در شورای سیاست گذاری مرکز خلاقیت و نوآوری شهر خلاق رشت عنوان شد

ثابت قدم:نوع نگاه به رشت تغییر کرده است/ مهنام: آکادمی خوراک پزی با لوگوی یونسکو در رشت ایجاد شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهنام با قدردانی از اقدامات انجام شده در راستای ارتقای روحیه شهروندان و افزایش روحیه شادی در آنها اظهار کرد: بحث کار آفرینی و اشتغال زایی در رشت میتوان آکادمی خوراک پزی با لوگوی یونسکو در رشت ایجاد کرد و اگر به طور جدی پیگیری شود قطعا تبعات خوبی خواهد داشت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدمحمدعلی ثابت قدم در شورای سیاست گذاری مرکز خلاقیت و نوآوری شهر خلاق رشت که در راستای فرایند ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو برگزار شده است, اظهار کرد: در حالی که یکساله شدن رشت به عنوان شهر خلاق یونسکو فرا رسیده است مقوله برندسازی رشت در حوزه شهر خلاق خوراک شناسی را در حوزه محلی, بین المللی و اقتصادی پیگیری کردیم.photo_2016-08-22_21-50-09

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, شهردار رشت تصریح کرد: مجموعه از فعالیت ها در حوزه کالبدی و اجتماعی رخ داد و سند بازآفرینی شهری نیز تهیه شد.

ثابت قدم گفت: در این مبنا اعتماد محلی را از یک حرکت فردی خلاقانه به سمت فعالیت های خانواده محور و اجتماع محور سوق دادیم که این موضوع قابل رصد است.

وی افزود: مستنداتی موجود است که نشان می دهد که چگونه نگاه ملی به رشت تغییر کرده است.

شهردار رشت گفت: در همین زمینه با نگاهی مبتنی بر فرهنگ و هنر, برپایی جشنواره های مختلف در شهر مدنظر است تا با یک برنامه منسجم و گام به گام بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

ثابت قدم در ادامه اظهار داشت: در بحث شهر خلاق اتفاقات مثبتی چه به لحاظ رویکرد های آموزشی در داخل شهرداری و خارج از آن در بین شهروندان رخ داده است.

وی افزود: سعی ما بر این بود حداقل نگاه دولتی را در برنامه های مشارکت مردمی داشته باشم و مردم خودشان تصمیم بگیرند زیرا مشارکت دستوری را قبول نداریم و اعتقاد داریم مشارکت پایدار باید توسط شهروندان یک جامعه صورت گیرد.

آکادمی خوراک پزی با لوگوی یونسکو در رشت ایجاد شود / عضویت در شبکه شهرهای خلاق فرصت مناسبی است تا رشت در حوزه اقتصادی فعالتر شود

در ادامه این جلسه شیدا مهنام رئیس گروه علوم اجتماعی و انسانی کمیسیون ملی یونسکو – ایران, اظهار کرد: بافت شهر به گونه ای طراحی شده که شهرداری در کنار مردم است و شلوغ ترین خیابان در دل شهرداری است و این موضوع باید به فال نیک گرفته شود.

مهنام با قدردانی از ثابت قدم گفت: به ندرت شهرداری پیدا می شود که اینگونه مردم را در مسائل مختلف شریک کند.photo_2016-08-22_20-34-11

رئیس گروه علوم اجتماعی و انسانی کمیسیون ملی یونسکو – ایران در خصوص حضور خود در رشت گفت: این بازدیدها برای سرک کشیدن نیست بلکه برای این است که نکات لازم برای بهبود روند کار به شما انتقال داده شود.

مهنام در ادامه گفت: شهر رشت با اصفهان خیلی متفاوت است چون اصفهان به دلیل مسائل فرهنگی در مجامع بین الملی شناخته شده است اما انتخاب رشت به عنوان شهر خلاق می تواند دریچه ای برای این شهر باشد و شما به شایستگی از این فرصت استفاده کردید.

وی افزود: باید قدم های استوارتری برداشته شد تا با عملیاتی کردن برنامه ها اقدامات تدوین شده برای شهروندان ملموس تر باشد.

مهنام تصریح کرد: اصلا به شهر خلاق به این چشم نگاه نکنید که فقط به خاطر غذاهای خوبب بوده است, وقتی که عضو شبکه جهانی می‎شود فرصت های بسیار مناسبی است که شهر رشت در حوزه اقتصادی فعالتر شود و به راحتی می توانید روی بحث محصولات خود مانور دهید زیرا شهر خلاق یک بازی است که باید وارد آن شوید و از منافع آن بهره ببرید.

رئیس گروه علوم اجتماعی و انسانی کمیسیون ملی یونسکو – ایران در ادامه گفت: پیشنهاد می‎کنم مکاتباتی با رایزنهای فرهنگی کشورهایی که از لحاظ ارزش های فرهنگی با ما نزدیکترند داشته باشید و ظرفیت های  شهر رشت را برای آنها بازگو نمائید.

مهنام با قدردانی از اقدامات انجام شده در راستای ارتقای روحیه شهروندان و افزایش روحیه شادی در آنها اظهار کرد: بحث کار آفرینی و اشتغال زایی در رشت میتوان آکادمی خوراک پزی با لوگوی یونسکو در رشت ایجاد کرد و اگر به طور جدی پیگیری شود قطعا تبعات خوبی خواهد داشت.

وی از حمایت یونسکو در حوزه برگزاری فیستوال ها و جشنواره های محلی برای پیشرفت رشت در حوزه های مختلف خبر داد و گفت: میزبانی دوره بعدی ۱۱ شهر خلاق جهان توسط رشت مزیت های مثبتی دارد.

در این جلسه فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری رشت گزارش مبسوطی در روند فعالیت های یک ساله رشت ارائه کرد.

گفتنی است نماینده ایران بعد از چهارده سال عضو شورای یونسکو شده و ثابت قدم شهردار رشت به همراه نیکومنش رئیس کمیسیون فرهنگی شورا به سوئد اعزام خواهند شد.

tel final1

Share