در نشست اعضای هیئت موسس عنوان شد

خرید سهام شرکت تعاونی توسعه و عمران فومن یعنی رانت‌زدایی/این شرکت سیاسی نیست

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اعضای هیئت مدیره تصریح کردند این شرکت به هیچ وجه سیاسی نبوده و سیاسی کاری ندارد و نظارت آن دست مردم است و مردم می توانند هیئت رئیسه را عوض کنند و در کل اختیارات با مردم است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست اعضای هیئت موسس شرکت تعاونی توسعه و عمران با اصحاب رسانه در اداره تعاون ،کار و رفاء اجتماعی فومن برگزار شد.photo_2016-08-06_10-56-29
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن, در این جلسه در ابتدا رئیس اداره ،تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان فومن ایجاد تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران را به منظور تسریع در رشد و توسعه شهرستان و هدایت منابع مردمی به بخشهای تولیدی خواند و گفت: بسترسازی برای ورود بخشهای تعاونی و خصوصی به فعالیت های اقتصادی با انجام طرحهایی که به دلیل افزونه زا (رانت زدایی ) بودن آن امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد شرکت تعاونی توسعه و عمران که تابع قانون بخش تعاونی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است تشکیل می گردد.
حسین واقفی این شرکت را برای رفاه حال بخش آسیب پذیر جامع دانست و گفت: به دلیل قانونی بودن و عقبه قوی و قانونمندی که در سال ۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است بر آن شدیم تا به منظور تسریع در رشد شهرستان و هدایت منابع مردمی به بخشهای تولیدی از تمام سلایق اعم از روسای ادرات و مسولان متشکل از ۱۷ نفر بعنوان هئیت موسس و مهیا شدن زمینه تا نهایی شدن برای انتخاب مدیرعامل انجام امور را عهده دار شویم.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه تا انتخاب مجمع و مدیرعامل کسی حق برداشت از وجوه واریزی مردم را ندارد گفت: امروز بنا داشتیم از ظرفیت اصحاب رسانه استفاده کنیم و آنان را در جریان امور قرار دهیم چرا که رسانه ها به خوبی از دغدغه مردم آگاه می باشند و می توانند به ما و مردم برای پر رونق شدن و افزایش سهامداران کمک کنند.
واقفی با اشاره به اینکه طبق مصوبات قانونی اعضاء این تعاونی ها کلیه افراد حقیقی و متولد و ساکن و یا شاغل شهرستان هستند گفت: حداقل تعداد اعضاء جهت ثبت تعاونی باید به میزان نیم درصد جمعیت شهرستان بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن باشد.

وی عضویت در سایر تعاونی را مانع از عضویت در این تعاونی ندانست و گفت: مدیران شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان موظفند ترتیبی اتخاذ نمایند تا سهام به میزان کافی برای عرضه به متقاضیان واجد شرایط در هر یک از ادوار تهیه و ارائه گردد.

شرکت به هیچ وجه سیاسی نبوده و سیاسی کاری ندارد

photo_2016-08-06_10-56-26در ادامه این نشست مهندس علی خوش سعادت یکی دیگر از اعضای هیئت موسس ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران از همکاری مردم با شرکت توسعه تعاون ابراز رضایت نمود ولی آنرا کافی ندانست و گفت: تاکنون رقمی بالغ بر ۵۷ میلیون تومان به حساب این شرکت واریز شده ولی به حد نصاب نرسیده است.

خوش سعادت یکی از اهداف این شرکت را استفاده از افراد توانمندی دانست که خارج از این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: حوزه فعالیت تعاونی مذکور محدود به حوزه شهرستان بوده و این شرکت مجاز به انجام فعالیت برون شهرستانی نیست.
وی مهمترین اهداف تشکیل تعاونیهای توسعه و عمران را تسریع در رشد و توسعه شهرستان، هدایت منابع مردمی به بخش های تولیدی و بستر سازی برای ورود بخشهای تعاونی و خصوصی و نیز انجام … برنامه و امورات دانست.

مهندس باقر خواه دیگر عضو این هئیت در چند جمله کوتاه شرکت توسعه عمران را عین سود دانست زمانی که مردم خواهان آن باشند.
وی عضو شدن و فعالیت در شرکت را بستری مناسب برای پیشرفت امور برشمرد و گفت: حداقل سرمایه اولیه تعاونی ۳۰۰ میلیون تومان و ارزش اسمی هر سهم را ۱۵۰۰۰ تومان و حداقل سهام هر عضو را ۱۰ سهم خواند و گفت: باید برای موفقیت تعاونی توسعه و عمران با فرماندار ،بخشدار،دهیاران ،امام جماعت و شوراها هماهنگی لازم شود تا مردم از اعتبار شرکت بهرمند شوند و به این شرکت اعتماد کنند.

در این نشست مهندس عسگر میرزایی رئیس بنیاد مسکن شهرستان فومن نیز پیرامون شرکت توسعه عمران صحبت نمود وی شرکت مذکور را بالا تر از شرکتهایی چون سازمان همیاری های شهرداری داست چرا که از مجرای وزیران و هئیت وزیران عبور نموده و اثبات می نماید که از ضمانت اجرایی بسیار بالایی برخوردار می باشد.

وی افزود: ما نمی خواهیم سهام این شرکت در دست افراد محدود و پولدار جامعه باشد بلکه می خواهیم سودش به جیب مردم برود.

علیرضا علیدوست عضو شورای شهر فومن و مشاور حقوقی شرکت نیز آخرین فردی بود که دقایقی برای حاضرین صحبت نمود، وی گفت: هر زمان حرکتی در سطح شهر انجام شود تقابلی در آن وجود دارد و در آن تردیدی نیست اما به معنای واقعی اصحاب رسانه در این مسائل کمک شایانی میتوانند به این شرکت انجام دهند.

در این نشست تاکید شد با راه اندازی این شرکت سرمایه های نخبه استان به شهرستان و توسعه عمرانی در فضاسازی نظیر بام سبز و تلکابین و سورتمه و… را در برنامه خواهیم داشت و با این کار اشتغال نیز فراهم می شود.
اعضای هیئت مدیره تصریح کردند این شرکت به هیچ وجه سیاسی نبوده و سیاسی کاری ندارد و نظارت آن دست مردم است و مردم می توانند هیئت رئیسه را عوض کنند و در کل اختیارات با مردم است.شهروندانی که مایل به خریداری سهام شرکت توسعه و عمران هستند به دفتر شرکت جنب آموزش و پرورش شهرستان فومن مراجع نمایند.


tel final1

Share