امام جمعه موقت رشت

جای حجاج ایرانی در حج خالی است/حجی که در آن عزت حجاج حفظ نشود، حج نیست/خبرنگاران نقش اساسی در تنویر افکار عمومی دارند/حقوق‌های نجومی باید از حلقوم دریافت‌کنندگان بیرون کشیده شود/مسؤولان در برجام تجدید نظر کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه موقت رشت با بیانای نکه اگر مسؤولان نمی‌توانند حقوق نظام اسلامی را حفظ کنند در برجام تجدید نظر کنند؛ گفت: ولایت‌فقیه پایه حکومت اسلامی در دوران غیبت کبری در نظام سیاسی اسلام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه رشت با اشاره به نقش ولی‌فقیه در انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پایه حکومت اسلامی در دوران غیبت کبری در نظام سیاسی اسلام ولی‌فقیه است.

shafieiوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نقش ولایت فقیه را به نمایش گذاشته است، افزود: انقلاب اسلامی به ۱۰ مرحله تقسیم شده و در تمام این مراحل نقش ولایت فقیه حائز اهمیت است.

خطیب موقت رشت مرحله نخست را ایده‌پردازی و نظریه‌پردازی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: طراحی انقلاب اسلامی قبل از سال ۱۳۴۰ توسط امام(ره) انجام شده است.

وی ولایت فقیه را موضوعی کلامی دانست و گفت: امام(ره) مدت دو دهه انقلاب اسلامی را نظریه پردازی کردند و انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید و پس از آن امام راحل نهادهایی را برای تثبیت انقلاب اسلامی تأسیس کرد.

شفیعی‌زاده با تصریح بر اینکه بعضی از نهاد نقش کلیدی در تثبیت و استحکام انقلاب اسلامی داشته‌اند، ادامه داد: دوراندیشی امام(ره) در تاسیس سپاه پاسداران و شورای نگهبان بی‌بدیل است.

وی مرحله پنجم را مهم‌تر از تمام مراحل انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: این مرحله سخت‌ترین دوران محسوب می‌شود که شامل حفاظت و حراست انقلاب از توطئه‌ها است.

امام جمعه موقت رشت جنگ، ترور رئیس جمهور و نخست وزیر، فتنه سال ۸۸ و … را از فتنه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: نقش ولی فقیه در این مراحل مشخص است.

وی با اشاره به شکل‌گیری توطئه‌های دشمنان و خنثی شدن آنها، تصریح کرد: ۲۰ توطئه در دوران مقام معظم رهبری شکل گرفت که با درایت ولی فقیه خنثی شده است.

شفیعی‌زاده درباره حج ابراهیمی اظهار کرد: حج ابراهیمی برای مردم ارزش دارد و امسال جای حجاج ایرانی در حج خالی است.

وی با بیان اینکه حجی که در آن برائت از مشرکان و استکبار نباشد، حج نیست، یادآور شد: حجی که در آن عزت حجاج حفظ نشود، حج نیست و ملت ایران زمانی حاضر هستند به حج بروند که کرامت و عزت آنها حفظ شود.

امام جمعه موقت رشت با تبریک فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار، ادامه داد: خبرنگاری ممکن است به ظاهر ساده باشد اما از کارهای سخت و مشقت‌آور است.

وی افزود: انفجار اطلاعات و اخبار موجب شده تا تمام مردم عالم از اخبارهای دنیا آگاه شوند و خبرنگاران نقش اساسی در تنویر افکار عمومی دارند.

شفیعی‌زاده گفت: خبرنگاران باید نسبت به رسالت خود تعهد داشته باشند و به کرامت انسانی بها دهند و امانتدار باشند.

* حقوق‌های نجومی باید از حلقوم دریافت‌کنندگان بیرون کشیده شود

وی تریبون نماز جمعه رشت را از نخستین تریبون‌های اعلام فیش حقوقی عنوان کرد و متذکر شد: حقوق‌های نجومی باید پیگیری و از حلقوم افراد گیرنده آن بیرون کشیده شود اما در کنار آن باید حقوق‌های کلان مورد توجه قرار گیرد.

خطیب موقت رشت تصویب حقوق‌های کلان را غلط خواند و خاطرنشان کرد: مجلس نباید اجازه دهد حقوق‌های ۲۰ میلیون تومانی به تصویب برسد و این مطالبه مردم است.

وی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی مردم انتظار پرداخت حقوق‌های کلان را ندارند و خبرنگاران از حقوق‌های کلان نباید غافل شوند.

شفیعی‌زاده به حقوق بشر اسلامی و تکریم انسانی اشاره کرد و گفت: در یمن حمام خون بپا شده و روزانه افراد بسیاری در سوریه کشته می‌شوند و در نیجریه گروه‌های دسته‌جمعی ایجاد کردند و حقوق بشر را نادیده گرفتند.

وی در ادامه وجود بقاع متبرکه و امامزاده را دارای جایگاه خوبی برای ترویج فرهنگ اسلامی عنوان کرد و افزود: هر کدام از امامزادگان یک پایگاه فرهنگی است و باید افراد امین، فعال و فرهنگی در این بقاع متبرکه به‌کارگیری شوند.

امام جمعه موقت رشت درباره برجام تصریح کرد: هفت ماه از برجام می‌گذرد اما هنوز مردم اثرات برجام را درک و لمس نکردند.

* مسؤولان در برجام تجدید نظر کنند

وی ادامه داد: برای برجام هزینه مادی و معنوی بسیاری دادیم اما همه را یکجا گذاشتیم و انتظار داریم گشایشی شود و مردم آن را حس کنند.

شفیعی‌زاده اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند با گذشت شش ماه از برجام هیچ تأثیری در زندگی مردم نداشته است.

وی با بیان اینکه آنها که دست‌اندرکار هستند باید پاسخگوی مردم باشند، خاطرنشان کرد: نباید عقب‌نشینی کنیم و کوتاه بیاییم و اگر مسؤولان نمی‌توانند حقوق نظام اسلامی را حفظ کنند در برجام تجدید نظر کنند.

خطیب موقت رشت به کودتای ترکیه اشاره کرد و متذکر شد: اردوغان تمام کشور خود را در اختیار غرب قرارداده و براساس این اعتماد با نظام اسلامی و روسیه سرشاخ شد و نتیجه آن کودتا بود.

وی با تصریح بر اینکه نتیجه اعتماد به شیطان را در ترکیه مشاهده کردیم، یادآور شد: به گرگ و شیطان نباید اعتماد کرد و آل‌سعود ملعون باید این موضوع را بداند و هر جا که حکومت‌ها به ملت‌ها اعتماد کردند موفق شدند.

tel final1

Share