مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

تشکیل کارگروه آسیب های اجتماعی دانش آموزی در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل آموزش وپرورش گیلان از تشکیل کارگروه آسیب های اجتماعی دانش‌آموزی دراستان خبر داد و گفت: این کارگروه آسیب‌های پیش روی دانش آموزان در مدارس مناطق را استحصا کرده و مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان ،مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به تاثیرگذاری برنامه های فرهنگی در دانش آموزان گفت: امروز دشمن با استفاده از ابزار فرهنگی جنگ نرم همه جانبه‌ای علیه ملت ایران آغاز کرده است.hajati0379

وی با بیان اینکه دانش آموزان و جوانان هدف هجمه‌های فرهنگی دشمن هستند افزود: باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی تاثیرگذار برگرفته از آموزه‌های دینی و قرآنی به مقابله با این توطئه‌ها بپردازیم.

حاجتی ادامه داد: جوانان ایران اسلامی با تهدیدات نوظهور بسیاری مواجه هستند که باید با بهره گیری از رهنمودهای عالمان و شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی در مدارس به شفاف سازی توطئه های دشمن و نیات شوم آنان برای دانش آموزان که آینده سازان ایران اسلامی هستند بپردازیم.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه آسیب های اجتماعی در آموزش و پرورش استان افزود: این کارگروه آسیب‌های پیش روی دانش آموزان (مانند تهدیدات فضای مجازی، اعتیاد، ماهواره و …) در مدارس مناطق را استحصا کرده  و مورد بررسی قرار می دهد.

حاجتی بر لزوم توانمندسازی دانش آموزان با هدف ارتقای مصونیت آنان در مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: طرح های بسیاری با مشارکت دستگاه های اجرایی همچون بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی با رویکرد آموزشی و پیشگیری در مدارس استان درحال اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: دشمنان برای نیروی جوان خلاق و متخصص ایرانی نقشه کشیده و مسئولیت سنگینی بر عهده معلمان و مربیان است.

وی با تاکید بر اینکه باید از هر فرصتی برای بصیرت بخشی به جوانان و دانش آموزان بهره برد اظهار کرد: هدایت دانش آموزان بر عهده معلمان است.

حاجتی تاکید کرد: هر معلم و مربی قبل از آموزشی باید تربیتی باشد و این محدود به مربیان تربیتی نیست چه بسیار معلمان ریاضی و فیزیک و … که تاثیرگذاریشان از مربی تربیتی بیشتر است و باید از این طرفیت ها بهره جست.

tel final1

Share