آرمان حداد; نام گیلان را فریاد زدم

تنها هیمالیانورد گیلانی موفق به فتح قله ۸ هزار و ۸۰ متری گاشربروم شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آرمان حداد تنها هیمالیانورد گیلانی که از مدتها پیش برای فتح قله گاشربروم ۱ عازم پاکستان شده بود خوشبختانه ظهر امروز توانست این قله ۸ هزار و ۸۰ متری را فتح کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آرمان حداد تنها هیمالیانورد گیلانی که از مدتها پیش برای فتح قله گاشربروم ۱ عازم پاکستان شده بود خوشبختانه ظهر امروز توانست این قله ۸ هزار و ۸۰ متری را فتح کند.
hadad2016-06-16_10-23-57 (1)
حداد که پس از فتح قله بسیار خوشحال و شادمان است, حال و هوای خود را اینگونه شرح داده است:

«خدایا شکرت.

خدایا چطوری حسم را بگویم. بیشتر از ۵۰ روز بیشتراز ۱۶ساعت پیمایش روز اخر،نفس دیگر بالا نمی اومد. حسین برگشته یک ایران و یک پرچمی که بر کوله داشتم و این نام دلگرمیم بود که این پرچم را بر روی قله بزارم. نفس نفس به پای هم در کنار همنوردان صدای خش خش کرامپون روی یخ.خدایا باورم نمیشه.به نام ایران عزیزمان. ساعت یک بعدظهر است در حال ناباوریم روی قله ایستاده ام. اشک شوق دارم. ۵۰ روز تلاش برای چند دقیقه روی قله، چه منظره های از k2 ،گاشربروم ،برود بیک ، نانگاپاربات، چه منظره ای جای همگی خالی، خدایا شکرت روی قله ایستاده ام، گیلان …گیلان… ایران… را روی قله صدا میزنم، به نام ایران و ایرانی…. ارمان حداد قله گاشربروم. ساعت ۱بعدظهر تاریخ ۹۵.۵.۵ »

گاشربروم ۱ در منطقهٔ قراقروم در هیمالیا واقع شده است و زنده یاد محمد اوراز کوهنور افسانه ای ایران در سال ۸۲ هنگام صعود به همین قله جان خود را از دست می دهد.

گفتنی است دیارمیرزا به عنوان رسانه حامی ورزش و ورزشکاران به صورت لحظه به لحظه(اینجا) سفر تنها هیمالیانورد گیلانی را پوشش داده است و به محض دریافت تصاویر از قله در اختیار شما مخاطبان قرار خواهد گرفت.

tel final1

Share