رحمانی فضلی خبرداد

تذکر وزارت کشور به احمدی‌نژاد / با شورای نگهبان به مشکل نمی‌خوریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر کشور از برخورد بدون تعارف با تجمعات سیاسی فاقد مجوز در آستانه انتخابات خبر داد و گفت: هر تجمعی که قانونی باشد و مجوز گرفته باشد هم امنیتش را حفظ می‌کنیم، هم حمایت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین, عبدالرضا رحمانی فضلی در پاسخ به این سئوال که برنامه های وزارت کشور برای ساماندهی تجمعات سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری چیست؟ گفت: هر تجمعی که قانونی باشد و مجوز گرفته باشد هم امنیتش را حفظ می‌کنیم و هم حمایت می کنیم که به نحو احسن برگزار شود اما اگر تجمعی مجوز نداشت قطعا بدون تعارف با آن برخورد خواهیم کرد.۲۱۰۰۶۰۲rahmani fazli

وی درباره برنامه وزارت کشور برای آنکه اختلافش با شورای نگهبان در امر برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مقایسه با دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به حداقل ممکن برسد اظهار کرد: قطعا در ریاست جمهوری موضوع اختلاف به اندازه مجلس نخواهد شد چون تعداد کاندیداها در ریاست جمهوری بسیار محدود است افراد هم شناخته شده تر هستند بنابراین فکر می‌کنم اصلا با شورای نگهبان مشکلی نداشته باشیم.

وزیر کشور در پاسخ به این سئوال که برخی شخصیت های سیاسی مثل آقای احمدی نژاد تحرکات و سفرهای انتخاباتی خود را آغاز کرده اند، آیا وزارت کشور این تحرکات و سفرها را رصد خواهد کرد و پیامی به شخصیت های سیاسی دارد که از الان وارد حوزه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نشوند؟ توضیح داد: ما قبلا هم اعلام کردیم فعالیت های انتخاباتی زودرس خلاف قانون است چون قانون برای فعالیت های تبلیغاتی انتخاباتی زمان مشخص کرده است. اگر احساس کنیم کسانی از این تجمعات و جلسات بهره برداری انتخاباتی می کنند قطعا از کار آنها جلوگیری می شود. این موضوع را ما به دوستان آقای احمدی نژاد هم اعلام کردیم به آنها هم گفتیم و هم تذکر دادیم به دلیل مسائل امنیتی و حفاظت، این جلسات حتما باید تابع شوراهای تأمین استان ها و شهرستان ها باشند و هم اینکه در موضوع مباحث انتخاباتی نباشند.

رحمانی فضلی درباره اینکه چرا خانه احزاب بعد از بازگشایی تأثیرگذاری در عرصه سیاسی کشور ندارد؟ گفت: خانه احزاب فعال است و جلسات دارد اخیرا هم مسئولان خانه احزاب جلسه ای با من داشتند آنجا قرار شد باز کمک هایی را وزارت کشور داشته باشد تا انشاءالله بتوانند کارشان را انجام بدهند به هر حال دیگر انجام فعالیت و تأثیرگذاری به عهده خود احزاب است.

tel final1

Share