مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

حال طبیعت ایران خوب نیست/ما با خود، دیگران و محیط زیست در آشتی نیستیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،ظهر امروز نشست خبری افتتاحیه «جشنواره آشتی با طبیعت»با حضور مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور و جمعی از مدیران فرهنگی دانشگاه آزاد واحد رشت در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،ظهر امروز نشست خبری  افتتاحیه «جشنواره آشتی با طبیعت»با حضور مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور و جمعی از مدیران فرهنگی دانشگاه آزاد واحد رشت برگزار شد(گزارش تصویری).IMG_2309

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت،حبیب الله اسماعیلی جشنواره آشتی با طبیعت را یکی از زیر مجموعه برنامه های کلان این دانشگاه که تحت عنوان «صلح و سلام»  پایه ریزی شده است دانست و گفت: با بیان موضوع «صلح و سلام» در کشور به دنیا نشان می‌دهیم که منطق داریم و این بحث تنها یک موضوع سیاسی نیست بلکه مضمون اجتماعی دارد.

وی با بیان این که جامعه و خانواده نیازمند فرهنگ صلح و سلام است, اذعان داشت: باید نسبت به استفاده از  طبیعت فرهنگ سازی نماییم زیرا امروزه محیط زیست را به فراموشی سپرده ایم و این ظلمی است که به طبیعت پیرامون خود وارد می کنیم.

اسماعیلی حال طبیعت ایران را بد شمرد و افزود: حال طبیعت کشور خوب نیست و زمانی که حال طبیعت کشور خوب نباشد یعنی اینکه ما با خود، دیگران و محیط زیست در آشتی نیستیم.

این مسئول وجود زباله های صنعتی و پسماندهای ناشی از آن را یکی از مخاطرات جدی محیط زیست عنوان نمود و گفت: زباله‌های شهری و دفع سنتی آن و شیرابه‌های ناشی از آن آسیب های جدی را به مناطق بکر و مواهب طبیعی ما وارد کرده است که به راحتی می توان اثراIMG_2279ت مخرب آن را مشاهده کنیم.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور با اشاره به فراگیر شدن فرهنگ گردشگری در کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه فرهنگ استفاده صحیح از این نعمت های خدادادی را به درستی نمی دانیم و پس از اتمام تفریح و گردش خود تنها مقدار زیادی زباله به آن منطقه تحویل می دهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سفیر آشتی با طبیعت می‌شود، یادآور شد: امروزه دانشگاه ها دنیا کارشان تربیت شهروند بافرهنگ بوده و دانشگاه آزاد اسلامی نیز این رویه را در پیش گرفته است و در همین راستا  از پایان‌نامه‌ها با موضوع محیط زیست و طرح هایی که برای ساخت تجهیزات مقابله با کاهش آلایندگی های زیست محیطی باشد حمایت و استقبال می کنیم.

اسماعیلی با بیان این که این فعالیت های زیست محیطی پس از پایان این جشنواره پایان نمی پذیرد گفت: هدف ما تنها یک برنامه شعار گونه نیست بلکه با تشکیل کارگروه های متعدد و ایجاد NGO ها و استفاده از ظرفیت دانشجو های مستعد در این امر مهم شرکت خواهیم داشت.

وی از ثبت نام بیش از ۵۴۰ نفر متاقضی شرکت در این جشنواره خبر داد و افزود :در طول برگزاری ۸ هفته ای این جشنواره در استان گیلان علاوه بر فعالیت های مرتبط با پاک سازی محیط زیست ،تولید آثار هنری با استفاده از باقی مانده مواد دور ریختنی و برگزاری جلسات کاربردی و برگزاری نمایشگاه که دستاورد های خود این افراد است برگزار می شود.

tel final1

Share