسان بر این باورند که به احتمال زیاد، تولید خودرو کاهش داشته و این گرانی ها در جبران این کسری بوده است. حال آنکه آمارهای انجمن خودروسازها، نشان می دهد که نه تنها تولید کم نشده، بلکه به نسبت مشابه سال گذشته، اندکی افزایش نیز داشته است.

با این حساب، تنها سناریوی موجود سیستم قطره چکانی خودروسازی ها برای تحریک تقاضا روی میز باقی می ماند و آن اینکه گویا خودروسازها، خودروهای خود را دپو کرده اند تا تقاضا در بازار افزایش یابد.

در این باره باید گفت، هر زمان اسم قیمت گذاری در بازار خودرو به میان آمده، صدای مخصوص نشینان نیز با آن بلند شده که اعلام می کنند، خودرو در ایران انحصاری نیست و باید قیمت آن در داخل آزاد شود؛ اما تا اندکی از سر سال و موضوع قیمت گذاری می گذرد و دقیقا زمانی که فکر می کنند آب ها از آسیاب افتاده، سناریوهای خودروسازی ها برای افزایش سود نیز یک به یک اکران می شود و نشان می دهد، بازار خودرو کشور در انحصار بی قید و شرط خودروسازان است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در این باره اظهار داشت: دولت و مجلس به دلیل مباحث مربوط به اشتغال و صنایع کارگری، همیشه سعی کرده اند، به تولیدکننده های داخلی کمک کنند؛ از جمله این کمک ها می توان به معافیت های مالیاتی، معافیت های گمرکی و کمک های ارزی و هزاران کمک دیگر اشاره کرد.

وی گفت: اما اتفاق تلخ، این است که متأسفانه خودروسازهای ما، نهایت سوءاستفاده را از وضعیت موجود کرده و به نوعی در حق ملت و مردم ایران ظلم می کنند. نمی شود خودروسازها همه امکانات تساهل و تسامح را از دولت بگیرند و پس از آن دیکتاتوری قیمت راه بیندازند.

به نظر می رسد، اگر ما به صنایع خارجی اجازه بدهیم که وارد رقابت در صنایع داخل کشور شوند، دیگر نگرانی هم بابت کارگری پیش نمی آید و این صنایع تنبل خودروسازی هم مجبور می شوند، خودشان را تکانی بدهند. با این حال، اکنون خودروسازی با اهرم کارگری حاکمیت را تهدید می کند.

جعفرزاده گفت: خودروسازی ها به فکر یک انحصار مطلق هستند که اتفاقا از این انحصار علیه ملت استفاده می کنند. اکنون زمان آن رسیده است که دیگر به این سودجویان بیش از این مهلت ندهند و جلوی بازی کردن با جان مردم را یک بار برای همیشه بگیرند.

وی افزود: مقصر اصلی عمده قتل عام های جاده ای و قاتل اصلی مردم در کشور، خودروسازهای داخلی هستند. آنها هم اکنون بیمارترین و به درد نخورترین خودروها را با گران ترین قیمت به مردم مظلوم ما می فروشند.

من فکر می کنم کمیسیون صنایع مجلس باید یک بار برای همیشه، تکلیف خود را با اینها روشن کند. خودروسازی های ما هیچ گونه قدرت خلاقیت و ابتکار ندارند و دلیل آن هم این است که اینها هیچ گونه رقیبی در بازار ندارند؛ بنابراین نیازی به داشتن ابتکار و خلاقیت نیزنمی بینند.

این نماینده در پایان گفت: قاتلان مردم از خون و جان مردم برای خود کیسه دوخته اند. اینها با سودهای کلانی که از پول خون مردم به دست می آورند، جیب خود را پر می کنند و در نهایت این سر مردم است که بی کلاه می ماند.

tel final1

Share